امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20503
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۵
هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی با همکاری شهرداری مبارکه انجام شد:

تجلیل از شهروندان قانون مند شهرستان مبارکه

شهرداری مبارکه با همکاری پلیس راهور شهرستان مبارکه در اقدامی فرهنگی وطی مراسمی، طرح شناسایی و تشویق رانندگان قانونمند را رونمایی و از شهروندان قانونمند شهرستان تجلیل و قدردانی شد .

به‌منظور نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی برای اولین بار در شهرستان مبارکه  طرح تشویق رانندگان قانونمند به اجرا گذاشته شد. احترام به حقوق عابر پیاده، عدم داشتن خلافی، رعایت سرعت مجاز و رفتار مناسب ترافیکی ازجمله ملاک‌های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر مبارکه بوده است.

در این طرح رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ها که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، شناسایی و برگه تشویقی به آن‌ها ارائه می‌شود.رانندگان قانونمند با ارسال شماره سریال برگ تشویقی به شماره پیامک درج‌شده بر روی برگ در لیست قرعه‌کشی جوایز قرار خواهند گرفت .

در این مراسم که به میزبانی شهرداری مبارکه برگزار شد باقری معاون شهردار مبارکه ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، پلیس در جامعه اسلامی را با پلیس در سایر جوامع متفاوت دانست و گفت: پلیس در کشور ما یک نیروی ولایی و بر خواسته از مردم است که با وظیفه پاسداری از حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی حافظ حقوق مردم عزیز و تأمین‌کننده آرامش در جامعه است .

معاون شهردار با اشاره به نقش پلیس راهور در حفظ انضباط اجتماعی افزود : پلیس راهور بیشترین ارتباط و تماس با مردم را در راستای ارائه خدمات ترافیکی  دارد و نقش حساسی در نیروی انتظامی عهده‌دار استبرخورداری از امنیت و نظم ، جزء مهم‌ترین نیازهای زندگی امروز و از اساسی‌ترین حقوق شهروندی است و پلیس راهور با برقراری نظم و آموزش انضباط اجتماعی نقش مهمی در حفاظت از حقوق شهروندان دارد.

باقری همدلی و همکاری سازمان‌های مربوطه را مهم‌ترین عامل حل مشکلات ترافیکی عنوان و تصریح کرد : باید باهم افزایی و انسجام هر چه بیشتر به حل مشکلات بپردازیم.شهرداری مبارکه مطابق وظایف در ماده 55 قانون شهرداری‌ها در بحث ایجاد میدان‌ها ، خیابان‌ها و مباحث حمل‌ونقل اجتماعی وظایف خود را انجام می‌دهد. در بحث انجام وظایف اجتماعی آمادگی کامل داریم که همکاری لازم در مباحث مربوط به نظم اجتماعی را داشته باشیم .تاکنون باوجود تمام مشکلات مالی سعی بر این داشته‌ایم که خللی درروند این همکاری‌ها اتفاق نیفتد و در راستای حل مشکلات شهری و ترافیکی در کنار پلیس راهور خواهیم بود.

معاون شهردار طرح تشویق از رانندگان قانون‌مدار را يكي از طرح‌های بسيار مؤثر در زمينه فرهنگ‌سازی رعايت قانون و مقررات در جامعه عنوان كرد و اظهار داشت:  این‌گونه طرح‌های به‌منظور نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه و کاهش وقوع تصادفات و تلفات معابر شهری بسیار مؤثر است .همیشه پیشگیری بر درمان مقدم است. بحمداله پلیس راهور شهرستان مبارکه اقدامات خوبی داشته‌اند . برگزاری این همایش نیز نشان از وسعت دید رئیس پلیس راهور شهرستان جناب سرگرد انصاری و مجموعه خدوم راهور شهرستان است.

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز ضمن تقدیر از حضور مسئولین شهرستان و خانواده معظم شهدا در این همایش و تبریک هفته نیروی انتظامی به سبز پوشان نیروی انتظامی و سفیدپوشان پلیس راهور  گفت: امروز نعمت والای امنیت مرهون زحمات و چشمان بیدار پرسنل نیروی انتظامی است. اعتمادی که امروزه مردم به نیروی انتظامی دارند موجب شده که در تمام زمینه‌ها با پلیس همکاری کنند که این امر از افتخارات نیروی انتظامی در کشور است.نیروی انتظامی و پلیس راهور همیشه حضور عالی دارند در تمام ایام ، محرم ، رمضان ، ایام نوروز و همیشه در حال خدمت هستند .

رئیس شورای اسلامی شهر عملکرد پلیس راهور شهرستان را بسیار فعال ارزیابی کرد و اظهار کرد: عزیزان پلیس راهور در مباحث حمل‌ونقل و ترافیک سنگ تمام گذاشته‌اند و با برنامه‌ریزی صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را حل کرده‌اند و در اینجا به نیابت از مدیریت شهری از ریاست و پرسنل خدویم پلیس راهور تقدیر و تشکر می‌نمایم .

