امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22219
بروزرسانی: چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۷

رشد ساخت و ساز در سطح شهر و محلات مبارکه در دوره پنجم مدیریت شهری


 

شهردار مبارکه گفت: با وجود افزایش هزینه ها و شرایط اقتصادی، با بسته های تشویقی شهرداری شاهد رشد ساخت و ساز در سطح شهر و محلات و افزایش صدور پروانه های ساختمانی بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ سید محسن هاشمی شهردار مبارکه گفت:  طی سال های  ۹۴ تا ۹۶ تعداد ۶۸۴  پروانه و طی سال های  ۹۷ تا ۹۹ تعداد 810  مورد پروانه ساختمانی صادر شده است که افزایش خوبی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به گوشه ای از اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی در دوره پنجم ادامه داد: پیگیری و اخذ اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در قالب اوراق بهادار در راستای ارائه تخفیف به شهروندان جهت صدور پروانه های ساختمانی در بافت فرسوده،  ارجاع و بررسی  بیش از  ۲۵۴۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰، صدور بیش از ۲۷۰۰ آراء قطعی و تجدید نظر در کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله این موارد است.

شهردار مبارکه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تخلفات ساختمانی گفت: توقف و رسیدگی به بیش از ۳۲۷۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر و محلات  در این دوره انجام شد.

وی بیان کرد: پیگیری های لازم در خصوص بازنگری طرح جامع شهر با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی و بازدید میدانی نیز در این دوره مدیریت شهری محقق شد.

هاشمی اذعان کرد: درحالی‌که بر طبق قوانین موجود هر ده سال باید طرح جامع شهرها به‌روزرسانی شوند ولی در مورد مبارکه پس از آخرین مصوبات در سال ۷۰  هنوز تغییراتی در این طرح‌ها داده نشده بود که با پیگیری‌های سنگین و مستمر صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ تاکنون، بازنگری طرح جامع شهر مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی به‌روزرسانی نشدن این طرح  درگذشته را سرمنشأ مشکلات و مسائل متعدد در بخش‌های مختلف مدیریت شهری دانست و گفت: در طرح جامع خدمات موردنیاز شهر در بلندمدت همچون نقاط گردشگری، فضای سبز و برخی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای دیده‌شده و تلاش شده است پروژه‌های عمرانی در دست اجرای نیز بر اساس همین چهارچوب مشخص‌شده ادامه یابد.

شهردار مبارکه تاکید کرد: لازم است طرح‌های جامع شهری بروز رسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید و باید مشکلات و معضلات شهر بررسی و راهکارهای لازم در طرح جامع دیده شود.

 

وی اضافه کرد: شایسته است که این نگرش ایجاد شود که نسخه یکسانی برای شهرها تهیه نشود بلکه طرح شهر مطابق با نیازها و شرایط همان شهر تدوین شود و هدفمان از دنبال کردن این بازنگری تأمین منافع شهروندان است.

هاشمی افزود: با بازنگری طرح جامع شهر مبارکه، زمینه برای ارتقاء سطح معابر، تأمین سرانه‌های موردنیاز شهری، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهری، پدافند غیرعامل و مناسب‌سازی محیط برای معلولین جسمی و حرکتی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای رسیدن طرح جامع به این مرحله در کمیته‌های کار استانی، کارگروه‌ها، شورای برنامه‌ریزی استان و مشاورین طرح برگزارشده و با ادامه این نشست‌ها، در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام این طرح جامع خواهیم بود.

شهردار مبارکه اظهار داشت: عدم بازنگری در طرح جامع، ساخت‌وساز در نقاط مختلف شهر را با مشکلات عدیده‌ای مانند قرار گرفتن زمین‌ها در طرح‌های مختلف مواجه کرده که امیدواریم با به‌روز شدن طرح جامع شاهد کاهش این معضلات باشیم.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در  خصوص شهرسازی الکترونیک اشاره کرد و گفت: شهرداری مبارکه همواره به‌عنوان الگویی موفق و پیشرو در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و از این‌ رو با در نظر گرفتن روند رسیدن به بلوغ سازمانی و ایجاد شهر الکترونیکی، جهت مدیریت و توسعه شهری سند چشم‌انداز شهرداری الکترونیک با ویژگی‌های سازمانی دانش‌بنیان (خودکار سازی اطلاعات)،  سازمانی مهارت بنیان (ارتقاء تخصص کارکنان و کاهش تصدی‌گری)،   سازمانی چابک (ارائه خدماتی سریع‌تر، دقیق و شفاف)،  سازمانی خادم (رضایتمندی از دریافت خدمات در هرزمان و مکان)، سازمانی هوشمند (مدیریت استراتژیک و هدفمند) به‌صورت فازبندی شده و عملیاتی تهیه و تدوین گردید.

هاشمی بابیان اینکه تجمیع حوزه شهرسازی در راستای رفاه حال شهروندان در سال ۱۳۹۷ انجام شد  بیان کرد: همچنین در این راستا اجرای فاز اول سامانه یکپارچه شهرسازی تحت وب این شهرداری با اعتبار ۶ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه این سامانه بنابر نیازهای سطوح سیاست گذاری، مدیریت و اجرا طراحی و پیاده سازی شده است افزود: خودکارسازی بخش عمده فرآیندهای صدور پروانه، پایان کار و پاسخگویی به استعلامات در شهرداری از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top