امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20473
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۳۳

اهتزاز پرچم عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر مبارکه با حضور مسئولین شهر

پرچم عزای سیدالشهدا (ع) و آغاز ماه محرم  با حضور مردم و جمعی از مسئولان شهرستان در ورودی شهر مبارکه  به اهتزاز درآمد. این مراسم امسال به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و شهرداری مبارکه همزمان با فرا رسیدن ایام محرم اجراشد.

حجت الاسلام و المسلمین کیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه در حاشیه این مراسم گفت : با هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش بر این است تا امسال نیز مراسم عزاداری امام حسین(ع) به صورت باشکوه برگزار شود.

وی تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس نقطه عطفی برای پرداختن به ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد : باید این زمان را فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بدانیم . هنوز راه شهدا و کربلا ادامه دارد و شهدای والامقام کشورمان به عشق اباعبدالله الحسین(ع) به میدان جنگ رفته‌اند که این مسئله یک امر بسیار مهم و اساسی است و باید به اهداف والای این شهدا در جامعه به طور مناسب و اساسی پرداخته شود و راه شهدای والامقام کشورمان ادامه یابد.

کیانی اظهار کرد : برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) با محوریت دفاع مقدس همانند سال گذشته امسال نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش و اهتمام ما بر برگزاری هر چه باشکوه و منظم این مراسمات است تا بتوانیم دین خود را در مقابل شهدای والامقام ادا کنیم.

دکتر سلطانی معاون فرماندار شهرستان مبارکه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مبارکه نیوز گفت : انقلاب ما در امتداد نهضت عاشورا شکل گرفته است. حرکت امام خمینی(ره) در جهت پیروزی انقلاب را می‌توان حرکت در امتداد قیام عاشورا دانست‌. و این انقلاب ادامه راه سید الشهدا است .محرم فرصت نابی است که ما با فلسفه کربلا و با درس هایی که حضرت سید الشهدا چه در قبل از کربلا و چه بعد از کربلا برای بشریت داشتند، آشنا شویم .

معاون فرماندار با اشاره به پایداری و ماندگاری قیام امام حسین (ع) افزود: این نهضت و قیام هر چه به جلو می رویم با وجود گذشت زمان زیادی از آن واقعه، پایدارتر می شود .وقتی محرم فرا می رسد و حتی قبل از شروع آن یک شور وصف ناپذیری در بین عاشقان امام حسین(ع)  ایجاد می شود.اگر بنده ای برای رضا خدا و در راه او قدمی بر دارد در قبال عمل الهی بنده، پروردگار محبت وی را در دل ها قرار می دهد؛ همانگونه که محبت حسین بن علی (ع) را در درون جان ها به ودیعه نهاده است . باید در کنار عزاداری ، راه امام حسین (ع) را بشناسیم و در همان مسیر حرکت کنیم .

سید محسن هاشمی شهردار مبارکه نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : عشق و ارادت مردم ولایتمدارشهرستان مبارکه به خاندان عصمت و طهارت وصف ناشدنی است و برافراشته شدن پرچم عزای اباعبدالله الحسین (ع) در ورودی شهر در واقع نشانه خلوص و نیت مردم ولایی شهر به ساحت ائمه اطهار (ع) و قافله سالار کربلاست .

شهردار مبارکه با اشاره به ضرورت همکاری تمام نهاد ها برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر اظهار کرد : مدیریت شهری براساس وظیفه خود زیرساخت های شهری لازم را برای برگزاری مراسم و آئین های محرم و صفر فراهم می کند و در این راستا تمامی سازمان ها و معاونت های شهرداری بر اساس برنامه ها و شرح وظایف تعیین شده عمل خواهند نمود.

وی افزود: حرکت و قیام سیدالشهدا(ع) برای زنده نگه داشتن دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود . امام حسین (ع) برای برپایی این عنصر اساسی دست به قیام زد. قیامی الهی که در گذر زمان تبلور و انعکاس بیشتری پیدا کرده و آموزهای آن روشن تر می­‌شود.

مهندس هاشمی امر به معروف و نهی از منکر را عامل اصلاح امت اسلامی از تباهی ها و بر پا داشتن سیره و روش پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) دانست و اظهار کرد : اما بدون شک شاخصه نهضت حسینی عامل امر به معروف و نهی از منکر است و به سبب همین عامل، این نهضت شایستگی پیدا کرده است که برای همیشه زنده بماند و برای همیشه یادآوری شود و آموزنده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت : شایسته است که از تمام امکانات موجود برای اجرای بهینه برنامه‌های ماه محرم استفاده شود و در این خصوص نیاز است، شهروندان و متولیان برگزاری امور مذهبی تعامل و هماهنگی مطلوبی را با شهرداری به منظور برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند.

دکتر خالوزاده با اشاره به برگزاری پرشور آیین های محرم در شهر مبارکه  خاطر نشان کرد : آیین ها ، آداب و رسوم های عزاداری مردم شهر مبارکه حکایت از عشق و علاقه فراوان آنان به ائمه اطهار است و هر ساله با شروع ماه محرم درسوگ سالار شهیدان غوغایی در شهر و محلات مختلف شهر برپا می شودو این مشارکت بالای مردم در آئین‌های عزاداری ماه محرم فرصتی مناسب برای فرهنگسازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر است.

وی حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام نمونه بارزی از مبلغان با شهامت پیامهای الهی عنوان کرد و افزود : امام حسین (ع)  در گفتار و کردار، روحیه قوی و عظمت نفس خود را نشان داد . سالار شهیدان وارث حقیقی شجاعت و رشادت پدر بزرگوارش حضرت علی علیه السلام بود . اندیشه و رفتار امام حسین (ع)  در همه ابعاد اسوه است و باید مراسم عزاداری سید شهیدان (ع) با معرفت هرچه بیشتر برگزار شود و ویژگی های قیام عاشورا با دقت برای نسل های جدید تبیین گردد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top