امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 19847
بروزرسانی: یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸

نجات یک رأس گاو از درون چاه 6 متری در روستای لاو مبارکه


 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه با اشاره به سقوط یک رأس گاو به درون  چاه 6 متری در روستای لاو گفت: با استفاده از بهترین تجهیزات، این گاو سالم از درون چاه بیرون کشیده شد.

کیومرث مختاری روز یکشنبه در این رابطه  اظهار کرد: ساعت 17:45 روز شنبه با اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر سقوط یک رأس گاو 600 کیلویی  و غول پیکر به عمق چاه 6 متری در روستای لاو ،آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه به محل حادثه اعزام و اقدام به امداد و نجات کردند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی مرکز خدمات ایمنی شهرداری مبارکه پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند که به دلیل باز بودن درب یک حلقه چاه، یک رأس گاو هنگام عبور به داخل چاه سقوط کرده است .

مختاری اظهار کرد: نیروهای امداد و نجات بلافاصله پس از بررسی های لازم و ایمن سازی، با بکارگیری بهترین تجهیزات، خود را به عمق چاه رساندند و با تلاش فراوان و  با استفاده از ابزار و تجهیزات لازم، پس از حدود یک ساعت تلاش بی وقفه و در میان صدای هیاهو و تشویق و صلوات مردم ، گاو مصدوم را نجات دادند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان توانستند گاو را به صورت سالم از درون این چاه بیرون بکشند افزود: نیروهای امداد و نجات پس از بیرون آوردن حیوان و ارائه توصیه های لازم به افراد حاضر در روستا، محل حادثه را ترک کرده و به ایستگاه بازگشتند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی آتش نشانان حفظ و نجات جان و مال مردم است، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در این رابطه از هیچگونه تلاشی در هر زمان یا هر مکان دریغ نخواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه  با بیان اینکه دامداران باید مراقبت بیشتری نسبت به دام هایشان داشته باشند اضافه کرد: با توجه به اینکه اینگونه دام ها از ارزش و بار مالی زیادی برخوردارند و بعضاً تنها منبع درآمد خانواده های روستاییان محسوب می شوند، از همشهریان می خواهیم که حتی المقدور نسبت به بیمه کردن دام هایشان اقدام  و همچنین در مراقبت بیشتر از آنها کوشا باشند.

 



+ 2
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top