امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22198
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹

شهردار مبارکه : احداث تقاطع غیرهمسطح وحدت مطالبه مردم منطقه است

سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا افزود: با توجه به حادثه خیزبودن زیرگذر محله قهنویه، ساماندهی این نقطه حادثه خیز با احداث تقاطع غیرهمسطح در محور بلوار امیر کبیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت : تقاطع غیر همسطح وحدت یکی از پروژه های مهم در راستای توسعه زیرساخت های شهر است و اجرای این پروژه با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی، روانسازی ترافیک، تسهیل رفت و آمدها و بهبود شاخص ایمنی انجام می شود.

هاشمی با اشاره به عملیاتی شدن پروژه تقاطع غیرهمسطح وحدت در حدفاصل میدان امیرکبیر و پارک شهدای زینلی از این پروژه به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه یاد کرد و افزود: این نقطه یکی از نقاط حادثه‌خیز در این محور محسوب می‌شود و تصادفات جرحی و منجر به فوت زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه گامی بزرگ در جهت تحقق رضایت شهروندان و پاسخ به مطالبات چندین ساله مردم است، اظهار کرد: تقاطع های غیرهمسطح می تواند با کاهش میزان تاخیر، سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه و بهبود شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی در شهرها شوند.

 

فاز اول تقاطع غیر همسطح وحدت با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال احداث می شود

معاون عمرانی شهرداری مبارکه گفت: فاز اول تقاطع غیر همسطح وحدت که شامل احداث ابنیه فنی و پل ها ظرف ۱۲ ماه و با مشارکت مجتمع فولاد مبارکه با هزینه ۱۶۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

حجت اله بهشتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا افزود: این پروژه با هدف حذف نقاط حادثه خیز محلات نهچیر و قهنویه، پیشگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین در محلات قهنویه و نهچیر، ایمن سازی تردد و تسهیل دسترسی پایانه به جاده مجتمع فولاد مبارکه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات عملیات اجرایی این پروژه ادامه داد: عملیات خاکی، پل سازی، دیواره سازی، خاکریزی، اجرای اساس و زیر اساس و آسفالت از مشخصات عملیات اجرایی این پروژه است.

معاون عمرانی شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: تردد کامیون ها در محله های نهچیر و قهنویه تصادفات منجر به فوت و جرحی  بسیاری را بدنبال داشت که با احداث این تقاطع در حد فاصل میدان امیرکبیر تا جاده فولاد، از تردد کامیون ها در این محور شهری جلوگیری خواهد شد.

وی  تاکید کرد: امسال برای اجرای این پروژه ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بدون تعدیل درنظر گرفته شده و بر اساس برآوردها با توجه به وضعیت موجود شهرداری در صورت تامین اعتبار توسط شرکت فولاد پیش بینی می‌شود فاز اول این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

بهشتی نژاد با اشاره به اینکه فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح وحدت شامل ابنیه فنی و هدایت ترافیک (احداث پل ها) می شود اضافه کرد: خاکبرداری، خاکریزی ودیواره سازی و  احداث جاده در فاز بعدی اجرا خواهد شد.

ایشان افزود: ایمن‌سازی محدوده پروژه‌ها اولویت اول شهرداری در اجرای هر عملیات عمرانی ‌است و از این رو با هماهنگی پلیس محترم راهور طرح هدایت ترافیکی آماده و طبق طرح احداث سرعت کاه ها انجام شده و علائم ترافیکی این پروژه با در نظر داشتن حفظ سلامتی عوامل اجرایی و همچنین رانندگان وسایل نقلیه عبوری و پیشگیری از بروز سوانح احتمالی نصب گردید.

وی ضمن تقدیر از پیگیری ها و تلاش های نماینده محترم شهرستان جهت شروع عملیات اجرایی ، از مشارکت مجتمع فولاد مبارکه در اجرای این پروژه قدردانی نموده و افزود :  شرکت فولاد مبارکه تا کنون چهار میلیارد تومان بابت اجرای این پروژه پرداخت داشته و با تعاملات و پیگیری مسئولین محترم شهرستان و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان امسال فاز اول پروژه به اتمام خواهید رسید.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top