امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20939
بروزرسانی: دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱

دیدارمدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با شهردار مبارکه

در دیدار  مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با شهردار مبارکه، بر تقویت همکاری و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در شهر مبارکه تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، امیر هلاکویی در این دیدار، ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی شهرداری و همچنین نگاه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه به مقوله فرهنگ به‌ویژه کتاب و کتابخوانی ، خواستار مساعدت بیشتر مدیریت شهری مبارکه در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در این شهر شد.

وی شهرداری را مهمترین نهاد همکار کتابخانه‌های عمومی دانست و اظهار داشت: در هر شهری که کتابخانه‌ها و شهرداری آن ارتباط سازنده داشته اند، شاهد تسریع در رشد فرهنگ مطالعه بوده‌ایم.

هلاکویی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری مبارکه و کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، گفت: تعامل شهرداری مبارکه و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، وضعیت امیدبخشی را برای بهبود شرایط حوزه کتاب و کتابخوانی در مبارکه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه تحت وب و مکانیزه فرهنگسرای غدیر شهر مبارکه بیش از 40 هزار جلد کتاب و بیش از 23 هزار عنوان کتاب دارد گفت: کتابخانه فرهنگسرای غدیر شهرداری مبارکه بزرگترین کتابخانه های مکانیزه و تحت وب این شهرستان است .

شهردار مبارکه نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، ارتقای سطح مطالعه را موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی و در نتیجه توسعه فرهنگ شهرنشینی دانسته و گفت: شهرداری مبارکه به عنوان نهادی خدماتی واجتماعی، حوزه فرهنگ را از اولویت‌های مهم خود می‌داند.

مهندس سید محسن هاشمی، حل بسیاری از معضلات شهری را در گرو توسعه فرهنگی برشمرده و ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهاد مروج مطالعه و متولی ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان، نقش تأثیرگذاری در آینده شهری جامعه دارد.

وی ضمن آمادگی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه، از برگزاری جلسات کارشناسی جهت شناسایی حوزه‌های همکاری خبر داد و تصریح کرد: انتظار ما از نهادکتابخانه‌های عمومی  این است که ایده‌های فرهنگی و علمی خود را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در اختیار شهرداری ها قرار دهد تا با اجرای آنها، شاهد رشد کتابخوانی و مطالعه در بین شهروندان باشیم.

وی گفت: توجه به بٌعد فرهنگی و تقویت آن در برنامه‌ریزی‌های شهرداری جایگاهی خاص دارد و شهرداری مبارکه با همه توان برای رشد کتابخوانی در این ‌شهر تلاش می‌کند.

شهردار مبارکه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: افزایش مطالعه در خانواده ها ازبروز ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

هاشمی با بیان اینکه این نهاد همواره در راستای غنی‌سازی و افزایش کمی و کیفی کتابخانه‌ها توجه و اهتمام خاصی را داشته است، از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برای مشارکت در طرح های فرهنگی ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top