امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21527
بروزرسانی: دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱

کاشت20 هزار اصله درخت و درختچه در فضاهای سبز شهر مبارکه

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت : از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 20 هزار درخت و درختچه در سطح  شهر و محلات باهدف توسعه فضای سبز شهری کاشته شده است.   

 احمدرضا فروتن ؛با تأکید بر این نکته که هدف از اجرای این طرح‌ها ارتقا کمی و کیفی فضای سبز به‌منظور استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود بوستان‌ها و سایر قطعات فضای سبز است، گفت: درختانی که در شهر کاشته شده‌اند ، بیشتر جز درختان مقاوم به کم‌آبی  مانند زیتون‌تلخ، سرو نقره‌ای، چنار و ... است.

وی با اشاره به اجرای طرح احیاء و ساماندهی درختان پارک و بیشه سرارود توضیح داد:در این طرح علاوه بر واکاری و خشکه برداری محدوده 18 هکتار این مجموعه،کاشت بیش از 3500  اصله درخت چنار و کبوده در پارک و بیشه سرارود  در مساحتی 25 هزار متری و در 3 قطعه انجام‌شده است .

فروتن گفت : با توجه به خسارات ناشي از خشک‌سالی در سال‌های گذشته به عرصه‌های فضاي سبز، طرح احیاء و ساماندهی پارک هشت‌بهشت نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و تاکنون بیش از 2 هزار اصله درخت مقاوم در این پارک کاشته شده است.

وی تصریح کرد: فضای سبز شهری به‌عنوان بخش جاندار محیط شهری مکمل بخش بی‌جان شهراست که علاوه بر تأمین بهداشت جو و محیط مکان‌های مسکونی، نقش مثبتی در سلامت روحی و روانی، ایفا می‌کند .
وی با اشاره به تأثیرات گل و گیاهان گفت: کاشتن گل و گیاه و به‌طورکلی نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می‌شود.













 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top