امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20219
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۹:۴۷

دیدار نوروزی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با شهردار مبارکه


 

 

در دیدار نوروزی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با شهردار مبارکه، بر تقویت همکاری بین نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهر مبارکه تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مبارکه، امیر هلاکویی در این دیدار، ضمن قدردانی از نگاه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه به مقوله فرهنگ به‌ویژه کتاب و کتابخوانی خواستار مساعدت بیشتر مدیریت شهری مبارکه در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در این شهر شد.

وی ضمن تبریک سال نو، شهرداری را مهمترین نهاد همکار کتابخانه‌های عمومی دانست و اظهار داشت: در هر شهری که کتابخانه‌ها و شهرداری آن ارتباط سازنده داشته اند، شاهد تسریع در رشد فرهنگ مطالعه بوده‌ایم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه حمایت شهرداری از کتابخانه‌های عمومی، به اعتلای فرهنگ مطالعه در شهر کمک می کند افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی شهردار مبارکه، انتظار می‌رود که همکاری‌های دو نهاد بیش از پیش توسعه یابد.

هلاکویی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری مبارکه و کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، گفت: تعامل شهرداری مبارکه و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، وضعیت امیدبخشی را برای بهبود شرایط حوزه کتاب و کتابخوانی در مبارکه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه تحت وب و مکانیزه فرهنگسرای غدیر شهر مبارکه بیش از 40 هزار جلد کتاب و بیش از 23 هزار عنوان کتاب دارد گفت: کتابخانه فرهنگسرای غدیر شهرداری مبارکه بزرگترین کتابخانه های مکانیزه و تحت وب این شهرستان است .

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان مبارکه از لحاظ تعداد کتابخانه های عمومی رتبه سوم را در استان اصفهان در اختیار دارد اظهار داشت: در شهر مبارکه به ازای هر ۱۱ هزار نفر یک کتابخانه و هر ۳ نفر ۲ کتاب وجود دارد.

شهردار مبارکه نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، ارتقای سطح مطالعه را موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی و در نتیجه توسعه فرهنگ شهرنشینی دانسته و گفت: شهرداری مبارکه به عنوان نهادی خدماتی واجتماعی، حوزه فرهنگ را از اولویت‌های مهم خود می‌داند.

مهندس سید محسن هاشمی، حل بسیاری از معضلات شهری را در گرو توسعه فرهنگی برشمرده و ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهاد مروج مطالعه و متولی ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان، نقش تأثیرگذاری در آینده شهری جامعه دارد.

وی ضمن آمادگی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه، از برگزاری جلسات کارشناسی جهت شناسایی حوزه‌های همکاری خبر داد و تصریح کرد: انتظار ما از نهادکتابخانه‌های عمومی  این است که ایده‌های فرهنگی و علمی خود را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در اختیار شهرداری ها قرار دهد تا با اجرای آنها، شاهد رشد کتابخوانی و مطالعه در بین شهروندان باشیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه نگاه فرهنگی و به‌ویژه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های مهم  شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه است اظهار داشت: کتابخانه‌ها باید در بهترین مکان‌های یک شهر ساخته و امکان استفاده بیشتر مردم و جوانان از این مکان فرهنگی فراهم شود.

وی گفت: توجه به بٌعد فرهنگی و تقویت آن در برنامه‌ریزی‌های شهرداری جایگاهی خاص دارد و شهرداری مبارکه با همه توان برای رشد کتابخوانی در این ‌شهر تلاش می‌کند.

هاشمی با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ، به عنوان برگ هویتی جوامع و ملت‌ها، تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.

شهردار مبارکه در ادامه با بیان اینکه شهرداری در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های ویژه و متنوعی را برای شهروندان برگزار کرد، افزود: این برنامه ها به منظور ارتقای سطح مطالعه شهروندان برنامه ریزی و اجرا شد.

 

وی بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: به‌طور حتم کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است که ازاین‌ رو باید فرهنگ مطالعه کتاب ترویج یابد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: افزایش مطالعه در خانواده ها ازبروز ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

هاشمی با بیان اینکه این نهاد همواره در راستای غنی‌سازی و افزایش کمی و کیفی کتابخانه‌ها توجه و اهتمام خاصی را داشته است، از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برای مشارکت در طرح های فرهنگی ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط شهرداری مبارکه در هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: برگزاری نشست های کتابخوانی در مراکز فرهنگی شهرداری، اجرای اردوی کتاب و کارگاه قصه گویی در مهد های کودک، از جمله این برنامه ها بود.‏

شهردار مبارکه اضافه نمود : برگزاری ویژه برنامه کتاب سایبان شهر، تجلیل از کتابداران مراکز فرهنگی شهرداری، بازدید عموم مردم و شهروندان و دانش آموزان از کتابخانه های مراکز فرهنگی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، دیدار با نویسندگان، عضویت رایگان در تمام مراکز فرهنگی شهرداری، اکران تبلیغات فرهنگ شهروندی با موضوع کتاب ، برگزاری جلسات معرفی کتاب و نشست های کتابخوانی در مجتمع فرهنگی غدیر و ... از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته بود.

وی اضافه کرد: امید است با تلاش مجموعه مدیریت شهری و همکاری شهروندان شاهد نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در شهر باشیم.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top