امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21902
بروزرسانی: شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
معاون شهرسازی شهرداری مبارکه خبر داد:

بازنگری طرح جامع شهر مبارکه در مراحل پایانی

در ادامه پیگیری‌های مدیریت شهری مبارکه جهت بازنگری طرح جامع شهر جلسه هماهنگی و بازدید میدانی کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد.


 

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مبارکه نیوز، گفت: با توجه به پیگیری مجدانه شهردار محترم و این معاونت، بازنگری طرح جامع شهر مبارکه با برگزاری بیش از 20 جلسه کارشناسی و بازدید میدانی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

رضا شاکری اظهار کرد : درحالی‌که بر طبق قوانین موجود هر ده سال باید طرح جامع شهرها به‌روزرسانی شوند ولی در مورد مبارکه پس از آخرین مصوبات در سال 70  هنوز تغییراتی در این طرح‌ها داده نشده بود که با پیگیری‌های سنگین و مستمر صورت گرفته از سال 1395 تاکنون ، بازنگری طرح جامع شهر مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی به‌روزرسانی نشدن این طرح  درگذشته را سرمنشأ مشکلات و مسائل متعدد در بخش‌های مختلف مدیریت شهری دانست و گفت: در طرح جامع خدمات موردنیاز شهر در بلندمدت همچون نقاط گردشگری،فضای سبز و برخی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای دیده‌شده و تلاش شده است پروژه‌های عمرانی در دست اجرای نیز بر اساس همین چهارچوب مشخص‌شده ادامه یابد.

مهندس شاکری طرح جامع را اساس و محور توسعه پايدار دانست و گفت: لازم است طرح‌های جامع شهری بروز رسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید و باید مشکلات و معضلات شهر بررسی و راهکارهای لازم در طرح جامع دیده شود .شایسته است که این نگرش ایجاد شود که نسخه یکسانی برای شهرها تهیه نشود بلکه طرح شهر مطابق با نیازها و شرایط همان شهر تدوین شود و هدفمان از دنبال کردن این بازنگری تأمین منافع شهروندان است .

وی  افزود : با بازنگری طرح جامع شهر مبارکه ، زمینه برای ارتقاء سطح معابر ، تأمین سرانه‌های موردنیاز شهری ، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و فضای سبز ، توجه به سیما و منظر شهری ، پدافند غیرعامل و مناسب‌سازی محیط برای معلولین جسمی و حرکتی فراهم می‌شود.

 معاون شهرسازی شهرداری مبارکه بیان داشت: برای رسیدن طرح جامع به این مرحله جلسات متعددی در کمیته‌های کار استانی،کارگروه‌ها،شورای برنامه‌ریزی استان و مشاورین طرح برگزارشده و با ادامه این نشست‌ها، در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام این خواهیم بود.

معاون شهرسازی شهرداری گفت: عدم بازنگری در طرح جامع ، ساخت‌وساز در نقاط مختلف شهر را با مشکلات عدیده‌ای مانند قرار گرفتن زمین‌ها در طرح‌های مختلف مواجه کرده که امیدواریم با به‌روز شدن طرح جامع در سال جاری شاهد کاهش این معضلات باشیم.

به گفته وي، اين طرح به‌عنوان نقشه راه توسعه آتي شهر، پيش روي مديران شهري است و با تکیه‌بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به طراحي طرح‌های موضوعي و موضعي شهري و اجراي طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محور اقدام كنيم.

مهندس شاکری همچنين به مشكلاتي در طرح‌های جامع و تفصيلي شهر در سنوات گذشته اشاره كرد و افزود: عدم تحقق اهداف از پيش تعیین‌شده در مطالعات مشاور در طرح‌های گذشته، عدم همخواني سرانه کاربری‌ها در وضع موجود با سرانه‌های استاندارد مصوب شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور، عدم تعيين تكليف کاربری‌های عمومي در سطح شهر ازجمله فضاهاي سبز و ورزشي  ازجمله مشکلات طرح‌های جامع و تفصيلي شهر است.

معاون شهرسازی شهرداري مبارکه ابراز اميدواري كرد كه در سايه حمایت‌های همه‌جانبه شهردار مبارکه ، شوراي اسلامي شهر و مشاركت شهروندان، شهر مبارکه بيش از گذشته به اهداف توسعه‌ای خود دست يابد.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top