امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20408
بروزرسانی: پنج شنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۴۰

تقدیر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از شهردار مبارکه

همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای مبارکه بهمراه رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران شهرستان مبارکه با حضور در دفتر شهردار مبارکه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) ، از همکاری های مدیریت شهری با مرکز آموزش فنی و حرفه ای با لوح تقدیری از طرف مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از شهردار مبارکه تقدیر بعمل آمد .

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی موثر برای ایجاد اشتغال در جامعه

شهردار مبارکه ضمن تبریک به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی گفت :آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان یک راه کلیدی در توسعه سرمایه انسانی و اشتغال پایدار باشد .در گستره وسیعی از انواع آموزش‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی سهم قابل توجهی را دارند.

وی اظهار کرد : یکی از مهمترین عوامل بیکاری در کشور نبود مهارت‌های مورد نیاز و مطابق با نیاز روز بازار کار است . سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار بیکاری و پرورش نیروی انسانی در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور، ایفا کند.

اقتصاد مقاومتی بدون مهارت آموزی محقق نخواهد شد

هاشمی یکی از رسالت های فنی و حرفه ای را تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بدون مهارت آموزی محقق نخواهد شد و رسالت فنی و حرفه ای برای تحقق این هدف سنگین تر شده است. مهارت آموزی در اقتصاد مقاومتی به معنای بهترین اســتفاده از زمان و فرصتهای شــغلی موجــود و امکانات کم است. وقتی می خواهیم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم، میبایست نوع فکرمان تغییر کند. نباید تصور کنیم بایـد مهارتی خاصی را در شرایط فوق العاده بیاموزیم و در بهترین حالت شغلی به اجرا بگذاریم. شاید در شرایط فعلی اقتصادی، یک مهارت یک شغل و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی دیگر به عنوان کارآفرین، بهترین حالت تاثیرگذاری و همکاری ما در اقتصاد مقاومتی باشد. همواره شرایط سخت زمینه ایجاد ابتــکار و خلاقیت را بوجود می آورد؛ نه شــرایط و امکانات عالی. تنهــا یک برنامه عملی و جامع برای پــرورش ایــن خلاقیت ها و اســتعدادها لازم اســت تا رشد اقتصادی کشور و تولید سرمایه را به دنبال داشته باشند و این پرورش علمی و عملی از رسالت های مهم فنی و حرفه ای است .

شهردار مبارکه با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان گفت: ورود بانوان در حوزه آموزش‌های مهارتی و ایجاد مشاغل خانگی می‌تواند در تولید و توسعه کشور تأثیر مطلوبی داشته باشدنقش آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در توانمندسازی و افزایش مهارت زنان برای دست‌یابی به فرصت‌های اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده‌ها بسیار ضروری است . 

وی از مجموعه فرهنگی ، تفریحی مادر (باغ بانوان) بعنوان یکی از پتانسیل های آموزشی یاد کرد و گفت: فضا و امکانات خوب آموزشی در این مجموعه موجود است که می توان از این فضا و امکانات برای ایجاد مرکز تخصصی آموزش بانوان استفاده کرد .

توسعه مهارت آموزی در بین شهروندان با همکاری شهرداری

در این دیدار ایرانپور رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه ضمن تشکر از تعاملات خوب مدیریت شهری با این مرکز گفت : شهرداری مبارکه حمایت های خوبی در مباحث عمرانی ، خدماتی و حتی برنامه های فرهنگی جهت توسعه مهارت آموزی در بین شهروندان از مرکز آموزش فنی و حرفه ای مبارکه داشته است .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه افزود: بهسازی و نوسازی ساختمان آموزش فنی و حرفه ای خواهران یکی از اقدامات قابل تحسین مدیریت شهری مبارکه بود . شهرداری ها نقش به سزایی در فرهنگ سازی شهری دارند و شهرداری مبارکه با حمایت های خود در برگزاری برنامه ها، همایش و دوره ها در کنار فنی حرفه ای مبارکه بوده است .

 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top