امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20492
بروزرسانی: یکشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۳

نمایشگاه تخصصی توانمندی ها ،تجهیزات و وسایل آتش نشانی افتتاح شد

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه هم‌زمان با هفته ایمنی و آتش‌نشانی و بزرگداشت مقام آتش‌نشان اقدام به برپایی نمایشگاه تخصصی تجهیزات آتش‌نشانی به‌منظور شناساندن تجهیزات همچنین معرفی عملکرد و فعالیت‌های متنوع آموزشی و عملیاتی این سازمان در طبقه همکف مجتمع تجاری شریعتی واقع در ابتدای بلوار شریعتی نمود.

مهندس عصار زادگان فرماندار شهرستان مبارکه در مراسم صبحگاه مشترک روز آتش‌نشانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و تبریک به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی گفت : بحمداله فعالیت مجموعه مدیریت شهری طی سال اول آغاز به کار دوره پنجم قابل‌توجه و خوب بوده است . پتانسیل‌های بالای شهرستان ازجمله صنعتی بودن و تعدد واحدهای صنعتی می‌طلبد که شورای اسلامی شهر انشا اله در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای توسعه و افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ارتقای سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سازمان را لحاظ کنند .

فرماندار شهرستان ، آتش‌نشانان را ارتش مدیریت شهری نامید و اظهار کرد: مدیریت شهری به‌عنوان یک ارگان خدمت رسان به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات و فعالیت است حتی در ایام تعطیل نیز تعطیلی ندارند . یکی از قسمت‌های خستگی‌ناپذیر مدیریت شهری آتش‌نشانی است که در ایام تعطیلات ، محرم و... شبانه‌روزی تلاش می‌کنند .

مهندس عصار زادگان آتش‌نشانان را حافظ جان و مال و ناموس مردم دانست و افزود : نیروهای آتش‌نشان از نیروهایی با خصوصیات اخلاقی نیک هستند . بنده با توجه به عضویت در هیات مدیره سازمان آتش‌نشانی اصفهان از نزدیک با مسائل آتش‌نشانان باخبر هستم و می‌بینم که در حوادث چگونه این نیروها امین جان و مال و ناموس مردم هستند و از جان خود در این راه می‌گذرند. سازمان آتش‌نشانی شهرداری مبارکه نیز از سوابق درخشانی برخوردار است .این هفته را به همه این عزیزان تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی درراه خدمت به شهروندان رادارم .

مهندس هاشمی شهردار مبارکه در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان خدوم و زحمتکش کشور، به‌خصوص آتش‌نشانان شهرداری مبارکه گفت : آتش‌نشانی ، شغلی است سراسر عشق و ایثار ،این شغل چیزی جز ایثار و فداکاری و ازجان‌گذشتگی نیست. آتش‌نشان یعنی فرد همیشه بیدار، شخصی که همیشه گوش‌به‌زنگ است و به‌محض وقوع حادثه‌ای خود را موظف می‌داند تا در حداقل زمان ممکن امدادرسانی کند.این عزیزان با ازخودگذشتگی جان و مال مردم را نجات می‌دهند که این کار یک شغل نیست بلکه یک عشق است .

شهردار مبارکه در ادامه افزود: اقدامات فرهنگی و آموزشی می‌تواند کمک مؤثری در راستای کاهش حوادث و خطرات داشته باشد. بهترین راه پیشگیری از وقوع حوادث، قبل از وقوع است و قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است . سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان سازمانی مردمی وامدادی در راستای فرهنگ ایمنی نقش مهمی دارد و این سازمان باید در حوزه آموزش شهروندان گام‌های بلندتری بردارد.

وی تصریح کرد : با فرارسیدن سال تحصیلی جدید یکی از برنامه‌های آموزشی برای ارتقا سطح ایمنی دانش آموزان برگزاری نمایشگاه‌ها و آموزش‌های تخصصی ایمنی است . هفته ایمنی و آتش‌نشانی و بزرگداشت مقام آتش‌نشان فرصت مناسبی برای این موضوع است . سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی اطفاء حریق وامداد و نجات ، نسبت به بالا بردن سطح دانش شهروندان در خصوص مسائل آتش‌نشانی و ایمنی اقدام نماید .

