امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21253
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۴
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه خبر داد

لایروبی کانال‌ها و جمع‌آوری برگ درختان برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه از لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، مسیل‌ها و جمع‌آوری برگ درختان از معابر تا پایان فصل پاییز خبر داد و گفت: این اقدامات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در فصل‌های پربارش سال به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، داوود ایران پور با اشاره به اجرای عملیات لایروبی جوی‌های فضای سبز و دفع آب‌های سطحی از شهریورماه تاکنون، افزود: تاکنون بیش از 80 درصد مسیل‌ها و کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهر مبارکه لایروبی شده و با ادامه طرح تا پایان آبان ماه، پیش‌بینی می‌شود تمام‌مسیرهای موردنیاز، لایروبی و ساماندهی شوند.

وی با اشاره به نشست کانال‌ها  به دلیل گذشت زمان و جریان آب در برخی از کانال‌های آب شهر، گفت: نشست کانال‌ها، گنداب‌هایی ایجاد می‌کند و همچنین در هنگام بارندگی باعث آب‌گرفتگی معابر می‌شود به همین دلیل، لایروبی و ترمیم کانال‌های نشست کرده یکی از اقداماتی است که همواره در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه رفیوژ ها را دارای دو کاربرد مسیر آبیاری فضای سبز محلی و دفع آب‌های سطحی دانست و ادامه داد: به‌تازگی در محلات صفائیه تعمیرات و ترمیم کانال‌های دفع آب‌های سطحی انجام شد که شامل‌ترمیم مایی در محله‌های 8، 5، 3 و دو مورد در محله یک بوده است.

وی لایروبی و بازسازی کانال‌های دفع آب را برای پیش‌گیری از آب‌گرفتگی معابر و نشت آب به خانه و واحدهای تجاری شهروندان ضروری دانست و گفت: بارندگی‌های سنگین سال گذشته باوجوداینکه در برخی مناطق با جاری شدن سیل و خسارت‌های هنگفت همراه بود، در شهر مبارکه خسارتی ایجاد نکرد به این دلیل که مسیل‌ها و کانال‌های دفع آب به‌صورت همیشگی در حال لایروبی و مرمت هستند.

ایران پور پیش‌بینی کرد 20 درصد باقی‌مانده لایروبی کانال‌ها نیز تا پیش از فرارسیدن فصل زمستان انجام شود و توضیح داد: کانال‌های دفع آب‌های سطحی علاوه بر لایروبی سالیانه، در بازه‌های زمانی مختلف نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از اختصاص 3 و نیم میلیارد تومان بودجه برای رفت‌وروب شهر و محلات، جمع‌آوری زباله و لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی مبارکه در سال 98 خبر داد و گفت: تعمیرات کانال‌ها به‌صورت امانی انجام می‌شود اما طرح‌های لایروبی به پیمانکار واگذار می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه همچنین با اشاره به جمع‌آوری برگ درختان پاییزی از معابر شهر، یادآور شد: وجود این برگ‌ها در پیاده‌روهای شهر، حس دل‌انگیز پاییز را به رهگذران منتقل می‌کند اما باعث آب‌گرفتگی معابر در هنگام بارندگی خواهد شد به همین دلیل جمع‌آوری و انتقال برگ‌ها به واحد فضای سبز برای تهیه خاک‌برگ در دستور کار قرار دارد.

وی از جمع‌آوری 50 تا 60 درصد برگ‌های پاییزی در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: روند برگ‌ریزی تا دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت و به همین دلیل جمع‌آوری برگ‌ها تا اوایل زمستان دنبال می‌شود.

ایران پور پیش‌بینی کرد با اجرای این دو طرح در فصل پاییز، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری مبارکه در هنگام بارندگی به کمترین میزان برسد و افزود: بااینکه هواشناسی پیش‌بینی کرده بارش‌های امسال نصف سال گذشته باشد اما طرح‌های لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و سه مسیل بزرگ که از این شهر می‌گذرند شامل مسیل سلمان، قهنویه و معطل آباد، امکان آب‌گرفتگی در هنگام بارش‌ها را به کمترین میزان می‌رساند.

وی به شهروندان نیز توصیه کرد از ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در کانال‌های دفع آب‌های سطحی خودداری کنند و افزود: عملیات  لایروبی مسیر سیل در محله درچه و خیابان شهدای یزدان از دیگر اقدامات انجام‌شده در این خصوص می باشد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top