امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 23029
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۵۲

دکتر احمدی : شهر مبارکه آماده پذیرایی از همه مسافران نوروزی در سطح استان است

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۲۳ اسفندماه سالروز حماسه و ایثار مردم شهرستان مبارکه و هفتادمین سالگرد تأسیس شهرداری مبارکه با اشاره به روند بودجه شهرداری مبارکه، گفت: در سال 1400 بودجه شهرداری مبارکه 107 میلیارد تومان بود که مکلف به اجرای آن بودیم و درنهایت با رشد 31 درصدی به مبلغ 141 میلیارد رساندیم.

 وی ادامه داد: برای بودجه سال 1401 اطلاع داشتیم که قرار نیست عوارض آلایندگی را دریافت کنیم و با توجه به تغییرات جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، بودجه 170 میلیارد تومانی را به شورای شهر ارائه کردیم که به تصویب رسید.

 احمدی با بیان اینکه در بودجه 1402، 30 درصد مصارف جاری و 69 درصد مصارف عمرانی لحاظ شده، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری مبارکه، برای سال 1402 بودجه 529 میلیارد تومانی را ارائه دادیم که در عرض یک سال و چهار ماه توانستیم شهرداری مبارکه را از یک شهرداری با گرید 107 میلیاردی به شهرداری با گرید 500 میلیاردی برسانیم.

شهردار مبارکه گفت: اهداف بودجه 1402 شامل 6 سرفصل ازجمله، توسعه شبکه معابر در حمل‌ونقل شهروندان، توسعه و حفظ محیط‌زیست و ارتقاء سلامت شهروندی، توسعه سرانه ورزشی و تفرجگاه‌های سطح شهری، توسعه فناوری اطلاعات، ارتقاء جایگاه شهرسازی بود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ما با توجه به درخواست مردم بحث توسعه شبکه معابر و حمل‌ونقل عمومی است، افزود: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم، احداث فاز چهارم و پنجم شهید بابایی، اتصال قطار بین‌شهری مبارکه_بهارستان، احداث تقاطع غیر هم‌سطح وحدت، احداث و تکمیل فلکه حافظ، احداث بلوار 22 بهمن و بلوار 15 خرداد بود که اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد.

 احمدی با اشاره به اقدامات انجام‌شده شهرداری مبارکه در سال 1401، گفت: خرید 15 دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی کامل ناوگان حمل‌ونقل شهری، خرید 6 دستگاه ون از جمله اقدامات شهرداری در حوزه حمل‌ونقل شهری در سال 1401 بود.

شهردار مبارکه ادامه داد: قرار دادن بودجه 15 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر شهری، احداث شهرک خیام بعد از 30 سال، خریداری دو دستگاه CR و NST برای تجهیز بیمارستان محمد رسول‌الله مبارکه، بازسازی فاز دوم قلعه تاریخی نهچیر، توسعه شبکه فیبر نوری، تهیه و تصویب طرح جامع شهری از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در سال 1401 بود.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در شهرداری مبارکه در حوزه شهرسازی انجام شد، راه‌اندازی سامانه جامع شهرسازی و درآمد بود که با راه‌اندازی این سیستم صفر تا صد شهرداری آرشیو سازی و در ماه حدود 100 پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

احمدی با اشاره به پروژه شهرک صنایعی کارگاهی خیام، گفت: برای پروژه شهرک کارگاهی خیام در حوزه عملیات برق‌رسانی 70 درصد و در حوزه توسعه معابر و جدول‌کشی و سیستم دفع آب‌های سطحی 40 درصد پیشرفت داشته‌ایم که در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در حوزه شبکه برق آماده بهره‌برداری هستیم.

 شهردار مبارکه با بیان اینکه بخش صنعت فولاد همیشه جزو صنایع آلاینده حساب می‌شود، گفت: شرکت فولاد جزو صنایع پیشرو است که در حوزه استفاده از فناوری، بازگردانی آب و رفع آلایندگی با نصب فیلتراسیون و پروژه‌های متعدد به عنوان سرآمد صنعت ایران محسوب می‌شود و جزو صنایع کم‌نظیر است که در حوزه قطع آلاینده و پیاده کردن صنعت سبز و نسبت به صنایع هم‌ردیف خود جلوتر است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که توانستیم به این اعداد و ارقام در بودجه سال 1401 دسترسی پیدا کنیم تفاهم‌نامه‌هایی بود که با فولاد داشته‌ایم، گفت: شرکت فولاد مبارکه در حوزه آب‌رسانی هم‌قدم‌های زیادی از جمله پیگیر انتقال آب به فلات مرکزی استان اصفهان، توسعه شبکه فاضلاب شهری شهرستان مبارکه برداشته است.

احمدی با اشاره به اقدامات شهرداری مبارکه برای نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی، افزود: شهر مبارکه آماده پذیرایی از همه مسافران نوروزی در سطح استان است و ظرفیت‌های خوبی ازجمله مکان‌های تاریخی بسیار زیاد، هتل‌ها و مهمانسراها وجود دارد و ستاد نوروزی شهرداری مبارکه در حوزه نظافت معابر، حوزه رنگ‌آمیزی جدول‌ها و دیواره‌های سطح شهر، کاشت گونه‌های جدید و درخت و درختچه در سطح شهر و نصب سازه‌هایی که مخصوص سال 1402 هستند، اقدامات لازم را انجام داده است.

شهردار مبارکه گفت: برای اقامت مسافرین نوروزی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش، 54 کلاس از مدارس سطح شهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی شده است.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top