امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21711
بروزرسانی: شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱

تدوین طرح گردشگری، شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان مبارکه

 



به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛شهردار مبارکه از اتمام تدوین طرح گردشگری ،شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان خبر داد.

مهندس سید محسن هاشمی با اشاره به‌پیش گامی شهرستان مبارکه در تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری و گردشگری با مشارکت ۶ شهرداری در شهرستان مبارکه، گفت: این کارگروه با حضور شهرداری‌های زیباشهر، کرکوند، مجلسی، دیزیچه، طالخونچه و مبارکه تشکیل و اقدام به تهیه یک طرح گردشگری و سرمایه‌گذاری مشترک نمودند.

وی جاذبه‌های گردشگری را یکی از مهم‌ترین دلایل مسافرت مردم به یک مقصد خاص دانست و افزود: این جاذبه‌ها در بازار گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند اما وجود جاذبه‌ها به‌تنهایی باعث جذابیت یک مقصد نخواهد شد بلکه مدیریت و سازمان‌دهی این جاذبه‌ها و ایجاد ‌پیوندی بین آن‌ها می‌تواند ظرفیتشان را در جذب گردشگران و ارائه خدمات کارآمد، اثربخش و مطلوب بالا ‌برد.

شهردار مبارکه قابلیت سنجی فعالیت‌های گردشگری و توسعه این صنعت با رویکرد شهرستانی را ازجمله دستاوردهای  تهیه این طرح دانست و گفت: هدایت برنامه‌ریزی‌شده سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در شهرستان مبارکه و ارائه پیشنهاد‌ها عملی و اجرائی به بخش خصوصی از اهداف اساسی این طرح است که جهت‌گیری درست پروژه‌های عملیاتی را تضمین کرده و افزایش بهره‌وری فعالیت‌های گردشگری شهرستان را با ترکیب دو عنصر اثربخشی و کارایی محقق خواهد ساخت.

مهندس هاشمی  با اشاره به وجود ۱۰۲ منبع گردشگری در این شهرستان، ادامه داد: نزدیک به ۴٫۶ درصد از مجموع پتانسیل‌های استان، در این منطقه جانمایی شده است و گونه شناسی منابع موجود در شهرستان نشان می‌دهد که از بین زیرگونه‌های منابع گردشگری یعنی سه دسته انسان‌ساخت، طبیعی و تاریخی- فرهنگی، ۸۱ درصد منابع در مجموعه منابع تاریخی- فرهنگی قرار دارند، منابع انسان‌ساخت نیز با سهم ۱۱ درصدی از ظرفیت‌های شهرستان، در جایگاه دوم قرار دارند و ۸ درصد منابع نیز از نوع طبیعی هستند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری مبارکه نیز جایگاه منابع انسان‌ساخت در  شهرستان را قابل‌توجه خواند و گفت: منابع انسان‌ساخت شهرستان مبارکه از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پس از شهرستان اصفهان، در جایگاه دوم قرار دارد و نسبت به دیگر شهرستان‌ها از بیشترین فراوانی برخوردارند.

مهندس موسوی تأمین منابع مالی توسعه را یکی از دغدغه‌های بخش‌های اقتصادی ازجمله صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: بسیاری از طرح‌های توسعه به دلیل ناتوانی بخش خصوصی و یا ناآگاهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش به بخش دولتی تحمیل‌شده و ازآنجاکه بخش دولتی نقش تصدی‌گری در زمینه فعالیت‌های اقتصادی ندارد، بنابراین تلاش‌هایش در حوزه صنعت گردشگری نیز با موفقیت همراه نبوده است از سوی دیگر منابع مالی و سرمایه‌ای بسیاری نیز مشتاق به حضور در فعالیت‌های سودآور صنعت گردشگری هستند، اما ابتدا بایستی تمهیداتی خردمندانه و اندیشمندانه برای ساماندهی صحیح سمت‌وسوی این مشارکت‌ها در نظر گرفته شود.

وی بهبود کیفیت محصولات گردشگری، توسعه پایدار گردشگری، جذب بخش‌های جدید از بازارهای هدف، بهسازی و ساماندهی منابع و پتانسیل‌های گردشگری ، مرمت، احیا و آمادهسازی بناهای تاریخی و تبدیل آن‌ها به کاربریهای گردشگری  و ... را  ازجمله سرفصل‌های  طرح جامع شناسایی و معرفی قابلیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرستان بیان کرد و گفت:  در این طرح از 63 فرصت پیشنهادی در حدود 43 درصد در حوزه توسعه گردشگری فرهنگی-تاریخی و فرهنگی-بومی، 4 فرصت سرمایه‌گذاری مرتبط با توسعه گردشگری مذهبی، 4فرصت به‌منظور بهره‌برداری از پتانسیل‌های طبیعی شهرستان و سایر فرصت‌ها به‌منظور توسعه گردشگری عامه‌پسند پیشنهاد داده‌شده است.

گفتنی است این طرح مجموعه کاملی از اطلاعات سرمایه‌گذاری و گردشگری در شهرستان مبارکه است که به همت شهرداری‌های شش شهر و کمیته سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان تهیه و تدوین‌شده است. امید است نتایج این اقدام باعث پیشرفت روزافزون شهرستان و به‌تبع آن پویایی و شادکامی شهروندان را در برداشته باشد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top