امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22074
بروزرسانی: جمعه, ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳

افزایش تست های مثبت کرونا در شهرستان مبارکه/ هرگونه تجمع بخصوص در روز طبیعت ممنوع

جلسه ستاد مقابله با کرونا امروز با حضوردکترايوب درويشي معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري اصفهان ودبیر ستاد مبارزه با کرونا استان واعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان مبارکه تشکیل شد.


 

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه نرم تست های مثبت کرونا در استان ۲۶ درصد است گفت : در شهرستان مبارکه این آمار ۳۲درصد است که موجب شده شهرستان در وضعیت نارنجی قرار بگیرد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان در نخستین جلسه ستاد کرونا شهرستان مبارکه گفت : بر اساس دستورالعمل های شهرهای نارنجی و قرمز ، مسافرت به شهرستان ممنوع اعلام شده و از ورود مسافران جدید ممانعت میشود و مسافرانی که در حال حاضر در شهرستان حضور دارند ، ۷۲ ساعت فرصت دارند تا به شهرهای خود بازگردند.
معاون استاندار همچنین در مصاحبه ی خود با خبرنگار صداوسیما در خصوص تصمیمات گرفته شده برای کاهش روند مبتلایان به کرونا در شهرستان گفت : در ابتدا اطلاع رسانی همه جانبه ، هشدار و حساس کردن مردم نسبت به وضعیت جدید در دستور کار قرار دارد و طرح شهید سلیمانی که درسال گذشته با موفقیت در شهرستان اجرا شد ، مجددا با کمک خود مردم فعال می شود.
دکتر درویشی در ادامه تصریح کرد : با کمک همه دستگاه ها و مردم ، در روزهای منتهی به تعطیلات، برتجمعات ، اصناف و مکان های شلوغ نظارت بیشتری خواهد شد و در صورت عدم توجه ، سختگیری ها شدت بیشتری در قالب برخورد قضایی و پلمپ کردن مکان هایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند ، خواهد یافت.
وی همچنین اظهار داشت : در شرایط موجود ، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی ، ترحیم و تجمع در روز طبیعت ممنوع بوده و بر آرامستان های شهرستان نیز نظارت بیشتری انجام می شود.
فرماندار مبارکه در این جلسه با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان در شیوع ویروس کرونا از زرد به نارنجی گفت : این وضعیت نشان دهنده ی ساده انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم است و در صورت کنترل نشدن با موج سهمگین چهارم این بیماری روبرو خواهیم شد.
مهندس اصغر هدایت در ادامه افزود : بر اساس دستورالعمل های شهرهای نارنجی و قرمز ، مسافرت به شهرستان مبارکه ممنوع است و تیم های بازرسی و کنترلی در ورودی شهرستان تذکرات لازم را به مسافران داده و از ورود مسافران جدید جلوگیری می کنند.
وی همچنین تصریح کرد : در سال گذشته اجرای طرح شهید سلیمانی کمک خیلی زیادی به کنترل این ویروس در سطح شهرستان داشت و با توجه به شرایط موجود استمرار این طرح حتما باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار مبارکه گفت : همه دستگاه های مسئول با کمک مردم باید بر تجمع ها و مکان های شلوغ و فعالیت اصناف در ورزهای باقی مانده از تعطیلات نظارت بیشتری کنند و با کسانی که دستوراعمل ها را رعایت نمی کنند برخورد کنند.
مهندس هدایت در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود ، برگزاری هرگونه مراسم مذهبی ، ترحیم و تجمع در روز طبیعت ممنوع بوده و نظارت بر بر آرامستان های شهرستان توسط مسئولین امر نیز بیشتر شود.
رئیس ستاد کرونا شهرستان مبارکه افزود : افزایش تعداد تست ها و افزایش بیماریابی و رهگیری مبتلایان کمک میکند که کانون های بحران در محلات و شهرهای مختلف شناسایی شده و اقدامات لازم در آن منطقه صورت پذیرد



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top