امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22189
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳

اجرای فاز اول سامانه یکپارچه شهرسازی تحت وب در دستور کار شهرداری مبارکه قرار دارد


 

شهردار مبارکه اعلام کرد که اجرای فاز اول سامانه یکپارچه شهرسازی تحت وب این شهرداری با اعتبار ۶ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ سید محسن هاشمی با بیان اینکه این سامانه بنابر نیازهای سطوح سیاست گذاری، مدیریت و اجرا طراحی و پیاده سازی شده است افزود: خودکارسازی بخش عمده فرآیندهای صدور پروانه، پایان کار و پاسخگویی به استعلامات در شهرداری از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی با اشاره به یکپارچگی این سامانه با بخش های مختلف از جمله نوسازی، اصناف، درآمد، مهندسین ناظر، املاک، آرشیوالکترونیک، پرداخت الکترونیک و...  ادامه داد: راه اندازی این سامانه دستاوردهایی همچون ادغام افزایش شفافیت، دقت و سرعت در پاسخگویی، عدم وابستگی به پرسنل و چابک سازی شهرداری را به دنبال دارد.

شهردار مبارکه اظهار کرد: بهره گیری این سامانه از فناوری زیرساخت داده‌های مکانی منجر به ایجاد تحول اساسی در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز اول اجرای پروژه ساختار اولیه شهرسازی، کمیسیون ماده صد و تکمیل اطلاعات در نرم افزار اجرایی شده و در فاز دوم خدمات آنلاین شهروندان و شهروند سپاری انجام می‌پذیرد تا به واسطه آن حضور شهروندان به صورت فیزیکی در محل شهرداری به حداقل رسیده و کلیه خدمات استعلامات، تشکیل پرونده، نوبت بازدید، خلافی ساختمان، پیگیری درخواست، آرا کمیسیون ماده صد و … به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

هاشمی با اشاره به برخی امکانات سامانه یکپارچه شهرسازی خاطرنشان کرد: این سامانه دارای ۵۳ زیرسیستم برای پوشش فعالیت حوزه‌های شهرسازی، نوسازی، درآمد، اصناف و طرح‌های تفصیلی است.

به گفته وی، مدیریت گردش کار و روال‌های قدرتمند و کارا برای ویرایش و نظارت بر فرایندها و روال‌ها، آرشیو الکترونیکی با توابع مختلف پردازش تصویر برای شناسایی و دسته بندی خودکار اسناد، ارائه انواع گزارش‌های تحلیلی و آماری ، پشتیبانی از زیر ساخت امضای الکترونیکی  و برخورداری از واسط کاربری مبتنی بر GIS با قابلیت‌های گسترده در خصوص تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی از دیگر امکانات این سامانه است.


 

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مبارکه نیوز با اشاره به کاربرد و مزایای راه اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی تحت وب در بخش‌های مختلف شهرداری، گفت: صدور پروانه، صدور پایان کار، نوسازی، آرشیو الکترونیکی، درآمد و اصناف از مهمترین این موارد است.

سعید باقری  با بیان اینکه محاسبه عوارض نوسازی جاری و معوقه، صدور فیش‌های موردی و جمعی، محاسبه خودکار قیمت منطقه‌ای املاک، پرداخت الکترونیکی عوارض و گزارش‌های متنوع آماری و تحلیلی از مزیت‌های بهره برداری از این سامانه در بخش نوسازی محسوب می‌شود.

وی همچنین به قابلیت‌های این سامانه در بخش‌های درآمد و اصناف اشاره کرد و گفت: محاسبه خودکار عوارض صدور پروانه و جرایم، دارای زیر سیستم‌های تقسیط و وصول عوارض، ارائه گزارش‌های متنوع آماری و تحلیلی، محاسبه خودکار قیمت‌های منطقه‌ای از روی نقشه و امکان ارتباط با زیرسیستم‌های حسابداری همچنین در بخش اصناف ایجاد بانک جامع اطلاعات اصناف، محاسبه و صدور فیش‌های موردی و جمعی، پاسخ استعلام‌های صنفی، امکان پرداخت عوارض صنفی به صورت اینترنتی و ارائه گزارشات متنوع آماری و تحلیلی مورد توجه قرار گرفته است.

