امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20402
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۵۱
به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی توسط شهردار مبارکه صورت گرفت :

تجلیل از رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان مبارکه

در مراسمی با حضور مهندس هاشمی شهردار مبارکه در اداره امور مالیاتی شهرستان ، به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی از خدمات رئیس این اداره با اهدای گل و لوح تقدیر، تجلیل شد.

شهردار مبارکه به نقش مهم پرداخت مالیات اشاره و گفت : پرداخت مالیات ابزار مناسبی برای توسعه جامعه است ومالیات نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و تامین زیرساخت ها  دارد.

هاشمی پرداخت مالیات را سبب پویایی اقتصاد دانست و افزود : یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تکیه مخارج دولتی بر دریافت مالیات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.تکیه دولت به منابع مالیاتی از یک‌سو سبب کاهش وابستگی دولت و ملت به منابع و معادن می شود و از سوی دیگر زمینه‌ساز پویایی در بازارهای کشور و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی است. نظام مالیاتی پویا می تواند همه نیازهای یک اقتصاد مقاومتی را تامین کند، زیرا دولت ها برای انجام وظایف و اجرای تعهدات خود نیازمند منابع مالی هستند و مالیات به عنوان یک راهبرد می تواند اتکای درآمدهای کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهد، زیرا تامین مالی آن به وسیله خود افراد جامعه و مالیات های پرداختی آن ها است که موجب بی نیازی مالی دولت به منابع دیگر شده و استحکام پایه های آن را به دنبال دارد.

هاشمی نهادینه کردن فرهنگ پرداخت مالیات را یکی از مهمترین ضروریات عنوان کرد: مالیات می تواند به عنوان کلیدی ترین منبع درآمدی دولت، نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد مقاومتی ایفا کند.  از آنجا که یکی از شروط اساسی ایجاد نظام مالیاتی مطلوب، مقبولیت آن از سوی مردم و پرداخت داوطلبانه مالیات است، راهی غیر از تقویت فرهنگ مالیاتی نیست؛ زیرا با ایجاد زیرساخت ها و بسترهای فرهنگی مناسب می توان انتظار ترغیب و مشارکت مردم به پرداخت مالیات را داشت.

شهردار مبارکه یکی از مهم­ ترین اهداف اخذ مالیات­ ها، کاهش شکاف بین درآمدهای طبقات ثروتمند و طبقات فقیر عنوان کرد و گفت: افراد جامعه، هنگامی از رفاه اجتماعی و اقتصادی برخوردار خواهند بود که توزیع درآمدها به صورت عادلانه صورت گیرد. کاهش نابرابری­ ها در توزیع درآمد و ثروت نیازمند ابزارهای مالیاتی است تا توزیع ثروت بین اقشار مختلف جامعه عادلانه انجام گیرد .مالیات مهم‌ترین منبع مالی برای تامین درآمدهای عمومی و یکی از موثرترین ابزارهای سیاست‌های مالی دولت به شمار می‌روند.

وی به نقش مالیات در توسعه شهری اشاره و تصریح کرد : دستیابی به عمران و توسعه شهرها نیاز به منابع مالی دائمی و پایدار دارد که این امر در سایه درآمدهای مالیاتی محقق خواهد شد. مالیات به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها می‌تواند گره‌گشای بسیاری از کمبود اعتبارات و بودجه‌ها در این سازمان باشد و به خدمت‌رسانی موثر و موفق شهرداری‌ها به شهروندان یاری رساند در واقع مالیات ضمن تامین بخشی از اعتبارات و بودجه مورد نیاز شهرداری ها، سهولت در خدمت رسانی و ارتقای امکانات شهری را به دنبال خواهد داشت، همچنین هزینه طرح های عمرانی و خدمات شهری، هزینه های بهداشتی و درمانی و درنتیجه افزایش سطح سلامت و اجرای پروژه هایی که به افزایش و ایفای سطح امید و آسایش زندگی در جوامع منجر می شود از محل مالیات تامین می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه  اداره امور مالیاتی شهرستان مبارکه یکی از مهمترین ادارات امور مالیاتی کشور است اظهار کرد: شهرستان مبارکه به واسطه استقرار صنایع بزرگ و کوچک فراوان در این شهرستان یکی از مهمترین حوزه های درآمد مالیاتی کشور است که مسئولیت رئیس و کارکنان خدوم این اداره را بسیار حساس و خطیر نموده است که این خدمات شایسته تقدیر است .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top