امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 20146
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه از پرستاران این شهر تقدیر کردند

مديريت شهري شهر مباركه بنا به اعتقاد و تفكري كه بر اساس مفهوم جامع و گسترده سلامت شكل گرفته سعي كرده است با هدايت نخبگان و در راستاي سياستهاي متوليان امر، با لحاظ اولويتها ازحداكثر ظرفيت هاي شهرداري براي ارتقاي سلامت شهر استفاده كند.به نحوي كه در تمامي فعاليتهاي شهرداري توجه به سلامت شهروندان و حفظ ايمني و محيط زيست مد نظر بوده است كه مي توان به مواردي از قبيل ساخت و توسعه سالنهاي ورزشي، پاركها (به ويژه پارك مخصوص بانوان) مناسب سازي پياده روها، توجه به زيباسازي و ارتقاي سلامت روان شهر (ساخت و سازهاي شهري و توجه به نماي ساختمانها، آب نماها، نورپردازي هاي شهري و...) سيستمهاي مكانيزه دفع زباله، ، توسعه مراكز معاينه فني خودروها براي كاهش آلودگي هوا، فعاليتهاي متنوع فرهنگي، اجتماعي، معنوي و هنري گسترده اي كه در سطوح مختلف انجام مي گيرد و بسياري از فعاليتهاي ديگر كه به طور مستقيم و غير مستقيم در حفظ و ارتقاي نشاط و سلامت شهروندان مباركه تاثير گذار است اشاره كرد. در اين ميان پرستاران از جايگاه خاص و ويژه‌اي در نظام سلامت شهروندان برخوردار هستند.

بر اساس همين اولويت ها در آستانه ولادت باسعادت حضرت زينب (س) و روز پرستار، رئيس و اعضای شوراي اسلامي شوراي اسلامي و شهردارمباركه با حضور در بيمارستان محمد رسول الله(ص)، با پرستاران اين بيمارستان ديدار كرده و ضمن تشكر از زحمات اين قشر از آن ها به دليل فعاليت هاي مستمر آن ها تجليل كردند.

 

شهردار مباركه با تبريك فرارسيدن سالروز ولادت حضرت زينب كبري(س) و روز پرستار، عنوان كرد: پرستاران از اقشار پرتلاش‌ جامعه هستند كه با زحمت فراوان به بيماران رسيدگي کرده و  نقش مهمی  در سلامتی و تندرستی بیماران بر عهده دارند .

سید محسن هاشمی  در بازدید به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران این بیمارستان، وظیفه پرستاران را سنگین و مقدس دانست و گفت : پرستاران نقش اصلی را در سلامتی و تندرستی بیماران و بازگشت آنان به میدان حیات را بر عهده دارند .

وی پرستاران را اسوه‌هاي خدمت به مردم دانست و افزود: قشر پرستار با الگو قرار دادن حضرت زينب كبري(س) با صبر و بردباري فراوان به مردم خدمت مي‌كنند.

شهردار مبارکه افزود : با توجه به نقش پرستاران در احیای دوباره بیمار، می توان اذعان داشت که پرستاران کلیدی ترین عنصر در ایجاد و افزایش انگیزه با هدف دست یابی به سلامت روح و روان و جسم بیماران هستند.

هاشمی اظهار داشت : پرستاران قشر زحمتکش جامعه هستند که در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند و باید در اولویت قرار گیرند تا شاهد جامعه ای سالم و بانشاط باشیم.

وی با بیان اینکه نامگذاری روز پرستار به مناسبت سالروز ولادت خجسته حضرت زینب (س) افتخاری بزرگ برای این قشر است افزود: این روز فرصت مناسبی برای پاسداشت خدمات پرستاران زحمتکش است که با تأسی از حضرت زینب کبری (س) به همنوعان خود خدمت می کنند.

شهردار مبارکه با اشاره به اينكه اگر حوزه سلامت موفق باشد قطعاً ما نیز در خدمت رساني به مردم موفق تر خواهيم بود، اظهار كرد: با كمك مجموعه  بهداشت و درمان شهرستان مي توانيم يك شهر پر نشاط و سالم داشته باشيم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز با قدردانی از زحمات کلیه پرسنل حوزه بهداشت و درمان شهرستان، پرستاران را مظهر عطوفت و ایثار خواند و گفت: صبر و بردباری از مهمترین ویژگی و شاخصه پرستاران است که به بیماران آرامش می دهد.

سجاد خالوزاده با اشاره به تلاش های شبانه روزی پرسنل بیمارستانها و سایر مراکز درمانی و علی الخصوص پرستاران، جبران زحمات این قشر ایثارگر را غیر ممکن و اطلاق عنوان 'فرشتگان سفید پوش' به پرستاران را به حق دانست.

خالوزاده گفت: رشته پرستاری حرفه ای مقدس است و مخاطب آن انسان هایی هستند که نیاز به کمک دارند.

وی با تکریم و تمجید نقش بی بدیل پرستاران در طول دوران درمان و بهبودی بیماران، تحمل و از خود گذشتگی این قشر را ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: در طی حوادث، از جنگ و بلایای طبیعی گرفته تا بیماریهای واگیر، پرستاران پای ثابت قضیه بوده و برای نجات جان مصدومین حتی از رفاه و سلامت و جان خود نیز گذشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با تاکید بر اهمیت شغل پرستاری در جامعه گفت: پرستاران در شغلی سخت و طاقت فرسا مشغول به خدمت رسانی برای افراد جامعه هستند و با این وجود، همواره مرهمی بر دردهای بیماران بوده اند.

خالوزاده، با اشاره به تحولات اخیر در حوزه سلامت در سطح کشور، بر ضرورت همگام شدن شهرستان مبارکه با این تحولات تاکید و آمادگی شورای اسلامی شهر را جهت همکاری های لازم در این زمینه اعلام کرد.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در پایان از بخش های مختلف بیمارستان محمد رسول الله (ص) مبارکه بازدید کرده  و با اهداء شاخه گل از پرستاران تقدیر نمودند.

 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top