امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19982
بروزرسانی: دوشنبه, ۰۱ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۰۲

مانور پدافند غیر عامل توسط شهرداری در مبارکه برگزار شد

مانور پدافند غیر عامل با همکاری ستاد پدافند غیر عامل و سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه، در شهر مبارکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه،بمناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور مشترک نیروهای امدادی با همکاری ستاد پدافند غیر عامل و سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه، در محل میدان 17 شهریور (بهداری) که از نقاط حساس و کلیدی شهر محسوب می شود، برگزار گردید .

مسئول سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه در حاشیه برگزاری این مانور گفت:این برنامه با هدف شناساندن پدافند غیرعامل به شهروندان و اهمیت این حوزه به منظور پیشگیری از خطرات و تهدیدهای احتمالی و اقدامات موثر در شرایط بحران به همت شهرداری مبارکه و جمعی از مسئولان شهرستان مبارکه برگزار شد.

کیومرث مختاری، افزود:مانور پدافند غیرعامل با هدف آمادگی جهت اطفای حریق‌های احتمالی در سطح شهر و همچنین آزمودن، تمرین، توانمندسازی و ارتقای توان نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه برگزار شد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید ازهرگونه بحران و خسارت های جانی و مالی جلوگيري كند گفت:پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی از مهم‌ترین مباحثی است که در زمینه‌ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران باید به آن توجه داشته باشیم.

مختاری با توجه به مشاهدات خود از این مانور، میزان این هماهنگی و سرعت عمل نیروهای یاد شده را خوب توصیف کرد و گفت: ارزیابی، هماهنگی و سرعت عمل نیروهای درون سازمانی با برون سازمانی در مواقع ضروری و هنگام بروز حوادث غیر مترقبه از عمده اهداف برپایی این مانور است .

سرپرست ستاد پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه هم خواستار توجه بیش از پیش مسوولین شهرستان و استان و نیز حمایت‌های عملی از شهرداری‌ در پیشبرد اهداف توسعه شهری و اجرای الزامات پدافند غیرعامل شهری مبارکه شد وتصریح کرد: اقدامات بسیار مهمی در این خصوص از سوی شهرداری مبارکه انجام گرفته است .

عسگری  به نقش آموزش شهروندی درحوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت:  ارائه آموزش های لازم به شهروندان درخصوص رعايت اصول و مقررات پدافند غيرعامل از مهمترین اموري است كه مديريت شهري مي‌بايست به آن توجه داشته باشد .

عسگری با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان و مسئولان شهری گفت: مهمترین اقدام پس از حوادث و سوانح، نحوه نجات جان مصدومان است و در صورتی می‌توان این کار را انجام داد که به افراد آموزش داده باشیم تا در مواقع لزوم همگی بتوانند با بکارگیری اصول کمک‌های اولیه و امداد و نجات به افراد آسیب دیده خدمات‌رسانی کنند.

سرپرست ستاد پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه همچنین به تدوین برنامه پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مدیریت شهری برای کاهش اثرات و حوادث و بحران ها اعم از طبیعی و غیرطبیعی باید روش های مدیریت و فناوری های موجود را به ویژه در مورد ایمن سازی خدمات، تاسیسات و ساختمان های شهر بهبود بخشد و به روزکند، وجود نظام اطلاعاتی یکپارچه شهری در این زمینه ضروری است.

عسگری در بخش دیگری  از سخنان خود با بیان اینکه باید در زمان بحران از امکانات شهری بهره حداکثری را ببریم، گفت: از جمله این امکانات در شهر مبارکه پارکها هستند که با توجه به پراکندگی آنها در سطح شهر امکان مناسبی برای خدمات رسانی بهنگام در زمان بحران محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که سناریوی این مانور شهری طی چند جلسه از اردیبهشت ماه سال جاری در ستاد پدافند غیر عامل به ریاست شهردار مبارکه و با تلاش متخصصین و کارشناسان شهرداری مبارکه تهیه و در زمان مناسب ( 4 دقیقه ) و با کیفیت مطلوب توسط سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه انجام شد.





 



+ 0
مخالفم - 1
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top