امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22137
بروزرسانی: دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه:

عملیات سمپاشی درختان سطح شهر و بوستان ها در حال انجام است


 

احمدرضا فروتن مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، از عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، احمدرضا فروتن اظهار داشت: عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان فضای سبز  پارک ها و معابر اصلی شهر با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان فضای سبز شهرداری در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه ، گفت: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده در دو نوبت انجام می پذیرد.

وی، با اشاره به اینکه امسال عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با توجه به شیوع و پیشروی آفات از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

فروتن با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه های سنگینی را برای مدیریت شهری در بردارد،  اظهار داشت: در عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به نکات ایمنی توجه شده و از سمومی در این طرح استفاده می شود که با کمترین خسارات و آسیب های زیست محیطی، بیشترین تأثیرگذاری را در از میان بردن آفات داشته باشند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه  با بیان اینکه طرح سمپاشی شامل تمام درختان معابر و بلوار های سطح شهر می شود، از شهروندان درخواست کرد: ضمن توجه به هشدارهای شهرداری، در هنگام انجام عملیات سمپاشی از پارک نمودن خودروهای حامل مواد خوراکی در خیابانهای اصلی خودداری نموده و برای جلوگیری از ورود سم به داخل منازل پنجره های مشرف به معابر اصلی را ببندند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top