امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21539
بروزرسانی: شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱

کاهش چشم‌گیر هزینه‌های خدمات موتوری در شهرداری مبارکه


 

همان‌گونه که از نام واحد نقلیه و خدمات موتوری پیداست محور فعالیت این واحد در ابعاد مختلفی می‌باشد که با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات خود، خدمات مطلوبی ارائه می‌نماید و ازاین‌رو واحد خدمات موتوری شهرداری مبارکه  به‌عنوان یک قلب تپنده می‌باشد که پشتوانه‌ای قوی برای فعالیت‌های عمرانی ،خدماتی ،فضای سبز، آتش‌نشانی و ... گردیده است و به‌واسطه ماشین‌آلاتی که در اختیار دارد در زمینه‌های مختلف (موتوری سبک و سنگین) فعالیت دارد به‌طوری‌که همانند بازویی برای کلیه واحدهای شهرداری در انجام کارهای روزمره نقش مهمی را ایفاء می‌نماید.

«شرایط اقتصادی مناسب نیست» این موضوعی است که همگان  به آن اذعان دارند؛ از یک‌سو تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر اوضاع نامناسب اقتصاد جهانی موجب شده  تا شرایط اقتصادی کشور نتواند در یک وضعیت مطلوب و ایده آل قرار داشته باشد.

این وضعیت همه دستگاه‌ها و نهادها را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را با تنگناهایی مواجه کرده است  که شهرداری مبارکه نیز از این قاعده  مستثنا نیست ؛ در این شرایط تنها راه‌حلی که وجود دارد صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها است تا تعادلی میان دو کفه درآمد و هزینه برقرار شود.

در این راستا واحد نقلیه شهرداری مبارکه با اقدامات اصلاحی در امور اجرایی، تعمیرات دستگاه‌ها و به کار بردن تدابیری توانسته است در سال 98 مجموع هزینه‌های خود را بیش از 405 میلیون تومان کاهش دهد.

آن‌طور که در گزارش واحد نقلیه شهرداری مبارکه آمده است  این واحد  در 5 محور ازجمله تخریب و آزادسازی معابر، انجام تعمیرات کلی خودروها و تعمیر حداکثری قطعات مستهلک (شامل : تعمیر کامل موتور خودروها ،گیربکس و ... )؛ تعمیر خودروها و تجهیزات موتوری ستاد مدیریت بحران؛ انجام تعمیرات و سرویس اساسی خودروهای سبک شهرداری و همچنین پیگیری و دریافت بیش از 50 جفت سهمیه لاستیک دولتی جهت خودروهای سنگین و نیمه سنگین توانستند مجموع هزینه‌های خود را 405 میلیون و 180 هزار تومان کاهش دهد. مبلغی که وقتی آن را در بازه زمانی 12 ماهه در نظر بگیریم رقم قابل‌توجهی خواهد بود.

کاهش هزینه؛ افزایش کارآمدی

مهندس میثم فرامرزی مسئول واحد نقلیه شهرداری مبارکه گفت: مهم‌ترین وظیفه واحد نقلیه و خدمات موتوری را حمل پسماندها از مناطق مختلف شهر، نظافت خیابان‌های اصلی ، حمل نخاله و ضایعات شهری ،تسطیح و زیرسازی معابر ،تعمیرات و نگهداری ناوگان و...عنوان کرد و گفت:واحد نقلیه شهرداری‌ها یکی از پرکارترین واحدهای این مجموعه‌های خدمات رسان می‌باشد.

وی بخش عمده فعالیت‌های شهرداری در حوزه عمران را مستلزم آماده بودن ناوگان موتوری شهرداری دانست و افزود:در طی یک‌ساله گذشته همواره سعی در بالا بردن توان عملیاتی و کاهش هزینه‌ها داشته‌ایم که خوشبختانه در این راه به موفقیت‌های خوبی دست پیداکرده‌ایم .

