امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 9720
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۲۰:۳۰

تحرير مشق انقلاب توسط هنرمندان خوشنويس در فرهنگسراي غدير شهرداري مباركه

پرويز شفيعي با تبريك فرا رسيدن سي و هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ايام الله دهه فجر اظهار كرد: دهه فجر، فرصت ارزنده‌اي براي آشنايي نسل جديد كشور با انقلاب و بناينگذار جمهوري اسلامي اسلامي است و ما موظفيم اين انقلاب را از جنبه هاي مختلف ديني، مذهبي، اجتماعي، اقتصادي، نظامي و ..به نسل جديد كشور معرفي كنيم.
وي افزود: جوانان ما بايد بدانند كه اين انقلاب به راحتي به دست نيامده، بلكه صدها خون انسان بي گناه دراين راه مقدس ريخته شده است و از اين جهت بايد قدر تلاش‌هاي شهداي انقلابي و خون شهدا را بدانيم و در ترويج ارزش‌ها انقلاب اسلامي به جوانان امروزي تلاش كنيم.
مدير فرهنگسراي غدير شهرداري مباركه تصريح كرد: نسل جديد ما بايد بدانند حضرت امام خميني (ره) با دست خالي مقابل دشمن تا به دندان مسلح ايستادند و با حمايت همه جانبه مردم رساترين فرياد تاريخ را به گوش جهانيان رساند و اگر نسل امروز و نسل جديد ما به اين مسائل باور پيدا كند، ديگر كسي نمي‌تواند باورهاي اسلامي اين نسل را سُست كند.
وي با اشاره به نگاه شهردار مباركه به مسائل فرهنگي، ادامه داد: مجموعه فرهنگي اجتماعي شهرداري مباركه در راستاي اقدامات فرهنگي و همچنين ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و آشناسازي نسل جوان با ابعاد والاي شخصيت امام خميني (ره) و حماسه هاي خلق شده توسط مردم ايران اسلامي در مبارزات عليه طاغوت اقدام به برپايي نمايشگاه و كارگاه خوشنويسي با حضور هنرمندان شهرستان هاي مباركه و لنجان نمود.
شفيعي با اشاره به اينكه هنرمندان خوشنويس در معماري اسلامي تاثير بسيار زيادي را از خود بر جاي گذاشته‌اند، اذعان كرد: خوشنويسي عنصري هويت‌بخش در معماري اسلامي محسوب مي شود چرا كه وقتي فردي به آيه‌اي از قرآن كه روي ديوار مسجد است نگاه مي كند، از طرفي ابتكار و خلاقيت و خط زيباي خطاط را تحسين مي كند و از طرفي در مضمون اين نوشته كه مطلبي يادگرفتني از قرآن است، مي نگرد و با خداي خويش رابطه برقرار كرده و او را پرستش مي كند.
وي يادآور شد: از اين رو مي‌توان گفت خوشنويسان ايراني فقط به كتابت قرآن اكتفا نكرده‌اند و تا جايي كه توانستند زيبايي را ضميمه اين امر قدسي كردند تا آيات قرآن و اشعار و بيانات گهربار ائمه (ع) و بزرگان اسلامي را به بهترين شكل ممكن به نمايش بگذارند.
مدير فرهنگسراي غدير شهرداري مباركه تاكيد كرد: فعاليت هنرمندان خوشنويسي در مباركه بسيار قابل توجه بوده از اين رو بايد نگاه ويژه‌اي به رشد استعدادهاي نوجوانان و جوانان در شهر داشت .
وي با اشاره به لزوم تشويق و ترغيب هنرمندان فعال در مباركه، بيان كرد:‌برگزاري نمايشگاه‌هاي متعدد در فرهنگسراي شهرداري مباركه حكايت از علاقه و جنب وجوش هنرمندان در اين شهر دارد از اين رو بايد تلاش شود آثار گروه هاي سني مختلف در كنار آثار بزرگان هنر به نمايش گذاشته شود تا كودكان و نوجوانان را به رشته هاي مختلف هنري ترغيب كرد.
شفيعي با بيان اينكه برگزاري جشن ها و مراسم هاي دهه فجر فرصت مغتنمي براي تبيين فرهنگ انقلابي در بين مردم به ويژه نسل جوان است، عنوان كرد: اشاعه فرهنگ انقلابي و به تحرير درآوردن اشعار و جملات قصار و زيباي امام خميني(ره)،رهبر معظم انقلاب و اشعاري كه در زمان پيروزي انقلاب مردم از آن استفاده مي كردند از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين كارگاه هنري است.
وي خاطرنشان كرد: بنده معتقدم تبيين شاخص هاي زندگي اسلامي بر اساس سيره ائمه معصومين (ع) و زندگي امام خميني (ره) و به عنوان الگوهاي عملي در جامعه از جمله مواردي است كه در اين دهه بايد به آن توجه شود.
مدير فرهنگسراي غدير شهرداري مباركه در پايان با اشاره به اينكه كارگاه خوشنويسي مشق انقلاب در فرهنگسراي غدير مباركه در حال برگزاري است، تصريح كرد: در كنار كارگاه خوشنويسي مشق انقلاب نمايشگاه خوشنويسي آثار دو دهه خوشنويسي استاد صادق زماني از خوشنويسان برتر استان و كشور ميزبان علاقه مندان به هنر خوشنويسي است كه طي مدت گذشته نيز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
وي در پايان گفت: با توجه به نگاه ويژه شهردار مباركه و شوراي اسلامي اين شهر به مسائل فرهنگي اميد است با برنامه ريزي هاي انجام شده و برگزاري ويژه برنامه هاي متنوع بتوانيم فعاليت هاي فرهنگي شهر مباركه را هر چه بهتر و منظم تر برگزار كنيم چراكه جوانان و نوجوانان شهر مباركه استعداد بهينه و فراواني براي هنرآموزي دارند و در اين زمينه رشد بسيار خوبي را داشته‌اند.
 
 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل
منبع: http://www.mobarakeh.ir/ShowPage.aspx?page_=news&lang=1&tempname=show&sub=4&PageIDF=2&PageID=1796
تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top