امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20625
بروزرسانی: یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۵

افتتاح اولین استخر مسافت کوتاه کشور در مبارکه با حضور وزیر ورزش و جوانان

نخستین استخر مسافت کوتاه استاندارد کشور در مبارکه افتتاح شد

هم‌زمان با دومین روز گرامیداشت دهه فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان ، نماینده محترمه شهرستان مبارکه ،معاون استاندار ، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار ،شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه و جمعی از مسئولانی استان و شهرستان ، نخستین استخر مسافت کوتاه استاندارد در شهرستان مبارکه به بهره‌برداری رسید.

پیش‌طرح‌ها و ارزیابی‌های پروژه  اولين استخر مسافت كوتاه استاندارد كشور و مجموعه تجاری اداری در مباركه در پایان سال 1394 انجام و با توجه به کارشناسی صورت گرفته  توسط هیئت عالی سرمایه‌گذاری 33.3 درصد سهم شهرداری به‌عنوان درصد پایه فراخوان از کل پروژه به تصویب رسید ، با شرط این‌که در زمان واگذاری اولویت تجاری اداری با شهرداری و اولویت ورزشی با سرمایه‌گذار باشد. فضای ورزشی شامل سه استخر ، سالن بدنسازی ، حمام آفتاب ،ساختمان رستوران و مرکز فیزیوتراپی، ساختمان اداری و... می باشد . قرارداد پروژه به صورت مشارکت مدنی منعقد شد که در آن آورده شهرداری مبارکه زمین و کلیه هزینه های مربوط به عوارض، صدور پروانه ، تراکم، تغییر کاربری و آورده سرمایه گذار کلیه هزینه های مربوط به مطالعات ، نقشه ها، نظام مهندسی و ساخت و ساز پروژه تعیین گردید.

 

وزیر ورزش و جوانان :

افزایش 10 برابری فضاهای ورزشی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح تنها استخر مسافت کوتاه کشور در شهر مبارکه ضمن تبریک دهه فجر و ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بسیاری نقشه کشیده بودند که ملت ایران فجر چهلم را نبیند ولی با اراده و عزم مردم و تحمل فشارها و مشکلات، ملت قهرمان ایران مانند ۴۰ سال گذشته از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند. مردم با وجود مشکلات معیشتی بر سر هدف خود که حفظ انقلاب است ایستاده‌اند و از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

سلطانی فر با اشاره به سرانه فضاهای ورزشی کشور اظهار کرد : روزی که انقلاب به پیروزی رسید، کمتر از ۱۰۰۰ فضای ورزشی داشتیم . در ۴۰ سال گذشته در عرصه ورزش کشور اتفاقات بی‌نظیری رخ داد و امروز بحمداله نزدیک به ۱۰ برابر افزایش فضاهای ورزشی در کشور را شاهد هستیم .

وی  ایجاد زمینه برای مشارکت بخش خصوصی برای ساخت اماکن ورزشی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امیدوارم با افتتاح این پروژه و  پروژه های جدید ورزشی در استان اصفهان در آینده نزدیک خبرهای خوشی از ورزش استان اصفهان منتشر شود و هر روز شاهد رشد و اعتلای ورزش استان اصفهان باشیم .

وزیر ورزش و جوانان افتتاح پروژه های ورزشی را زمینه ساز نشاط و شادابی اجتماعی عنوان و افزود :پروژه استخر مسافت کوتاه یکی از پروژه های شاخص ورزشی کشور است که از تلاشگران این پروژه برای احداث و بهره برداری این استخر طی دو سال، تشکر می کنم .

                                                                         

سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی :

                           امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی در تمام عرصه‌ها سرآمد باشیم  

زهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: برای هر سرمایه‌گذاری که اراده سرمایه‌گذاری در شهرستان مبارکه داشته باشد، فرش قرمز پهن کرده و از او استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جوان و خانواده‌ای که از این مجموعه ورزشی استفاده کند و سلامت جسم و روح او سلامت فکرش را تضمین کند، خداوند پاداش آن را به موسس و خانواده او اعطا خواهد کرد.

سعیدی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از دشمنان این آب و خاک منتظر بودند که ما شاهد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نباشیم، اما امروز وارد دهه پنجم انقلاب شدیم و امیدوارم بتوانیم مشکلات کشور را در این دهه رفع کنیم. ما از رشد ۷/۷- درصد پیش از انقلاب، توانستیم خیلی از کمبودها را جبران کنیم و در بسیاری از عرصه‌ها حرف اول را در دنیا می‌زنیم.

