امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21213
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه خبر داد

تجهیز سالن انتظار آرامستان و شروع عملیات زیرسازی پارکینگ گلستان شهدای مبارکه

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه از تجهیز سالن انتظار آرام ستان مبارکه و شروع عملیات اجرایی زیرسازی پارکینگ گلستان شهدای این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نوز، امین اله تاکی با اشاره به کمبود امکانات سالن انتظار آرامستان مبارکه، گفت: سالنی که درگذشته برای انتظار خانواده متوفیان وجود داشت، دارای صندلی‌های مناسبی نبود اما برای رفاه حال شهروندان، نزدیک به 100 صندلی تهیه و در این سالن نصب شد.

وی شروع عملیات اجرایی زیرسازی پارکینگ گلستان شهدا را یکی دیگر از طرح‌هایی دانست که در آرامستان مبارکه در حال اجراست و افزود: این دو طرح باهم شروع‌شده‌اند و اولی، یعنی تجهیز سالن انتظار آرامستان مبارکه به پایان رسیده است، اما طرح دوم هنوز در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده آماده بهره‌برداری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه با تأکید بر این‌که هر دو پروژه با امکانات موجود شهرداری اجراشده‌اند، گفت: به دلیل مشکلات مالی که در شهرداری وجود دارد، سعی کردیم این پروژه‌ها را با کمترین هزینه و بیشترین صرفه‌جویی اجرا کنیم به همین دلیل سالن آرامستان با تعمیر و استفاده از صندلی‌های موجود در بخش‌های دیگر شهرداری تجهیز شد و زیرسازی پارکینگ گلستان شهدا نیز با استفاده از ماشین‌آلات شهرداری در حال اجراست.

وی زمان بهره‌برداری از پارکینگ گلستان شهدا را یک هفته پس از زیرسازی اعلام کرد و یادآور شد: این طرح برای کاهش ترافیک گلستان شهدا در دستور کار قرار گرفت چون تاکنون پارکینگی در اطراف گلستان شهدا و آرامستان مبارکه وجود نداشت و امیدواریم ساخت این پارکینگ باعث شود طرح ساخت پارکینگ‌ها دو و سه در اطراف آرامستان مبارکه در دستور کار قرار گیرد.

تاکی با اشاره به تلاش شهرداری برای رایزنی با مالکان برای احداث دو پارکینگ دیگر در آرامستان مبارکه، گفت: ساماندهی امور آرامستان مرکزی شهر مبارکه، یکی از اولویت‌های دوره پنجم شورا و حوزه معاونت خدمات شهری به شمار می‌آید که در آن، برای خدمات تغسیل، قبرکنی، خواندن نماز میت و ... تعرفه تعیین شد و این کار مشکلات حاشیه‌ای مانند چند نرخی بودن امور در آرامستان ها را برطرف کرد.

وی ساماندهی امور آرامستان مرکزی مبارکه را یکی از خواسته‌های مهم شهروندان  دانست و توضیح داد: تا پیش از آنکه طرح ساماندهی امور آرامستان مرکزی مبارکه در دستور کار قرار گیرد، بیشتر فعالیت‌ها در آرامستان به‌صورت خصوصي و به‌وسیله اشخاص انجام می‌شد و نارضایتی‌های فراوانی را در بین شهروندان برانگیخته بود به همین دلیل، با شروع دوره پنجم شوراي اسلامي و مدیريت جديد در شهرداري مباركه، ساماندهي امور آرامستان مركزي شهر مبارکه به‌عنوان يكي از اولویت‌های جدید در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهري قرار گرفت.

وی طرح ساماندهی را شامل ارسال لايحه تعيين تعرفه برای امور مربوط به تغسيل، قبركني، خواندن نماز میت و ... برای شورای اسلامی شهر و تصويب این موارد دانست و افزود: تا پیش‌ازاین برای این خدمات به‌طور کامل نرخ مشخصی تصویب نشده بود، همچنین تنظيم قرارداد از طریق پیمانکار   با غسال، غسالِ و قبركن و پرداخت حقوق توسط شهرداري و معرفي اشخاص مورد تائید حوزه علميه برای خواندن نماز ميت، باعث شد مشکلات حاشیه‌ای مانند چند نرخي بودن امور درآرامستان برطرف شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه همچنین به‌کارگیری دو نگهبان برای رسیدگی به امور متوفیان، رنگ‌آمیزی نیمکت‌ها و مبلمان شهري موجود در آرامستان، خريد خودرو حمل متوفي و آماده‌باش 2 دستگاه خودرو حمل متوفي در راستای رعايت حال شهروندان را از دیگر اقدامات شهرداری در این حوزه دانست و گفت: وحدت رويه در پذیرائی مراسم‌ها و تملک زمین‌های موردنیاز برای توسعه آرامستان در راستای تأمین پارکینگ و قطعه صالحین از دیگر برنامه‌هایی بود که در چهارچوب ساماندهی آرامستان مبارکه انجام‌شده است.

 








 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top