امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20581
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱

حمایت همه جانبه مدیریت شهری مبارکه برای توسعه صنعت گردشکری

طی بازدید دکتر کوشش تبار مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دکتر ذاکری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری و شهرداران شهرستان مبارکه  از ارگ تاریخی نهچیر ، ظرفیت‌های حوزه گردشگری مبارکه و پتانسیل‌های ارگ تاریخی نهچیر موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

دکتر کوشش تبار مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تشکر از میزبانی شهرداری مبارکه گفت :شهرستان مبارکه همیشه به‌عنوان مجموعه‌ای صنعتی و دارای درآمد خوب از محل ارزش‌افزوده دیده می‌شد و سایه صنعتی بودن باعث فراموشی سایر موضوعات و ظرفیت‌ها بود و این صنعتی شدن آن فرصت‌ها و فضاهای دیگر را تحت تأثیر قرار داده بود. امروز مبارکه را از منظر دیگری نگاه می‌کنیم و این عینک صنعتی بودن را باید برداشت و شهرداری مبارکه با ورود به موضوع استفاده از پتانسیل‌های گردشگری ، در این راه قدم برداشته است . وقتی با مزیت نسبی موقعیت این شهر در فاصله 40کیلومتری از مرکز استان وقتی مواجه می‌شویم با شهرستانی که تمام تفکر راجع آن صنعتی بودن بود ، مشاهده می‌شود که ازلحاظ گردشگری مزیت نسبی  وجود دارد و باید از این مزیت بهره برد . بازدید از ارگ تاریخ نهچیر  من را شگفت‌زده کرد چراکه شهرداری مبارکه جسارت ورود به یک صنعت جدید  را داشته است و ستودنی است . مبارکه در ذهن کسانی که ایران‌گردی می‌کنند اصلاً به‌عنوان یک مقصد گردشگری مطرح نیست.در مسیر که حرکت کردیم همین محله‌های قدیمی ، برج‌های کبوتر و مساجد قدیمی همگی تک‌به‌تک می‌توانند هدف گردشگر باشند . اگر بسنده به یک نقطه خاص نشود و مطالعات و اقدام در راستای زنده کردن سنت‌های گذشته صورت بپذیرد بسیار مؤثر خواهد بود . غذاهای سنتی می‌تواند خاطرات خوبی برای یک گردشگر رقم بزند . مزیت‌های مناطق را می‌شناسیم والانمی بینیم که چه اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری است بناترین باید تمام اعضا و جوارح شهرستان را زنده و پویا کنید و کشور را با برنامه‌ریزی‌های خاص ازجمله دعوت از مدیران و مسئولان ، برگزاری همایش‌های ملی و ... آگاه کنید.

وی توسعه صنعت گردشگری را راه گشای حل معضل اشتغال دانست و اظهار کرد :در این میان یکی از بزرگ‌ترین مسائل امروز، موضوع اشتغال است که توسعه و استفاده از این پتانسیل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال باشد. گاهی اوقات کوچک‌ترین موارد تأثیرگذارتر و مؤثرترند.

توسعه صنعت گردشگری در شهرستان بازار اشتغال را مستقیم و غیرمستقیم توسعه خواهد داد. شهرداری مبارکه قدم‌های مثبتی برداشته و سایر مسئولان نیز انشا اله حمایت و همکاری کنند .

در این بازدید دکتر ذاکری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان ضمن تشکر بازدید  دکتر کوشش تبار از شهرستان مبارکه گفت : هفته گذشته در جلسه‌ای که تهران با حضور دکتر کوشش تبار تشکیل شد در خصوص مباحث استان اصفهان بحث و تبادل‌نظر شد و بحمدالله  بیشترین وام به استان اصفهان تخصیص داده شد .در این جلسه پیشنهاد شد بازدیدی با حضور شهرداران شهرستان  از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان انجام شود تا در خصوص پروژه‌هایی که درآمدزایی واتوجیه اقتصادی دارند برنامه‌ریزی و حداکثر وام را تخصیص داده شود. امروز این موضوع عملیاتی شد و در پروژه‌های که بازدید شد مديركل دفتر امور اقتصادي و خدمات مالي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نگاه ویژه‌ای داشتند و قول مساعدت دادند.