نماینده شهرستان مبارکه در مجلس با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران و نخبگان علمی کشور در میادین بین‌المللی گفت: ۴۰ سال تحریم و فشار را از سر گذرانده‌ایم و امیدوارم با حفظ روحیه انقلابی و مقاومت بتوانیم بر مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی هم غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: تمام دغدغه نمایندگان رفع مشکلات اقتصادی مردم است، در کشور ما با برگزاری انتخابات‌های گوناگون دموکراسی در جریان است و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی در تمام عرصه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سرآمد باشیم.

سعیدی بیان داشت: استخری که امروز در مبارکه افتتاح شد تنها استخر واترپلوی مسافت کوتاه در کشور است.

 

شهردار مبارکه :

به ثمر نشستن اولین پروژه مشارکتی شهرداری  و بخش خصوصی

شهردار مبارکه در افتتاح اولین استخر مسافت کوتاه کشور با اشاره به تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برای جذب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اظهار داشت: با شناسایی پتانسیل‌های موجود اقدام به آماده کردن طرح‌ها کرده و امروز شاهد اجرای موفق و بهره برداری یکی از پروژه های شاخص در شهر مبارکه هستیم .این پروژه در سطح ملی در کشور منحصر بفرد است که با تامین زیر ساخت های لازم  قطعاً عامل رونق بیشتر اقتصادی شهر و جذب توریست با استفاده ازاین ظرفیت بسیار خوب ورزشی در شهر مبارکه خواهیم بود.

وی حرکت شهرداری به سمت انجام فعالیت های اقتصادی مشارکتی را ضروری عنوان کرد و اظهار کرد :  شهرداری باید به سمت فعالیت های اقتصادی در قالب مشارکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث پروژه های مشارکتی حرکت کند تا با کسب درآمدهای پایدار آهنگ توسعه شهر را سریعتر دنبال کند که دراین میان، اعتماد سرمایه گذاران به شهرداری در تداوم این حرکت، بسیار اساسی است

سیدمحسن هاشمی افزود: شهرستان مبارکه با توجه به پتانسیل‌های موجود، آمادگی جذب سرمایه‌گذاران شهرستانی، استانی، کشوری و حتی خارجی را دارد و با تدوین و معرفی بسته های سرمایه گذاری  متناسب با ظرفیت های شهر ، شناسایی سرمایه گذاران علاقه مند به دنبال تحقق این موضوع هستیم تا در عرصه‌های مختلف گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی به توسعه زیرساخت‌ها بپردازیم.

شهردار مبارکه افزود: رویکرد شراکت بین بخش خصوصی و شهرداری در ساخت و بهره برداری از پروژه های شهری رویکرد مدرن محسوب می شود که به بهبود کیفیت پروژه های شهری منجر شده و به علاوه کاهش مدت زمان ساخت پروژه را در پی خواهد داشت و پروژه استخر مسافت كوتاه و مجموعه تجاری اداری این موضوع را به خوبی اثبات کرد .این طرح در دوره شورای قبل اجرایی و بحمداله با ادامه همکاری و حمایت شورای اسلامی دوره پنجم با سرمایه گذار محترم و تلاش و زحمات سرمایه گذار ، پروژه به نتیجه مطلوب رسید و فاز اول مجموعه ورزشی آن اکنون آماده بهره برداری است و در اینجا از تلاش و زحمات تمامی عزیزانی که در به ثمر رسیدن این مجموعه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنم.

 

صباغ سرمایه گذار پروژه استخر مسافت کوتاه :

توانایی میزبانی رقابت های کشوری و بین المللی را در این مجموعه داریم

مجتبی صباغ، سرمایه گذار این این پروژه اظهار کرد: این استخر مسافت کوتاه استاندارد می تواند میزبان رقابت‌های کشوری و بین المللی باشد. مساحت کل مجموعه ورزشی سه هزار و ۵۰۰ متر مربع  که۱۹۰ میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه طی دو سال هزینه شده است.

صباغ تصریح کرد: عملیات ساختمانی دو استخر مسافت کوتاه استاندارد کشور در محله نصیرآباد مبارکه با حمایت مالی بخش خصوصی و مشارکت شهرداری مبارکه  انجام شد.همجواری شرکت فولاد مبارکه با این شهرستان و همچنین سابقه تیم داری سپاهان در رشته‌های واترپلو و شنا ، نوید بخش استفاده بهینه از این طرح است.

وی گفت: استخر مسافت کوتاه مبارکه دارای سه کاسه استاندارد با ابعاد ۲۱ در ۲۵ و عمق دو متر، کاسه آب درمانی در ابعاد ۸۰ در یک متر و ۶۰ سانتی متر و کاسه کودکان به عمق ۵۰ سانتی متر است و با افتتاح آن برای نخستین بار امکان میزبانی از مسابقات شنا و واترپلوی استاندارد در کشور فراهم شده است.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top