امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21420
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱

گزارش خبری / اقدامات شهرداری مبارکه به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛سید محسن هاشمی شهردار مبارکه ضمن تقدیر و تشکر  از اهتمام پرسنل شهرداری که بدون کاهش ساعات اداری  و خارج از ساعات اداری و بعضاً شبانه‌روزی به ارائه خدمات مشغول هستند از ضدعفونی و گندزدایی شهر و محلات تابعه به‌صورت مستمر سخن گفت و به تشریح اقدامات صورت گرفته  به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

شهردار مبارکه گفت : آموزش شهروندی جهت پیشگیری از ابتلای شهروندان، شناسایی مراکز پرخطر، تشریح وظایف سازمانی و ابلاغ به حوزه‌های مربوطه جهت اجرا، تهیه دستورالعمل‌های موردنیاز جهت ضدعفونی و گندزدایی اماکن، جمع‌آوری اطلاعات و نظارت مستمر در قالب تیم‌های نظارت ازجمله اقداماتی است که موردتوجه مجموعه شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری  در حوزه ضدعفونی مکان‌های عمومی و معابر پرتردد تمام تلاش خود را به کار گرفته است افزود:  به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه‌ای در شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته معمول گردیده و تداوم دارد و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارکها، وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی، ایستگاه‌های اتوبوس ،نیمکت‌ها و.. در حال انجام است.

مهندس هاشمی  با تشکر از همکاری معاونت اجتماعی سپاه ناحیه مبارکه در ضدعفونی کردن فضاهای مختلف شهری اظهار کرد: طی روزهای گذشته  با تأمین تجهیزات و مواد ضدعفونی توسط شهرداری مبارکه و همچنین تأمین نیروی‌های اجرایی به همت معاونت اجتماعی سپاه ناحیه مبارکه ، ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد شهر  به‌صورت مداوم صورت  پذیرفته است.

وی به برگزاری آموزش‌های لازم به مدیران شرکت‌های مسافربری درون‌شهری، پرسنل خدماتی واداری اشاره کرد و افزود : سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری نیز به‌صورت مستمر  اقدام به ضدعفونی نمودن ساختمان پایانه مسافربری و اتوبوس‌های واحد در سطح شهر می‌نماید.

شهردار مبارکه با دعوت از مردم برای رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی ، یادآور شد: لازم است شهروندان گرامی نیز در شرایط فعلی اقدامات روزمره غیرضروری خود را کنار بگذارند، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند و تا حد امکان در منازل بمانند.

مهندس هاشمی از آموزش لازم به کلیه پرسنل ازجمله غسال‌ها، مأمورین قبرکن ، راننده‌های آمبولانس‌های حمل متوفی، نیروی خدماتی و پرسنل اداری توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  خبر داد و افزود : غسالخانه ، آمبولانس ، سردخانه،  سرویس‌های بهداشتی و ...   با محلول‌های ضدعفونی‌کننده به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند .

وی همچنین از ضدعفونی سالن‌های کشتار دام سبک و سنگین ، اتاق پیش سرد، محوطه ، آغل‌ها، غرفه‌های دباغی و ساختمان‌های اداری به‌صورت روزانه  و تکمیل تجهیزات و لوازم حفاظت فردی واحد کشتارگاه دام  به همراه نصب و توزیع پوسترهای آموزشی در کلیه واحدها و فضاهای اداری شهرداری خبر داد .

شهردار مبارکه گفت :با توجه به حجم تردد در ساختمان شهرداری  و لزوم رعایت نظافت این اماکن ،با استقرار میز سلامت در وردی شهرداری  ضدعفونی کردن دست و لوازم کلیه مراجعین و پرسنل هنگام ورود به شهرداری  انجام می‌شود.

وی افزود : علاوه بر سرویس‌های بهداشتی ، سایر تجهیزات بوستان‌ها از قبیل وسایل بازی کودکان ، ست‌های ورزشی ، نیمکت و صندلی بوستان‌ها به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند  ، این در حالی است که توسط نگهبانان پارک تذکرات لازم در خصوص عدم استفاده از وسایل به‌منظور پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا به شهروندان داده می‌شود .

گفتنی است ، توزیع ماسک و بازدید از قسمت های مختلف و محل‌های استراحت کارگری و نظارت مستمـر بر انجام نظافت کامل و ضدعفونی اسکان‌های کـارگـــری و نظارت بر استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب همچون ماسک، دستکش و چکمه جهت متصدیان ضدعفونی نیز باهدف حفظ و تأمین سلامت کلیه نیروها صورت می‌پذیرد .

باهدف آگهی بخشی در خصوص مقابله با ویروس کرونا ، طراحی و نصب بیش از 20 عنوان طرح آموزشی در نقاط مختلف شهر نیز توسط شهرداری مبارکه صورت پذیرفت .














 









































 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top