دکتر ذاکری شهرستان مبارکه را شهرستانی صنعتی ، گردشگری عنوان کرد و افزود : شهرستان مبارکه بافاصله 45کیلومتری از مرکز استان ، شهرستانی گردشگری ، توریستی و صنعتی است. 450کارخانه صنعتی بزرگ و کوچک در این شهرستان مستقر هستند و علاوه بر این صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه قطب صنعتی آسیا ، شرکت سیمان سپاهان ، پلی اکریل ایران و... که این صنایع بزرگ به‌عنوان صنایع ملی و حتی آسیایی مطرح هستند . عبور رودخانه زاینده‌رود ، وجود اماکن تاریخی قابلیت‌های خوبی را برای جذب گردشگر در این شهرستان مهیا کرده است . بافت‌های قدیمی و اماکن تاریخی قابل سرمایه‌گذاری است و با جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی با استفاده از شیوه‌نامه مشارکت بخش خصوصی می‌تواند ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی و وحدت تمام شهرداری‌های شهرستان مبارکه برای توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد : طی دوران خدمت به‌عنوان فرماندار در شهرستان مبارکه بسیار علاقه‌مند به محقق شدن توسعه صنعت گردشگری در اینجا بودم .الان نیز طی مذاکراتی که با اداره کل میراث فرهنگی صورت پذیرفت و جلسات قبل در خصوص آماده‌سازی طرح بوم گردی شهرستان با محوریت شهرداری مبارکه و همکاری سایر شهرداری‌های شهرستان مبارکه انشا اله به‌زودی شاهدباز شدن مسیر و حضور توریست در شهرستان خواهیم بود . مشابه این موضوع را در ورزنه داشتیم روزانه این شهر سهمیه 150 گردشگر را دارد . هیچ سرمایه‌گذاری خاصی در ورزنه انجام‌نشده ولی استفاده از ظرفیت‌ها باعث ایجاد درآمد خوبی شده است .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان از تشکیل کارگروه گردشگری شهرستان مبارکه خبر داد و اضافه کرد : با همکاری شهرداران کارگروهی تشکیل و پک گردشگری شهرستان در حال تنظیم است و قرار بر انتخاب مشاور طبق آگهی به‌صورت رقابتی شد که در تحت نظر شهرداری‌ها ، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی و توجیه اقتصادی آن‌ها را مشخص کند  تا هر پروژه‌ای که زودتر بازدهی و درآمدزایی دارد را اجرایی کنند .

مهندس هاشمی شهردار مبارکه ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور دکتر کوشش تبار ، دکتر ذاکری و شهرداران شهرستان گفت : حضور در شهرستان و این بازدیدها عامل قوت قلب و تقویت روحیه خدمت است  . دکتر ذاکری واقعاً پیگیر هستند و این موضوع قابل‌تقدیر است. خوشبختانه با توجه به حضور چندساله دکتر ذاکری و خدمت در منصب فرماندار شناخت کاملی از شهرستان دارند .جلسات متعددی برای پیگیری پکیچ گردشگری شهرستان داشتیم. بااینکه مدت‌زمان زیادی نیست کار شروع‌شده ولی پیشرفت خیلی خوبی شاهد هستیم که انشا اله با کمک و حمایت‌های مسئولین  سرعت حرکت در این مسیر چند برابر خواهد شد.به‌گونه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستیم که بازدید بعد انشا اله در قالب یک همایش یا جلسه‌ای ملی باشد.

شهردار مبارکه با اشاره به تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها افزود : امروز بااینکه ما ازنظر مالی و اعتباری دچار مشکل هستیم و به‌سختی حرکت می‌کنیم اتفاق خوب در حال انجام، همین چشم‌اندازی است که به بقیه پتانسیل‌های شهر و شهرستان و رویکردهایی که می‌توانیم داشته باشیم بیشتر اهمیت داده شود و خدا را شکر همه دوستان با وحدت و همدلی که وجود دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و هرروز به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود .

امیدواریم که با کمک‌های مالی و معنوی سازمان شهرداری‌ها و مسئولین کشوری بتوانیم گام‌های بلند و مؤثرتری برای توسعه و پیشرفت شهرستان برداریم و شاهد شکوفا شدن هر چه بیشتر صنعت گردشگری شهرستان هر چه زودتر باشیم.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top