دکتر خالوزاده شهرداری ‌را یکی از دستگاه‌های تأثیرگذار در کاهش ترافیک دانست و گفت : شهرداری با اجرای طرح‌های متنوع عمرانی و ترافیکی می‌تواند در کاهش معضل ترافیک تأثیرگذار باشد.بحمداله تعامل خوبی بین پلیس راهور و مدیریت شهری مبارکه وجود دارد . جلسات مشترک متعددی تاکنون برگزارشده است و مشکلات ترافیکی در شهر موردبررسی قرار گرفت .در کمیسیون عمران و کارگروه ترافیک شورای اسلامی شهر و با همکاری متخصصین و مشاورین در این زمینه طرح‌های مختلفی برای بهبود شرایط حمل‌ونقل در مرکز شهر و محلات بررسی و برنامه‌ریزی شد .یکی از موضوعات پروژه زیرگذر محله قهنویه بود که انشااله به‌زودی با همکاری شرکت فولاد مبارکه شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود. آرامستان شهر مبارکه نیز در خصوص مباحث ساماندهی ترافیک در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی با پلیس راهور به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید و سریع‌تر طرح را اجرایی می‌کنیم .

وی ضمن تقدیر از رانندگان قانونمند اضافه کرد : طرح تشويق رانندگان قانونمند نشان می‌دهد كه پليس فقط به دنبال توقيف و جريمه نيست و سعي می‌کند تا با  آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی، نظم و انضباط ترافيكي را در جامعه ايجاد و از بروز تصادفات در سطح جامعه جلوگيري كندباید فرهنگ صحیح رانندگی را به مردم آموزش داد . رانندگان قانونمند نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط ترافیک و تسهیل حمل‌ونقل بر عهده‌دارند . مدیریت شهری شروع آموزش را از سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری شروع کرد و شاهد بازخوردهای مثبت این کار بودیم و در مرحله بعد به دنبال آموزش برای عموم برای داشتن شهری بدون ترافیک هستیم .

دکتر خالوزاده از آمادگی شورای اسلامی شهر برای دریافت انتقادات ترافیکی شهر از سوی شهروندان خبر داد و افزود: شهروندان بیشترین کمک و همکاری را برای شناسایی مشکلات ترافیکی را به شورای اسلامی شهر می‌توانند داشته باشند.در شورای اسلامی شهر آماده شنیدن نظرات و انتقادات شهروندان هستیم و قطعاً با نظر شهروندان و برنامه‌ریزی مشخص و درست می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

سرگرد انصاری رئیس پلیس راهور شهرستان از تعامل مسئولین شهرستان با پلیس راهور تشکر کرد و گفت : بر خود می‌بالیم که خدمتگزاران مردم هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) خدمتگزاران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل ا... هستند .مسئولین شهرستان بالأخص شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه تعامل خوبی با پلیس راهور برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان داشته‌اند . امروز شاهد برگزاری این همایش برای اولین بار در شهرستان به میزبانی شهرداری مبارکه هستیم .

رئیس پلیس راهور شهرستان هفته نیروی انتظامی را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد به شهروندان دانست و اظهار کرد:با مجموعه اقدامات صورت گرفته در شش‌ماهه اول امسال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و حوادث معابر شهری در شهرستان بودیم .

وی به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی برای کاهش سوانح و تصادفات اشاره کرد و گفت : امروزه با توجه به افزایش تعداد خودروها برای کاهش میزان سوانح رانندگی نیازمند آموزش فرهنگ رانندگی از ابتدای مقاطع تحصیلی در مدارس هستیم . برای جلوگیری از حوادث، فرهنگ ترافیک باید از زمان کودکی تقویت شود که در همین راستا آموزش‌های مختلف باید از مقاطع پایین تحصیلی شروع و در تمام مقاطع تحصیلی تدوام داشته باشد .

سرگرد انصاری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی از حوادث رانندگی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی از حوادث و تلفات معابر شهری به‌عنوان دغدغه و غصه یاد می‌کنند لذا باید برای رفع مشکلات این حوزه بیش‌ازپیش تلاش کرد تا این دغدغه رهبری کاهش یابدمدیریت شهری مبارکه همکاری و تعامل بسیار خوبی برای حل مشکلات ترافیکی و همچنین فرهنگ سازی در این خصوص داشته است و انشااله شاهد همکاری هرچه بیشتر سایر دستگاه‌ها وادارات نیز باشیم .

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از طرح تشویق شهروند قانون‌مدار از رانندگان قانون‌مدار شهرستان قدردانی و تشکر شد .

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top