باقری ادامه داد: در این سامانه با حذف روش‌های کاغذی، محاسبات عوارض و جرایم ساختمانی و پرداخت آنها به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی در شهرداری‌ها، کاهش چشمگیر مراجعه مردم را از اهداف مهم بکارگیری این سامانه پیشرفته اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به تغییراتی که بطور دائم در ضوابط پدید می‌آید، امکان تغییر و به روز رسانی فرمول‌های محاسبات عوارض در این سامانه به طور کامل در اختیار کارشناسان شهرداری قرار می‌گیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با روش ایمن در سامانه درج کنند.

باقری به تشریح اهداف و برنامه‌های شهرداری مبارکه در خصوص تأمین و استقرار سامانه یکپارچه شهرسازی پرداخت و الکترونیکی کردن فرآیندهای جاری شهرداری و نیز ارائه خدمات شهرداری به صورت غیر حضوری را از مزایای سامانه یکپارچه شهرسازی عنوان کرد.

وی گفت: تا چند وقت پیش مردم برای اطلاع از کاربری ملک مورد نظر باید به شهرداری مراجعه می‌کردند و رفت و آمدها به شهرداری زیاد بود اما با راه اندازی کامل این سامانه، مردم به راحتی می‌توانند در هر زمان از شبانه روز و در هر روز هفته با مراجعه به سایت، از آخرین تغییرات کاربری‌ها و طرح‌های شهری مطلع شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد:  در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات هرچه بهتر و پاسخگویی دقیق‌تر و سریع‌تر به متقاضیان و ارباب رجوع، این شهرداری راه اندازی این سامانه تحت وب  را در دستور کار خود قرار داده است و انشاا... بزودی فاز اول این سامانه اجرایی خواهد شد.


 

معاونت شهرسازی شهرداری مبارکه نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این شهرداری در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات هرچه بهتر و پاسخگویی دقیق‌تر و سریع‌تر به شهروندان، نسبت به راه اندازی سامانه یکپارچه شهرسازی تحت وب اقدام خواهد نمود.

رضا شاکری افزود: این سامانه با جدیدترین و آخرین دست آورد ها مشتمل بر توسعه سیستم یکپارچه و جامع شهرسازی، نوسازی، درآمد، کمیسیون ماده ۱۰۰، اصناف GIS و شهروندیار در بستر وب است .

وی  ادامه داد: تشکیل پرونده و ثبت درخواست، بازدید از ملک، ساختمان، دستگاه و آپارتمان صنفی، دستور نقشه و کنترل نقشه، تحلیل پروانه درخواستی و تطبیق آن با ضوابط شهرسازی، تهیه پیش نویس پروانه و محاسبه‌ی عوارض جهت صدور پروانه در مرحله صدور پروانه توسط این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مراحل صدور پایانکار از جمله تشکیل پرونده ملک، ساختمان، دستگاه و آپارتمان، بازدید ملک، تشخیص و تعیین تخلفات ساختمانی، تنظیم لایحه ماده صد، تهیه پیش نویس پایانکار و صدور گواهی، پایانکار و عدم خلاف با استفاده از این سامانه ارائه خواهد شد.

به گفته وی، آرشیو الکترونیکی اسناد و پرونده‌های شهرسازی، امکان دسته بندی خودکار تصاویر اسناد مشابه هم، نگهداری و نمایش کلیه اسناد ثبت شده، امکان طبقه بندی و دسترسی سریع به اسناد مختلف، امکان تعریف انواع فراداده‌ها برای اسناد و امکان جستجو در فراداده‌های اسناد از دیگر محاسن این سامانه است.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه با اشاره به امتیازات سامانه جدید تحت وب شهرسازی خاطرنشان کرد: این سامانه تحت وب بوده و ارباب رجوع بدون مراجعه  به شهرداری می تواند ازفرآیند پرونده خود مطلع شود و درجریان مراحل بررسی وارجاع پرونده شهرسازی خود قرارگیرد.

وی همچنین گفت: امکان اتصال به سیستم GIS از طریق این سامانه وجود دارد وجهت تکریم ارباب رجوع وصرفه جوئی در وقت و دقت وسرعت بالا می توان بدون بازدید ومراجعه کارشناس بازدید ازمحل، با بررسی لایه ها،به جزئیات ملک(سطح عرصه واعیان،موقعیت ملک،گذربندی ونوع کاربری ومیزان عقب نشینی و.....)پرداخته شود.

شاکری بیان کرد: توانائی پاسخ دهی چندین درخواست بطورهمزمان از دیگر مزایای این سامانه است و با استفاده از سیستم چرخه کوتاه این امکان فراهم می آید که بدون مراجعه به واحدهای دیگر پاسخگوئی باسرعت بالاتری صورت گیرد.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top