امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22876
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۲

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه : لزوم ایجاد مراکز کتابخوانی برای ترویج فرهنگ مطالعه

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز و به نقل از ایمنا ، عبدالله وکیلی در مراسم تجلیل از کتابداران شهر مبارکه، با اشاره به اهمیت کتاب و با قدردانی از حافظان فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهارکرد: دین مبین اسلام و قرآن کریم برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی ادامه داد: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس نیز نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد، با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه کار در کتابخانه لذت‌بخش است، تصریح کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

وی افزود: قرآن و روایات، کتاب و کتابخوانی را وسیله‌ای برای حفظ و سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل‌های آینده دانسته بر تأثیرات معنوی و اُخروی مطالعه و به میراث گذاشتن دانش برای آیندگان اشارات فراوان می‌کند.

وکیلی با بیان اینکه میزان مطالعه در جامعه ما کم است، اظهار کرد: باید راهکارهای برای جذب جوانان و نوجوانان به مطالعه و کتابخانه ها فراهم شود، البته علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر باید بتوانند از منابع موجود در این کتابخانه به راحتی استفاده کنند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top