امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20760
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۱۷
به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه؛

گزارش خبری/جشنواره فرهنگی هنری نوبهار در دل شهر

مهندس  سید محسن هاشمی شهردار مبارکه گفت: همچون سال های اخیر، امسال نیز ویژه برنامه های متنوع و متعددی برای ایام نوروز  پیش بینی شده که افتتاحیه آن سه شنبه  هفته  جاری همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در گذر فرهنگی میدان انقلاب  برگزار و مراسم اختتامیه آن پانزدهمین روز فروردین ماه برگزار خواهد شد.

شهردار مبارکه با اشاره به برگزاری  ویژه برنامه های فرهنگی و هنری متعدد در این گذر فرهنگی افزود :  امروزه برنامه‌ريزي فرهنگي و سرمايه‌گذاري در بخش اجتماعي و فرهنگي در جامعه نقش بسيار مهم‌تري در مقايسه با سرمايه عمراني و اجرايي در شهرها ايفا مي‌كند و ثابت ‌شده است كه در نظام مديريت شهري، هر چه سرمايه فرهنگي و اجتماعي افزايش يابد، موجب كاهش هزينه‌هاي اجرايي و عمراني مي‌شود.

وی  به لزوم ايجاد نشاط  اجتماعی اشاره كرد و گفت: با كارهاي عمراني و احداث خيابان شايد نشاطي در مردم ايجاد نشود؛ براي همين ما اگر وارد فعاليت‌هاي فرهنگي و آموزشي شويم مي‌توانيم نگاه شهروندان را نسبت به شهر تغيير دهيم و زمينه نشاط جامعه را فراهم كنيم؛ چرا كه اين يك نياز ضروري است.

هاشمی  با تأكيد بر اين‌كه برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي در شهر مباركه ادامه خواهد داشت گفت: اين برنامه‌ها اگر مداوم باشد تأثيرگذار خواهد بود و تصميم داريم كه اينگونه برنامه ها را ادامه دهيم . وي اظهار داشت: شهرداري بازخوردها و نتايج كارهاي فرهنگي خود را رصد مي‌كند و از اين پس بر اساس نيازها و خواسته‌هاي مردم فعاليت‌هاي فرهنگي ،اجتماعي خود را ادامه خواهد داد.

جشنواره فرهنگی هنری نوبهار در دل شهر

شهردار مباركه با اشاره به برنامه‌هاي اجرا شده در اين جشنواره نوروزی گفت: نقالي‌خواني ، اجراي نمايش‌هاي كودك،اکران تصاویر و اسناد قدیمی شهر ،اجرای زنده برنامه طنز رادیویی ،پرفورمنس ،نمایش خیابانی ، برنامه‌هاي مذهبي با حضور روحانيون پيرامون مسائل خانواده و همچنين آموزش موضوعات فرزند‌پروري در قالب بازي و برگزاري مسابقه از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره به شمار می رود كه در حال حاظر استقبال قابل توجهي از آن صورت گرفته است.

پيش بيني پاتوق مشاوره در گذر فرهنگی

شهردار مبارکه گفت: خيلي از خانواده ها در تربيت فرزندان، ارتباطات خانوادگي با معضلاتی مواجه هستند و اگر مشاوره خوبي به آنها ارائه شود مي توانند خيلي از گره هاي زندگي را با مشاوره باز كنند.

وي افزود: امروز مشاوره اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي، و مباحث مختلف حوزه مشاوره كاربردي يكي از ضروري ترين مباحث روز جامعه است و همه به نوعي با آن گرفتار هستند و به آن نياز دارند.

مهندس هاشمی با اشاره به اینکه زیباسازی شهر جزء اولویت‌های مدیریت شهری برای تحقق اعتلای سیما و منظر مطلوب شهری است، اظهار داشت:ساخت و نصب 13 المان در نوروز 98 ازجمله اقدامات انجام‌شده در این خصوص توسط شهرداری  مبارکه است.

وی  در ادامه به برگزاری سومین جشنواره نوروزگاه در ارگ تاریخی نهچیر اشاره کرد و گفت:  جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه در ارگ تاریخی نهچیر و همچنین مجموعه فرهنگی تفریحی مادر (باغ بانوان ) در ایجاد فضای شادی و نشاط و حفظ و احیای آیین‌های ماندگار و معرفی ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان مبارکه مؤثر است.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های متنوعی برای اجرای جشنواره نوروزگاه مبارکه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: در رویداد فرهنگی نوروزگاه ، دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف در حوزه  نوروز را به گردشگرانی که شهرستان مبارکه را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند، معرفی می‌کنیم.

وی گفت: تمام توان مجموعه شهرداري مباركه در ايام نوروزي به كار بسته خواهد شد تا در نقاط مختلف شهر، امكانات لازم براي رفاه حال هم‌وطنان و مسافرين گرامي فراهم گردد.

هاشمی در پایان ضمن تقدیر از همراهی کارکنان  مجموعه شهرداری با برنامه‌های نوروزی گفت: در ایام نوروز و ایامی که همه مردم در حال دیدوبازدیدهای نوروزی و یا مسافرت هستند، کار پرسنل خدوم شهرداری تعطیل شدنی نیست، جا دارد همین‌جا از همه آنان و خانواده محترمشان در این زمینه تقدیر نمایم.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top