امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22176
بروزرسانی: یکشنبه, ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵

جلسه کارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ جلسه کارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان به ریاست فرماندار  و با حضور شهرداران شهرستان، جمعی از روسای ادارات و انجمن های مردم نهاد شهرستان برگزار شد.

فرماندار مبارکه در این جلسه با بیان اینکه افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان به‌ ویژه مناطق شهری و روستاها مخل امنیت و آسایش شهروندان است، گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید برنامه ریزی لازم و بصورت ویژه و با همکاری ادارات شهرستان عضو کارگروه ادامه یابد.

مهندس هدایت به موضوع مدیریت صحیح پسماند زباله های سطح شهرستان جهت جلوگیری از ازدیاد سگ های ولگرد اشاره و گفت: عدم برنامه زمان بندی مشخص و یا تاخیر در جمع آوری زباله ها و یا عدم توجه مردم به بیرون گذاشتن زباله ها در روز و ساعت معین می تواند این موضوع را تحت الشعاع قرار دهد و باید این موضوع مهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رها سازی لاشه های دامی واحدهای دامپروری را یکی دیگر از مسائل و مشکلات در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: حضور شمار زیادی از سگ های بلاصاحب مربوط به رها سازی لاشه های دامی در محیط است که به عنوان منبع تغذیه سگ ها به شمار می رود و باید دستگاه های متولی در این زمینه نظارت لازم و کافی را داشته باشند.

شهردار مبارکه نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های متولی در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، افزود: برای کنترل جمعیت این حیوانات نیازمند حمایت جمعی و کار گروهی در شهرستان هستیم.

مهندس هاشمی یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها را وجود حیوانات ناقل بیماری به انسان به‌ویژه سگ‌های بلاصاحب دانست و افزود: با شناخت برخی از بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان و به خطر افتادن سلامت انسان‌ها، در هیچ نقطه‌ای از خیابان‌ها و معابر شهر ، حضور آزاد سگ بدون صاحب، پذیرفته‌شده نیست و به همین دلیل نیازمند همکاری دستگاه های متولی و گروه‌های مردم نهاد برای کنترل اصولی این موضوع هستیم.

شهردار مبارکه گفت :با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح و اصولی می‌توان، از بسیاری از عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند، پیشگیری کرد.

وی با قدردانی از تلاش دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد در این زمینه، تصریح کرد: به منظور حل و فــصل این موضوع، از هرگـــونه پیشنهاد و همکاری سمــنهای مردم نهاد و کارشناسان، استـــقبال خواهیم کرد.

از دیگر حاضــران درجلسه نمایندگان انجمن حمایت از حیوانات و انجمن محیط زیست شهرستان بودند که ضمن ارائه گزارشــی از وضعیـــت موجود کمپ فعلی نگهداری سگـــهای بلاصاحب ، پیشنهـــاداتی برای ساماندهی سایــت مذکور و رفع معضل سگ هــای بلا صاحب در سطح شهرستان ارائه کرده و خواهـــان مساعدت و همکاری بیشتر اعضای کارگـــروه شهرستان شدند.

در این نشست سایر شهرداران شهرستان و مسوولان ادارات حاضر در جلسه به ارائه نظرات خود در این ارتباط پرداختند.

 








 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top