امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21815
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ۲۰:۱۱
شهردار مبارکه به مناسبت روز جهانی معلولان تشریح کرد:

اقدامات شهرداری مبارکه در مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری جهت تردد معلولین

شهردار مبارکه ضمن تبریک روز جهانی معلولین ، این روز را فرصتی برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به مسائل مربوط به معلولین دانست و تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه سعی نموده است در حوزه مسئولیت خود در راستای آسایش و رفاه این عزیزان گام‌های اساسی بردارد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، مهندس سید محسن هاشمی اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای عمومی شهر به‌منظور سهولت در تردد معلولان، نابینایان، جانبازان و سالمندان، شهرداری مبارکه اقدام به بهسازی و مناسب‌سازی معابر، پیاده‌روها، فضاها و اماکن شهری، هم‌سطح سازی و حذف اختلاف سطح‌های معابر سطح شهر، حذف زوائد و تابلوهای مزاحم خیابان‌ها، تعبیه خطوط حسی نابینایان در بعضی از پیاده‌روها و غیره کرده است تا با تسهیل در تردد معلولان و جانبازان و ایجاد فضایی بدون مانع، امکان حضور مستقل این قشر در جامعه فراهم شود.

وی به  تشکیل کمیته مناسب‌سازی در شهرداری  اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات شهری حق تمام شهروندان، با هر نوع شرایط جسمی که دارند می‌باشد و به این منظور کمیته مناسب‌سازی متشکل از واحدهای مرتبط شهرداری از ابتدای دوره پنجم تشکیل و شاخص‌های مناسب‌سازی مطرح و در دستور کار قرارگرفته است.

مهندس هاشمی با اشاره به اينكه اين اقدامات در راستاي مناسب‌سازی شهر  براي معلولان اجرا می‌شود، بر رفع مشكلات تردد معلولان در معابر به‌ویژه پياده‌روها تأکید کرد و افزود: در جهت فراهم آوردن زمينه سهولت در تردد معلولان و جانبازان، شهرداری نسبت به شناسايي نقاط فاقد پيوستگي و نيازمند هم‌سطح سازي اقدام و بر اساس اولویت‌بندی ساماندهي پیاده‌روها را در دستور کار خود قرار داده است .

وی به عملیات ساماندهی و بهسازی پیاده‌رو خیابان امام خمینی(ره) در بافت مرکزی شهر مبارکه در سال جاری اشاره کرد و افزود: احداث رمپ و سطوح شیب‌دار استاندارد در ورودی ساختمان‌های شهرداری، فرهنگسرای غدیر،خانه فرهنگ دهنو و مجموعه باغ بانوان،ساماندهی پیاده‌روهای میدان شهدای قاصر،میدان جهاد، خیابان عطار در محله صفائیه ،خیابان جانبازان، ابتدای بلوار معلم، ورودی محله‌های صادقیه و اسماعیل ترخان و... از دیگر اقدامات انجام در این بخش است.

هاشمی با تأکید بر اینکه انجام اقدامات مناسب‌سازی در معابر شناسایی‌شده همچنان در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: مناسب‌سازی تنها مختص شهرداری نیست و تمام ادارات، ارگان‌ها و حتی بخش خصوصی نیز باید در این مهم سهیم باشند‌.













 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top