مهندس هاشمی حرکت نیروهای عملیاتی به سمت آمادگی جسمانی بیشتر  را ضروری دانست و اظهار کرد : آمادگی جسمانی در زمینه انجام عملیات مختلف حوادث و حریق برای نجات جان و اموال انسان‌ها در حرفه آتش‌نشانان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ضرورت انجام تست های ورزشی و تمرین های مرتبط و منظم، بسیار حائز اهمیت استآتش‌نشانان بایستی ورزش و آمادگی جسمانی را به‌عنوان یک ضرورت در شغل خود بنگرند و در همه حال از آمادگی جسمانی بالای برخوردار باشند.یکی از مؤثرترین راه‌های حفظ آمادگی جسمانی در آتش‌نشانان برگزاری و شرکت در مسابقات ورزشی است که  به این موضوع کمتر پرداخته‌شده است. ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا سطح امدادرسانی در حوادث به‌سرعت افزایش یابد، ازاین‌رو باید تیم‌های عملیاتی را به حداکثر توان عملیاتی‌شان برسانیم.

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این مراسم ، آتش‌نشانان را مظهر ازخودگذشتگی و ایثار عنوان کرد و گفت: این هفته بهانه‌ای است برای گرامیداشت انسان‌هایی که از جان و آسایش خود درراه حفظ جان و آسایش شهروندان می‌گذرند. کمتر شغلی را می‌توان یافت که تا این حد به‌واسطه فداکاری پرسنل خود در بین مردم معروف و شناخته‌شده باشد.آتش‌نشانان از خود می‌گذرند تا جان و مال دیگران را نجات دهند.

وی رفع کمبود تجهیزات آتش‌نشانی را یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست و گفت : ازلحاظ تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی در شرایط خوبی هستیم ولی هنوز با ایده آل ها فاصله‌داریم . هرقدر میزان ارتقا و تأمین تجهیزات در مجموعه آتش‌نشانی‌ها صورت گیرد، بازهم با کمبود مواجه هستیم. با توسعه شهر و استفاده از تجهیزات و تأسیسات مدرن شهری، ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و تجهیز هرچه بیشتر ایستگاه‌ها به وسایل مدرن احساس می‌شود و این مهم در دستور کار قرارگرفته تا انشا اله بتوانیم به شرایط ایده آل برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه افزود : شهروندان در مورد نما ، تجهیزات و زیبایی داخلی همیشه سخت‌گیر و به این مسائل اهمیت می‌دهند ولی در خصوص ایمنی و تجهیز منازل به وسایل ایمنی ساختمان  کمتر توجه می‌کنند و این ریشه بسیاری از حوادث و مشکلات است .نباید ایمنی فدای سرعت در انجام کار شود .این موضوع نیاز به کار فرهنگی دارد و یکی از مهم‌ترین اصول کنترل آسیب‌ها و خطرات است.

دکتر خالوزاده به اشاره به نقش آموزش تصریح کرد : آموزش نباید در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مغفول بماند و لازم است دوره‌های تخصصی برای همه مجموعه‌ها به‌ویژه آتش‌نشانی موردتوجه قرار گیرد. به‌روز رسانی تجهیزات آتش‌نشانی، ارتقای سطح مهارت پرسنل، استقرار نظام سلامت و ایمنی آتش‌نشانان و ارتقای سطح آمادگی سازمان از مهم‌ترین برنامه‌های افزایش توان عملیاتی آتش‌نشانان است که باید به‌عنوان اولویت در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد .

وی پرورش و آموزش نیروهای داوطلب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستور کارهای سازمان آتش‌نشانی یادکرد و اظهار کرد: یکی از مباحث مهم آموزش در حوزه آتش‌نشانی ، پرورش و آموزش تخصصی نیروهای داوطلب است . چراکه این نیروها آموزش‌دیده در مواقع لازم می‌توانند به‌عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری ، نقش ویژه‌ای داشته باشند. نیروهای تربیت‌شده می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های امدادی را در مواقع بحران به‌طورجدی یاری کنند.

سید رسول موسوی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز در این مراسم عنوان کرد : این نمایشگاه باهدف شناساندن بخشی از تلاش‌های آتش‌نشانان و با رویکرد آموزشی و دادن مشاوره به شهروندان در هفته ایمنی و آتش‌نشانی برگزار گردیده است .

موسوی در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین شهرستان در این مراسم افزود : روز اول هفته ایمنی و آتش‌نشانی روز پرحادثه‌ای داشتیم . حدود 15 حادثه اعم از آتش‌سوزی ، حوادث رانندگی و ... گزارش وامداد رسانی شد . از همراهی همه مسئولین شهرستان بالأخص فرماندهی انتظامی ، پلیس راهور  و اورژانس که همیشه همراهی لازم را در حوادث با این سازمان داشته‌اند تشکر می‌کنم .

گفتنی است که این نمایشگاه تا پایان هفته برای بازدید عموم در دو نوبت  صبح از ساعت 8 تا 12  و بعدازظهر از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود . شهروندان عزیز می‌توانند علاوه بر بازدید از این نمایشگاه از کارگاه‌های آموزشی که در همین محل برای شهروندان برگزار می‌شود، استفاده نمایند .



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top