امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21508
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹

جلسه هماهنگی اجرای پروژه اقدام ملی تامین مسکن در شهر مبارکه برگزار شد

پیرو تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور  و وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای پروژه اقدام ملی تامین مسکن در اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی و در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، جلسه هماهنگی اجرای این طرح  با حضور شهردار مبارکه ،رئیس اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان در محل شهرداری مبارکه برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در این خصوص توضیح داد: موضوع این تفاهم نامه عبارتست از کمک به اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در قالب احداث واحدهای مسکونی مناسب ارزان قیمت و مقرون به صرفه بصورت ملکی و استیجاری در شهرهای هدف  جهت تامین مسکن اقشار فاقد مسکن ،که با همکاری و هماهنگی استانداری ها و  فرمانداری ها، شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها در قالب ارائه زمین، پروانه ساختمان و ... اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 مهندس هاشمی افزود : از جمله همکاری هایی که شهرداری ها در راستای اختصاص کمک به طرح اقدام ملی مسکن انجام می دهند می توان به تسریع در فرایند صدور پروانه ساختمان ،تقسیط و تخفیف نرخ عوارض صدور پروانه در پروژه اقدام ملی و بافتهای ناکارمد شهری در چارچوب مصوبات شورای اسلامی شهر و سایر قوانین و مقررات مربوطه اشاره کرد.

شهردار مبارکه تأکید کرد: طبق قانون وزارت راه و شهرسازی متولی تأمین مسکن شهروندان است، اما چون مسکن یک نیاز است و طبق قانون اساسی به عنوان یکی از حقوق مردم در نظر گرفته شده است، همه در برابر این حق مسئول هستند. به همین ترتیب شهرداری هم در جایگاه خودش در این زمینه احساس مسئولیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ایجاد و توسعه محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی جلوگیری کرد ، گفت: نقش شهرداری برای این طرح تسهیلگری در امور مربوط به تولید مسکن ویژه است که شامل ضوابط و مقررات و هزینه‌های صدور پروانه می‌شود.







+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top