امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22162
بروزرسانی: یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳

شهردار مبارکه: با وجود بحران کم آبی، نگهداری فضای سبز در اولویت قرار دارد


شهردار مبارکه گفت: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و باتوجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز شهر مبارکه در اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ سید محسن هاشمی در جلسه این هفته کمیته برنامه ریزی شهرداری که با حضور معاونین و مدیران مختلف برگزار شد افزود: فضای سبز یکی ازمهمترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: امروز احداث فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار حائز اهیمت بود و نگهداری از پارک‌ها و فضاهای سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.

شهردار مبارکه افزود: فضای سبز شهری مانند یک ریه سالم در محیط زندگی عمل می‌کند و نقش برجسته‌ای در حفظ محیط زیست و تفریح انسان‌ها دارد.

وی تاکید کرد: موضوع کم آبی هنوز وجود دارد و باتوجه به این شرایط نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

هاشمی با توجه به مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین اگر فضای سبز شهری توسعه نیابد سلامت شهروندان به خطر می‌افتد از طرفی باتوجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در سال‌های اخیر توانستیم با تلاش زیاد فضای سبز موجود در سطح شهر را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نگهداری و توسعه فضای سبز شهری یکی از شاخص‌های مهم بهبود کیفیت زندگی به شمار می‌آید، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴۰ هکتار فضای سبز در مبارکه وجود دارد که در دوره پنجم با توجه به کم آبی اقداماتی از جمله استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و کم آب بر و متناسب با اقلیم در چند سال گذشته در شهر مبارکه، کاهش مصرف آب فضای سبز با تغییر الگوی کشت، برای رسیدن به چشم اندازهای تعریف شده و توسعه فضای سبز انجام شده است.

هاشمی گفت: اجرای بیش از ۳۵۰۰ متر شبکه سیستم آبیاری تحت فشار در شهر مبارکه، اصلاح الگوی کاشت با اجرای پروژه "جایگزینی گونه‌های با نیاز آبی بالا  با گونه‌های مقاوم"،  سنگ فرش رفیوژهای میانی بلوارها و جایگزینی درختان کم آب از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در راستای حفظ و توسعه فضای سبز با وجود بحران کم آبی است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی در سال جاری کرایه چندین دستگاه تانکر جهت آبرسانی به فضاهای سبز و آبیاری در شب جهت جلوگیری از تبخیر انجام می‌شود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بحران آبی به طور کامل بر طرف نشده است، تصریح کرد: باتوجه به موضوع کم آبی، نگهداری از فضای سبز در اولویت است از این رو باید همه در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.






 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top