امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21019
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۴

گزارش خبری/ بهبود روند خدمت‌رسانی به شهروندان با آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان

 

بهبود روند خدمت‌رسانی به شهروندان با آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان

 

مسئول امور آموزش شهرداری مبارکه، آموزش کارکنان را یکی از رویکردهای اصلی این نهاد دانست و گفت: در سال گذشته نزدیک به 45 دوره آموزش فضای مجازی و 20 دوره آموزش حضوری برای توانمندسازی کارکنان شهرداری مبارکه و سازمان‌های وابسته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مبارکه، خانم شیدا خواجه که در دوره آموزشی یک‌روزه کارکنان تشریفات و پذیرایی سخن می‌گفت، شهرستان مبارکه را نگین سبز استان اصفهان خواند و افزود: با توجه به این‌که آموزش کارمندان و کارگران شهرداری‌ها، باعث بهبود روند خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، شهرداری مبارکه نیز این موضوع را در فهرست رویکردهای اصلی خود قرار داده و تاکنون چندین همایش با موضوعات آموزشی تأثیر فضای مجازی در زندگی ، رازهای شاد زیستن  و ... برای کارکنان برگزارشده است.

وی با اشاره به نقش کلیدی کارکنان تشریفات در همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها، گفت: بعد از مدیران، بیشترین افرادی که در شهرداری به چشم می‌آیند پرسنلی بخش تشریفات و پذیرایی هستند که متأسفانه گاهی کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

مسئول امور آموزش شهرداری مبارکه، بالا بردن شأن هر سازمان را درگرو رفتار مناسب کارکنان تشریفات و پذیرایی دانست و تأکید کرد: این دوره آموزشی با همکاری دفتر امور شهری  استانداری اصفهان و معاونت جهاد دانشگاهی استان  برگزارشده  و امیدواریم چنین همایش‌هایی، سرآغازی برای توجه بیشتر به موضوع آموزش کارکنان، در شهرداری‌ها باشد.

نیروی انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان

 در ادامه، رضا حسینی مدرس گردشگری هتل داری و تشریفات ، گفت: شاید بعضی از مدیران این موضوع را هنوز باور نکرده‌اند که نیروی انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان یا نهاد است، اما یادآوری بعضی نکات به ما نشان می‌دهد که به‌عنوان‌مثال در بخش تشریفات، رفتار کارکنان تا چه اندازه می‌تواند معرفشان سازمان باشد.

وی یکی از نخستین الگوهای رفتاری در بخش تشریفات را احترام گذاشتن به دیگران بیان کرد و ادامه داد: احترام گذاشتن به افراد، در حقیقت احترام به خودمان است، چون ما هر طور با دیگران رفتار کنیم بازخورد آن به خودمان برمی‌گردد و دوم این‌که باعث می‌شود در کانون توجه قرار بگیریم.

این مدرس دانشگاه استفاده از عنوان‌هایی مانند آبدارچی را برای معرفی شغل تشریفات و پذیرایی درست ندانست و گفت: نخستین موضوع مهم این است که فرد خودباوری داشته باشد یعنی بداند شغلش چیست، آن را باور داشته باشد و برایش اهمیت قائل شود. 

حسینی، کارکنان پذیرایی و تشریفات را نوک پیکان ارتباطی مدیران سازمان‌ها با مهمانان ارشد نامید و ادامه داد: نخستین کارکنانی که در یک سازمان به معرفی سازمان خود و برخورد با افراد دیگر می‌پردازد، کادر پذیرایی و تشریفات هستند به همین دلیل برخورد آن‌ها، جایگاه اجتماعی و ویترین انسانی یک سازمان را نشان می‌دهد.

حسینی در پایان، گشاده‌رویی، احترام گذاشتن به حریم شخصی دیگران، آراستگی ظاهر و رفتار اصولی را از دیگر ویژگی‌های مثبت کادر پذیرایی و تشریفات بیان کرد و ادامه داد: تحقیقات انجام‌شده از 2 هزار مدیر سطح بالا در دنیا نشان داد که آراستگی ظاهر 55 درصد تأثیر مثبت در دیگران ایجاد می‌کند و لحن صدا و نحوه گفتار، کلماتی که به کار می‌رود همچنین ظاهر افراد ازنظر پوشش و آراستگی نیز در جایگاه بعدی اهمیت قرار می‌گیرند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top