امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 12974
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۲۰
امام جمعه مبارکه :

همه باید برای تحقق شعار سال 96 تلاش کنند

امام جمعه مبارکه گفت: همه قشرهای مردم جامعه بویژه دولتمردان و مسئولان باید برای تحقق و نهادینه کردن شعار سال تلاش کنند.

 


امام جمعه مبارکه گفت: همه قشرهای مردم جامعه بویژه دولتمردان و مسئولان باید برای تحقق و نهادینه کردن شعار سال تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی در بازدید از ارگ تاریخی نهچیر با اشاره به نامگذاری سال 1396به « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: هر کدام از افراد جامعه باید در حد توان و ظرفیت خود در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال وارد میدان شوند و در این راستا قدمی بردارند افزود: برای تحقق شعار سال باید ستاد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، همانند ستاد اربعین با حضور اقشار مختلف جامعه در شهرستان مبارکه تشکیل شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه گردشگری یکی از بخش هایی است که می توان در آن سرمایه گذاری و اشتغال خوبی ایجاد کرد گفت: با سرمایه گذاری در ارگ نهچیر و سایر اماکن تاریخی مشابه می توانیم اشتغال پایدار و خوبی در شهرستان مبارکه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز خیابان و پارک و ... بعنوان نماد فرهنگ و تمدن جامعه شناخته نمی شود افزود: آثار تاریخی و خانه های کاهگلی 800 ساله و قدیمی بعنوان نماد فرهنگ و تمدن جوامع محسوب می شود.


 

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه  ارگ تاریخی نهچیر با قدمت چهار قرن از میراث فرهنگی و با ارزش ما محسوب می شود اظهار داشت:  میراث فرهنگی هر نسلی از جنبه های مادی و معنوی برای مردم دوست داشتنی، پذیرفتنی و دل انگیز است.

وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز روزانه بیش از هفت تا هشت هزار نفر از ارگ تاریخی نهچیر بازدید کردند افزود: در روزگار کنونی و دوران مدرن که مردم بیشتر ساختمانهای و سازه های بتنی را می بینند، بازدید از بناهای تاریخی و قدیمی از زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بازدید از این قلعه و ارگ تاریخی برای نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان از جذابیت بالایی برخوردار است گفت: در کنار بازدید از این بنای تاریخی عظیم، باید کار محتوایی خوب و فرهنگ سازی هم به بازدید کنندگان ارائه شود.

 وی گفت: می توان موزه مردم شناسی در این مکان تشکیل داد و ابزارآلات و وسایلی که در گذشته مورد استفاده مردم قرار داشته و با آنها کار می کردند را برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشت.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه  در ایام عید نوروز در شهرستان حضور نداشتم اما استقبال مردم و شهروندان را از ارگ تاریخی نهچیر را از طریق فضای مجازی رصد می کردم افزود: این ارگ تاریخی از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و باور کردنی نبود که هر شب بیش از هفت تا هشت هزار نفر از این مکان بازدید کنند.


 

وی دیوار چین، طاق کسری و ... از آثار تاریخی محسوب می شوند که با وجود قدمت زیاد از زیبای و جذابیت بالایی برای انسانها برخوردارند   افزود: این قلعه تاریخی فرصت مغتنم و ظرفیت بالایی برای شهرستان مبارکه محسوب می شود که می توان از آن در راستای تحقق شعار سال استفاده کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: قلعه نچیر مبارکه هم ظرفیت و پتانسیل های بالایی دارد مشروط بر اینکه برای جذب و تامین محتوای آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی گفت: باید هنگامیکه کسی از این بنای تاریخی بازدید می کند بر اطلاعاتش افزوده شود و چیزهایی را در این بنای تاریخی ببیند که به فرهنگش بیفزاید.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه تعاملات فرهنگی مختلف را می توان در این مکان برگزار کرد افزود: مراسم شاهنامه خوانی، خواندن اشعار شاهنامه، حکایت های رستم و سهراب و انجام کارهای فرهنگی و جذب کودکان و نوجوانان از کارهای فرهنگی خوب و مناسب محسوب می شود که لازم است توسعه و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید زوایای مغفول و پنهان کارهای و فعالیت های فرهنگی در این قلعه تاریخی توسعه پیدا کند گفت: پیشنهاد می کنم کارگروهی برای مدیریت قلعه نهچیر و باغ بانوان مبارکه تشکیل شود و کارشناسان برای فعالیت در این اماکن برنامه ریزی داشته باشند تا هر روز بالنده تر از گذشته شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: باغ بانوان حدود 50 درصد از جمعیت شهر مبارکه را تحت پوشش خود قرار می دهد  و ارگ تاریخی نهچیر هم جمعیت زیادی از هواداران میراث فرهنگی را جذب می کند.

وی با بیان اینکه همه غرفه های قلعه نهچیر از قابلیت اشتغال زایی برای جامعه برخوردار است  افزود: در راستای شعار سال و تولید و اشتغال می توان کارهای بزرگی در این قلعه و ارگ تاریخی انجام داد .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top