امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21607
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۱۲

اجراي پروژه عمراني با پتانسیل‌های داخلی شهرداری، فصل جديدی از عمران و آبادانی در شهر

اجراي پروژه عمراني با پتانسیل‌های داخلی شهرداری، فصل جديدی از عمران و آبادانی را در شهر مبارکه رقم‌زده است.

شهرداری مبارکه باهدف ساماندهی مشاغل ،رفع موانع و مشکلات در تردد و همچنین ایجاد رفاه برای شهروندان سه پروژه عمرانی در زمینه زیرسازی و آسفالت، احداث پل کنارگذر و همچنین زیرسازی شهرک کارگاهی خیام را در دستور کار خود قرارداد و معاونت عمرانی توانست در سال جاری  نسبت به اجرای پروژه‌ها اقدام و با برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم طبق برنامه زمان‌بندی‌شده  هر سه پروژه را با موفقیت به‌پیش ببرد به‌طوری‌که  پل کنارگذر آماده بهره‌برداری بوده و زیرسازی کوچه پرتو به اتمام رسیده و آماده اجرای آسفالت می‌باشد.


 

مهندس حجت‌اله بهشتی نژاد معاون عمران شهرداری مبارکه توضیحاتی درباره وضعیت کنونی و همچنین مشکلات و موانعی که در مسیر اجرای این پروژه‌ها وجود داشت ارائه کرد.

زیرسازی و آسفالت کوچه پرتو در محله اسماعیل ترخان

زیرسازی و آسفالت کوچه پرتو در محله اسماعیل ترخان یکی از سه پروژه‌ای است که شهرداری مبارکه به‌منظور رفع مشکلات آن اقدام کرد و اکنون مراحل اجرایی خود را طی می‌کند. مهندس حجت‌اله بهشتی نژاد درباره چگونگی این پروژه و نحوه عملکرد شهرداری در این زمینه گفت: با توجه به اجرای شبکه فاضلاب در شهر مبارکه و مسیر عبور فاضلاب از کوچه پرتو و کوچه شهید همت اسماعیل ترخان، حفاری مسیر لوله فاضلاب با ارتفاعی بیش از سه متر و همچنین انشعابات فرعی حفاری در این نقاط طی سال‌های اخیر ما شاهد نشست بیش‌ازحد معابر، مشکلات در دفع آب‌های سطحی و دشواری دررفت و آمد مردم بودیم که ضرورت داشت برای رفع این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: شهرداری مبارکه  با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داد در سال جاری نسبت به جابه‌جایی لوله‌گذاری فضای سبز در کوچه پرتو و اصلاح زیرسازی اقدام نمود تا بتواند مشکلات ناشی از عبور تأسیسات را واحد امکان مرتفع کند. بدین منظور در مرحله اول در فاز یک کوچه پرتو به طول 400 متر خاک‌برداری و زیرسازی آن انجام و در مرحله دوم  آسفالت منطقه مزبور را در دستور کار قرار داده است و امیدواریم تا یک هفته آینده نسبت به اتمام پروژه اقدام نماییم.

 




 

شهرک مشاغل کارگاهی خیام

با توجه به نام‌گذاری سال 1399 به سال جهش تولید و ضرورت ساماندهی مشاغل و تأثیرگذاری فراوان اصناف در تحقق شعار سال با برنامه‌ریزی صورت گرفته زیرسازی معابر و تحویل زمین جهت شروع عملیات ساختمانی در دستور کار قرار دارد و تعامل با ادارات جهت اجرای تأسیسات با توجه به پیگیری فرماندار محترم و جلسات برگزارشده در زمینه ساماندهی مشاغل جهت رفع موانع و راه‌اندازی مجموعه کارگاهی در حال انجام است.

با توجه به‌پیش بینی شهرک کارگاهی خیام جهت ساماندهی مشاغل کارگاهی  اصنافی که قرار است در این مجموعه حضورداشته باشند صنف درودگران، مصالح‌فروشان، مکانیسین‌ها، آهن‌فروشان، صنایع فلز و همچنین کسبه‌ای که ضرورت دارد در  حریم‌ها شهرها مستقر شوند می‌باشند.

او همچنین گفت: معابر صنف درودگران در حال زیرسازی بوده و این صنف شامل 121 پلاک تفکیکی است که مالکین می‌توانند با توجه به تحویل زمین نسبت به اخذ پروانه و شروع عملیات ساختمانی اقدام نمایند.

معاون عمران شهرداری بابیان اینکه درگذشته واگذاری املاک به مکانیسین‌ها صورت گرفته است و اکنون مکانیسین ها در حال ساخت‌وساز در آن مجموعه‌ هستند گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که در مجموعه‌ شهرداری انجام‌شده است ظرف یک ماه آینده زیرسازی معابر اصلی صنف درودگران به اتمام خواهد رسید.




 

احداث پل کنارگذر در بلوار سردار شهید ربیعی

موضوع شهرسازی و ایجاد مکان‌ها و معابر و ایجاد رفاه بیشتر یکی از اهدافی است که شهرداری مبارکه تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن به کار بسته است. در این راستا پروژه «احداث پل کنارگذر در بلوار سردار شهید ربیعی» یکی از اقداماتی است که شهرداری از چندی پیش آن را کلید زده‌ است و اکنون به پایان رسیده است.

حجت‌اله بهشتی‌نژاد درباره این پروژه گفت: در سنوات گذشته، شهرداری مبارکه نسبت به آزادسازی زمین‌های حدفاصل بلوار معلم تا میدان فردوسی اقدام کرده که کاربری این زمین‌ها «خدمات در اختیار» بوده است.

او ادامه داد: پیش‌بینی که در آن مقطع برای این زمین‌ها شده بود شامل احداث باغ بانوان،پارک‌سوار ،مجموعه فرهنگی و تالار شهر بوده است. با توجه به اینکه پیش از احداث مجموعه باغ بانوان پمپ‌بنزین درست روبه‌روی این مجموعه  پیش‌بینی‌شده بود لذا مکان پمپ‌بنزین تغییر و این جانمایی در کنار پارک‌سوار بزرگ شهر در نظر گرفته شد.

بهشتی نژاد گفت: برای راه‌اندازی پمپ‌بنزین نیاز به آزادسازی‌هایی بود که متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی امکان آزادسازی‌ها وجود نداشت لذا شهرداری نسبت به تغییر طرح اقدام و زمینه تسریع در بهره‌برداری از این پروژه را فراهم نمود.

او گفت: ما در این پروژه برای آنکه راه خروجی پارک‌سواری که در آینده انجام خواهد شد و پمپ‌بنزینی که اجراشده را مهیا کنیم لازم بود تعریض پل موجود صورت پذیرد که این اتفاق رخ داد و پل واقع در بلوار شهید ربیعی به میزان 22 متر با دهانه 14 متر تعریض و همچنین  زیرسازی آن به طول حدود 300 متر و عرض 12 متر جهت احداث راه دسترسی انجام و برنامه‌ریزی جهت دفع آب‌های سطحی صورت پذیرفت که در حال حاضر با اجرای آسفالت آماده بهره‌برداری گردیده است.





 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top