امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22215
بروزرسانی: سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹

شهردار مبارکه خبر داد: تملک و آزادسازی بیش از 33 هزار متر مربع در مسیر اجرای پروژه های عمرانی

شهردار مبارکه گفت:  طی دوره پنجم مدیریت شهری مبارکه و در مسیر اجرای پروژه های عمرانی ، افزون بر 33 هزار و 100 متر مربع تملک و آزادسازی در سطح شهر و محلات با هزینه 112 میلیارد ریال  انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛ سید محسن هاشمی افزود: مجموعه مدیریت شهری از ابتدای فعالیت خود انجام عملیات آزادسازی و تعریض معابر شهری و رفع گره های ترافیکی و نقاط حادثه آفرین و پرتردد را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی خود در راستای اجرای طرح ساماندهی معابر شهری و بهبود و ارتقای سطح کیفی حمل و نقل و روان سازی ترافیک شهری همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مهندس هاشمی گفت: تکمیل رینگ ترافیکی شهر بعنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهروندان و از مهم‌ترین نیازهای کالبدی شهر محسوب می‌شود و ترافیک جاری در هسته مرکزی شهر این نیاز را برای شهروندان بیش از پیش محسوس کرده است.

وی با اشاره به تملک و آزادسازی ۸ هزار متر مربع از ادامه بلوار سردار شهید حمزه بابایی ادامه داد: برای احداث ادامه این بلوار، آزادسازی این پروژه حدفاصل میدان حافظ تا خیابان شهید حقانی به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در حال انجام است و تاکنون ۲۸ میلیارد ریال جهت آزادسازی آن هزینه شده است .

شهردار مبارکه اظهار داشت: اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، سهولت خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری تمام توان خود را به کار بسته تا با توافق و تملک معارضین باقی‌مانده، اجرای این پروژه را آغاز کند اما این مهم مستلزم همکاری و تعامل مالکین محترم با شهرداری است.

هاشمی با بیان اینکه تکمیل فاز دوم رینگ ترافیکی شهر یکی از مهم‌ترین پروژه هایی است که در کاهش و روان‌سازی تردد در شهر نقش بسزایی خواهد داشت خاطرنشان کرد: بلوارهای شهید بابایی و ادامه خیابان اباذر به‌عنوان خط اتصال دو سوی رینگ از مرکز شهر، دسترسی سریع از حاشیه به مرکز شهر را آسان کرده و می‌توان در کمترین زمان ممکن از رینگ کمربندی به‌سوی مرکز شهر تردد کرد.

وی با اشاره به تملک و آزادسازی ۲۱۰۰ متر مربع جهت تعریض خیابان شهیدصادقی و سروش محله دهنو با هزینه ۱۶ میلیارد ریال بیان کرد: مدیریت شهری مبارکه از زمان آغاز تملک املاک معارض در طرح تعریض خیابان شهید محمدصادقی و سروش با این نگاه که مسیرگشائی این پروژه یک نیاز اساسی برای اهالی است، بطور جدی وارد عمل شده و تملکات این طرح را در دستور کار خود قرار داد.

شهردار مبارکه بابیان اینکه جهت اجرای طرح تعریض خیابان شهید صادقی تاکنون ۲۱ باب ساختمان توافق و آزاد سازی شده است یادآور شد: با انجام طرح تعریض این خیابان بطول ۳۵۰ متر و با عرض ۱۴ متر، شاهد تسهیل در تردد وسایل نقلیه وکاهش ترافیک خیابان‌های هم‌جوار خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به تملک و آزادسازی ادامه خیابان پانزده خرداد با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی تصریح کرد: در راستای طرح آزادسازی ادامه خیابان ۲۴ متری پانزده خرداد و با تلاش‌های مستمر مجموعه شهرداری و ارائه طرح‌های ویژه به صاحبان املاک معارض، بیش از 5600  متر مربع زمین تملک و آزادسازی شده است.

هاشمی گفت: آزادسازی ادامه این خیابان حد فاصل بلوار الزهرا (س) تا بلوار شهدای شیخ آباد نیز در حال انجام است . به گفته وی، در خصوص آزادسازی این خیابان توافقاتی با دیگر مالکین نیز صورت گرفته که به‌زودی در دستور کار آزادسازی قرار خواهد گرفت.

شهردار مبارکه به تملک و آزادسازی  ۲۶۰۰ متر مربع جهت تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی محله قهنویه با هزینه 9 میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح تعریض این خیابان تاکنون ۱۶ باب ساختمان توافق شده وحدود ۵۰ درصد املاک معارض در این خیابان تملک شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی به دلیل درخواست‌های پیاپی اهالی این محله، اظهار کرد: تملک و آزادسازی مسیر این خیابان باعث ارتباط محله‌های صادقیه، محمد آباد و قهنویه خواهد شد و امکان سرویس به این محلات را نیز برای سازمان اتوبوسرانی فراهم می‌کند.

هاشمی همچنین گفت: بیش از ۳۶۰۰ مترمربع زمین نیز در نقاط مختلف شهر و محلات  با هزینه  ۲۳ میلیارد ریالی  در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف تملک و آزادسازی شده است.

شهردار مبارکه با اشاره به تملک و آزادسازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی واقع در طرح قطار حومه‌ای مبارکه - بهارستان با هزینه ۱۶ میلیارد ریالی خاطرنشان کرد: خط قطار حومه‌ای مبارکه- بهارستان (خط ولایت) درسه قطعه و به طول ۵۲ کیلومتر است که از این مسافت ۵۲ کیلومتری، حدود ۱۶ کیلومتر آن در شهر مبارکه است و از این مقدار، آزادسازی ۱۰ کیلومتر آن انجام‌شده است که تقریباً ۷ کیلومتر آن پیوسته و ۳ کیلومتر آن گسسته انجام‌شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره توانستیم بدهی‌های دوره قبل را نیز تسویه کرده  و طرح قطار شهری را نیز اصلاح نماییم و درنهایت ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر اراضی این مسیر را برای اجرایی کردن طرح آزادسازی کنیم.

مهندس هاشمی در پایان تعریض خیابان ها و آزادسازی معابر را بدون همکاری و همیاری شهروندان امری دشوار دانست و ضمن قدردانی از همکاری و تعامل شهروندان در زمینه آزادسازی ها، تلاش های صورت گرفته در این زمینه را گامی برای پاسخ به دغدغه‌ها و مطالبات دیرینه شهروندان قلمداد کرد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top