امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21470
بروزرسانی: یکشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ۰۷:۵۴

گزارش خبری / اقدامات شهرداری مبارکه در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛سید محسن هاشمی شهردار مبارکه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه  مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا گفت: با توجه به‌ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در جامعه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در این امر، این شهرداری تلاش کرده تا زمینه انجام اقدامات لازم در این موضوع را با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها فراهم کند.

شهردار مبارکه  با اشاره به مأموریت‌های شهرداری‌ها در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: این مأموریت‌ها در شهرداری مبارکه  به‌صورت دستورالعمل آماده‌سازی و به سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در سال گذشته ابلاغ  گردید.

وی بابیان اینکه شهرداری مبارکه ضمن استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خود در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری، آموزش کارکنان و کارگران شهری خدمات شهری و فضای سبز و اهدای بسته‌های بهداشتی را در دستور کار داشته است، خاطرنشان کرد:در راستای اقدامات پیشگیری‌کننده از شیوع ویروس کرونا و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، بیش از ۷ هزار بطری مواد ضدعفونی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه،مجموعه فرهنگی هیئت عاشورائیان شهرستان مبارکه ،حوزه علمیه شهرستان و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر توزیع گردید.

مهندس هاشمی گفت : آموزش شهروندی جهت پیشگیری از ابتلای شهروندان، شناسایی مراکز پرخطر، تشریح وظایف سازمانی و ابلاغ به حوزه‌های مربوطه جهت اجرا، تهیه دستورالعمل‌های موردنیاز جهت ضدعفونی و گندزدایی اماکن، جمع‌آوری اطلاعات و نظارت مستمر در قالب تیم‌های نظارت ازجمله اقداماتی است که موردتوجه مجموعه شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه ضدعفونی مکان‌های عمومی و معابر پرتردد تمام تلاش خود را به کار گرفته است افزود: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه‌ای در شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته معمول گردیده و تداوم دارد و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارکها، وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی، ایستگاه‌های اتوبوس ،نیمکت‌ها و.. در حال انجام است.

مهندس هاشمی  با تشکر از همکاری موکب جهادی عشاق الحسین (ع) ، سپاه ناحیه مبارکه و شبکه بهداشت در ضدعفونی کردن فضاهای مختلف شهری اظهار کرد: طی روزهای گذشته و با همدلی و همراهی ارگان‌های مختلف ، ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد شهر  با بیش از 30  اکیپ صورت پذیرفته است.

شهردار مبارکه از آموزش لازم به کلیه پرسنل ازجمله غسال‌ها، مأمورین قبرکن ، راننده‌های آمبولانس‌های حمل متوفی، نیروی خدماتی و پرسنل اداری توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  خبر داد و افزود : غسالخانه ، آمبولانس ، سردخانه،  سرویس‌های بهداشتی و ...   با محلول‌های ضدعفونی‌کننده به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند .

وی همچنین از ضدعفونی سالن‌های کشتار دام سبک و سنگین ، اتاق پیش سرد، محوطه ، آغل‌ها، غرفه‌های دباغی و ساختمان‌های اداری به‌صورت روزانه و تکمیل تجهیزات و لوازم حفاظت فردی واحد کشتارگاه دام  به همراه نصب و توزیع پوسترهای آموزشی در کلیه واحدها و فضاهای اداری شهرداری خبر داد .

هاشمی اظهار داشت: شهرداری اقدامات گسترده‌ای را به‌منظور همکاری در فرهنگ‌سازی‌ها و ارائه آموزش به شهروندان در زمینه مقابله با کرونا هم در سطح شهرها و هم در فضای مجازی با همکاری شبکه بهداشت شهرستان انجام داده است .او ادامه داد: سعی کردیم در دوره‌های مختلف شیوع این ویروس و با توجه به ضرورت‌های روز و اقتضائات زمانی، در فضاهای شهری و رسانه‌ای نسبت به آگاه‌سازی شهروندان درباره خطرات این ویروس، ضرورت در خانه ماندن و راهکارهایی برای زمان قرنطینه خانگی اقدام شود.

وی به مردم توصیه کرد که از رها کردن و انداختن ماسک، دستکش و دستمال شخصی استفاده‌شده خود را در پیاده‌رو و معابر شهر خودداری کنند بلکه در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل‌های زباله بیندازند تا باعث انتشار وسیع و گسترده ویروس کرونا در سطح شهر نشود.

مهندس هاشمی با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا و پایش سلامت در پلیس‌راه اصفهان- شیراز  و همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ورودی شهر مبارکه گفت : در این طرح به‌صورت مستمر تعداد بیش از 2000 خودرو ضدعفونی و طرح غربالگری نفربه‌نفر و پایش سلامت سرنشینان منظور مقابله تخصصی با ویروس منفور کرونا صورت می‌پذیرد .

شهردار مبارکه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همدلی شهروندان و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت شهرستان، اعم از پزشکان، پرستاران ، خادمین مردم در مدیریت شهری ،فرمانداری ،اصحاب رسانه جهت اطلاع‌رسانی ، موکب جهادی عشاق الحسین(ع)،همچنین مشارکت و همکاری سایر ادارات، ارگان‌ها ،نیروهای نظامی و انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج که این روزها در خط مقدم خدمت‌رسانی در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا برای رفاه و سلامتی شهروندان محترم کوشش می‌نمایند ، افزود: امیدواریم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس با همکاری و همدلی مردم شریف ادامه داشته باشد و  به‌زودی زود شاهد بازگشت سلامتی به کشورمان باشيم.

 




















 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top