مسئول واحد نقلیه شهرداری مبارکه درباره چندوچون کاهش هزینه‌ها و نحوه تحقق آن گفت: ما در دو زمینه توانستیم هزینه‌های خود را کاهش دهیم که یکی از این موارد بحث هزینه‌های محسوس و قابل‌توجه بود.

او بابیان اینکه هزینه‌های اجرت از عمده هزینه‌های این واحد بود گفت: ما با به‌کارگیری نیروی‌های متخصص در زمینه‌های فنی توانستیم بجای برون‌سپاری تعمیرات خودروها سبک و سنگین،بیشتر تعمیرات توسط کارکنان این حوزه انجام شود.

فرامرزی بابیان اینکه واحد نقلیه تنها در بحث اجرت‌ تعمیرات توانست در 6 ماهه دوم سال 98 نزدیک به 90 میلیون کاهش هزینه داشته باشد ادامه داد: در تعمیر دستگاه‌ها نیز توانستیم هزینه‌ها را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهیم .

 

افزایش کارآمدی؛کاهش هزینه 20 میلیارد ریالی

مسئول واحد نقلیه همچنین گفت: بخش دیگری از کاهش هزینه‌ها متوجه اقدامات و خدماتی بود که شهرداری مبارکه به کاربست؛ برای مثال ما ماشین‌آلاتی را تهیه کردیم که اگر آن‌ها نبودند شهرداری چاره‌ای نداشت جز آنکه این ماشین‌آلات را به‌صورت استیجاری به خدمت بگیرد که این ماشین‌آلات با تعمیراتی که انجام دادیم و آن‌ها را دوباره به کار انداختیم توانست نزدیک به 2 میلیارد تومان به شهرداری مبارکه خدمات برساند.

میثم فرامرزی در پاسخ به این سؤال که هزینه‌های صرفه‌جویی شده در چه اموری به خدمت گرفته می‌شود و مصارف بعدی آن‌ها متوجه چه بخشی خواهد شد گفت: شهرداری دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی در اختیار دارد که به علت وضعیت بد اقتصادی در طول سال‌های اخیر نتوانسته‌ است آن‌ها را تعمیر کند و یا آن‌ها را به‌روزرسانی کند لذا ما تلاش داریم تا مبالغ صرفه‌جویی شده را در راستای تعمیر و راه‌اندازی این دستگاه‌ها هزینه کنیم که این موارد در آینده صرفه‌جویی بیشتری را متوجه این دستگاه‌ها خواهد کرد.

او با اشاره به همکاری و مساعدت شهرداری در زمینه ماشین‌آلات با ادارات و ارگان‌های مختلف در سال 98  باارزش تقریبی 5/3 میلیارد ریال ادامه داد: با توجه صرفه‌جویی‌های اخیر بعد از 5 سال توانستیم نزدیک به 250 میلیون تومان صرف خرید لاستیک برای ماشین‌آلات کنیم .

فرامرزی با تأکید بر اینکه مبالغ صرفه‌جویی شده صرف نوسازی و تعمیر ناوگان خواهد شد گفت: بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تنها با تعمیرات جزئی می‌توانند کارایی بالایی داشته باشند لذا تنها نوسازی مدنظر نیست بلکه کارآمدی ماشین‌آلات است که موردتوجه قرار دارد.

 

ادامه کاهش هزینه‌ها در سال 99

مسئول واحد نقلیه شهرداری مبارکه درباره پیش‌بینی‌ها برای سال 1399 و ادامه کاهش هزینه‌ها گفت: روند کاهش هزینه‌ها در سال 99 با توجه به تدابیری که سنجیده شده است قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است و به‌کارگیری نیروی متخصص در زمینه خدمات موتوری تصمیم داریم نسبت به راه‌اندازی تعمیرگاه مرکزی شهرداری اقدام تا بحث تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات تماماً در داخل مجموعه  صورت بگیرد و صفرتا صد این موضوع را خودمان به عهده بگیریم. لذا با در نظر گرفتن این موارد پیش‌بینی می‌شود در سال 99 بتوانیم مبالغ بیشتری صرفه‌جویی کنیم.

 

















+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top