امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22220
بروزرسانی: چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۹

شهردار مبارکه: اجرای پروژه فیبر نوری منجر به ارائه خدمات شایسته‌تر برای شهروندان می‌شود

شهردار مبارکه گفت: اجرای پروژه فیبر نوری منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و همچنین ارائه خدمات شایسته‌تر برای شهروندان  می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛ سید محسن هاشمی شهردار مبارکه با اشاره به اینکه کلنگ آغازعملیات اجرایی پروژه فیبر نوری با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در دهه فجر سال گذشته به زمین خورد، بیان کرد:  پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی و بصورت سرمایه گذاری B.O.L.T در حال اجرا است .

وی ادامه داد: مدیریت شهری مبارکه پس از بررسی های مختلف اقدام به برگزاری فراخوان عمومی نمود که در نهایت شرکت فناپ تلکام بعنوان سرمایه گذار جهت انجام پروژه تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری شهر مبارکه انتخاب گردید.

شهردار مبارکه اظهار کرد: کمبود زیرساخت‌های ارتباطی پایدار و پرسرعت در زمان شیوع کرونا در شهرداری‌ها و ادارات خدمت رسان به خوبی مشاهده شد و با اینکه اقداماتی در راستای کاهش مراجعات مردم به سازمان‌ها انجام شد اما با کمبود زیرساخت‌های لازم مواجه بودیم .

وی با اشاره به اهداف پروژه فیبر نوری بیان کرد: اهداف کلانی همچون توسعه زیرساخت های ارتباطی ، ارتباط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بدون محدودیت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، انتقال آسان و کم هزینه از این اهداف است و پروژه مذکور قدم غیر قابل انکاری در این راستاست.

هاشمی، اتصال شبکه‌های اداری با سرعت بالا، هوشمند سازی تقاطع و پایش تصویری دوربین های ترافیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه برشمرد و ادامه داد: ایجاد شبکه فیبر نوری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری مبارکه محسوب می‌شود که تحقق این مهم در آینده بستر ارایه بسیاری از خدمات نوین به شهروندان خواهد بود.

وی  اضافه کرد: فاز اول این پروژه حدود ۱۰4 کیلومتر پیش‌بینی‌شده که تا 130کیلومتر قابلیت افزایش دارد.

هاشمی گفت: عملیات ترمیم، مرمت و آسفالت در محل حفاری های صورت گرفته در راستای جلب هر چه بیشتر رضایت شهروندان در حال انجام است.

 

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ضمن حفظ شهر از تخریب و توسعه‌های مکرر در زمینه‌ی حفاری شبکه‌های ارتباطی زمینی ، امکان ارائه تمامی خدمات ارتباطی از طریق یک شبکه سراسری مهیا خواهد شد و به عبارت دیگر، پایه و اساس ایجاد شهر الکترونیک  مهیا خواهد گردید.

هاشمی با اشاره به پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری و دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی‌ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف کلان جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست و تکمیل این پروژه اولین قدم مؤثر و پر قدرت در این امر مهم خواهد بود.

وی  با بیان اینکه  اکثر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در موارد متفاوتی استفاده می شود .

شهردار مبارکه گفت : با توجه به شروع عملیات حفاری و میکروداکت گذاری در شهر مبارکه و آغاز عملیات حفاری پروژه فیبرنوری در محدوده پرترافیک شهر جهت پیشگیری از مشکلات عدیده ترافیکی و رفاه حال شهروندان محترم محله محمدیه و بلوار شهید نیکبخت عملیات مذکور از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ به مدت یک هفته از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح انجام خواهد گرفت.

وی از همشهریان و اهالی محترم درخواست کرد همکاری لازم را با پیمانکار پروژه مذکور در شب های پیش رو داشته باشند.

 







 



+ 2
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top