امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20531
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰

آمادگی زمستانی شهر

پیشگیری لازمه هر اقدامی است و با برنامه‌ریزی و پیشگیری در هر كاری می‌توان به موفقیت دست پیدا كرد و خطرات احتمالی را كاهش داد. شهرداری مبارکه نیز با همین نگاه وارد فصل های سرد سال شده وبا برنامه ریزی منسجم و تدابیر لازم به استقبال سرما رفت .

هر ساله در آستانه ورود به فصل سرما تدابیر و هماهنگی ها در مجموعه شهرداری مبارکه صورت می گیرد تا خدمات مناسبی را به شهروندان ارایه دهند.امسال نیز مدیریت شهری مبارکه ضمن بازنگری امکاناتی که سالیان قبل در این حوزه بکارگیری شده ، نسبت به مرتفع نمودن کمبودها و رفع مسائل و مشکلات، برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان اقدام نمود .

با شروع فصل پاییز و در آستانه استقبال از فصل زمستان  فعالیتهای شهرداری در حوزه های فضای سبز،عمران و خدمات شهری شکل تازه ایی به خود گرفت. مهندس تاکی معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مبارکه نیوز  با اشاره به فعالیت حوزه این معاونت و اقدامات در نظر گرفته شده برای فصل پاییز و استقبال از فصل زمستان؛ در سطح شهر اظهارداشت: پیگیری و نظارت بر رفع نازیبائیهای سطح شهر با اولویت معابر اصلی، جمع آوری و حمل کلیه ضایعات ، خاک ونخاله در سطح شهر، پاکسازی و تخلیه جویها،‌ کانالها، پلهای عرضی معابر و همچنین تسطیح و شن ریزی معابر خاکی از جمله این اقدامات می باشد.

معاونت خدمات شهری افزود: پیگیری و نظارت بر نظافت ایستگاههای اتوبوس، شستشوی معابر،جداول، سطل های زباله و غیره با اولویت معابر اصلی، برنامه ریزی و هماهنگی اعزام ماشین آلات جهت پاکسازی مسیرهای ورودی شهر، امحاء پوسترها، نوشته ها و آثار تبلیغاتی، پرده ها از سطح معابر و خیابانها، تامین کسری سطل های زباله،  مرمت و رفع نقص مبلمان شهری، تعمییر و نگهداری سیستم روشنائی و مسائل ایمنی آنها، شستشوی تابلوهای معابر، راهنمائی رانندگی و علائم هشدار دهنده، رفع سد معبر در کلیه معابر و ‌میادین از وجود وسائل، ابزار و غیره، پیش بینی کلیه مسائل ایمنی و دفع خطر کلیه بناها ،‌دیوارها، چاهها و اماکن و تاسیساتی از جمله تابلوهای برق، عمودهای روشنائی غیره از جمله اقدامات انجام شده و درحال انجام حوزه معاونت خدمات شهری در این فصل است.

وی آمادگی لازم برای شرایط خاص را ضروری دانست و اظهار کرد : پیش بینی در خصوص بارش ها در فصل پاییز و زمستان انجام شد و نقاطی که احتمال آب گرفتگی وجود داشت شناسایی و توسط واحد امانی نسبت به ایجاد مسیر های هدایت آب های سطحی جهت جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی اقدام گردید از جمله این اقدامات می توان به احداث کانال در میدان حضرت ولیعصر (عج) ، خیابان رازی در محله صفائیه و اصلاح جوی های خیابان مشتاق و میدان شهدای قاصر در خیابان هفده شهریور اشاره کرد .

مهندس تاکی با بیان اینکه مدیریت ستاد بحران بر عهده شهرداری است عنوان کرد : تامین امنیت، آرامش روحی و روانی شهروندان در بحران یکی از تکالیف مهم این ستاد است و با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان آمادگی و مواجهه با بحران را در اولویت کارها قرار داد. اتخاذ نگاه علمی و درست در کنار واقع بینی همراه با اندیشیدن و تمهیدات لازم از ضروریات مدیریت بحران است و تامین امنیت از اولویت هاست که باید در این زمینه تمرینات و تمهیدات گسترده ای صورت پذیرد که خوشبختانه مدیریت شهری مبارکه جلسات متعدد تشکیل و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفت و اقدامات لازم برای تجهیز و آموزش نیروها صورت پذیرفت. از جمله دوره های آموزشی ، برگزاري كلاس آوار برداري جهت پرسنل واحد نقليه بود.

سازمان سیما ، منظر و فضای سبزشهري  شهرداری مبارکه نیز با کشت گونه های متناسب فصل به استقبال فصل سرما رفت .

مهندس رئیسی مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبزشهري شهرداری مبارکه بيان داشت : تهیه گل بنفشه و گلهای متناسب با فصل سرما و كشت در عرصه هاي فضاي سبز، رسيدگي به وضعيت پاركها و بيشه سرارود، برنامه ریزی و اجرای طرحهای زیباسازی و گل آرایی در پارکها و معابر شهری ، لایروبی رفيوژها، انجام عمليات به زراعي و اصلاح خاك به منظور افزايش نگهداري آب و خاك و بالا بردن كيفيت خاك، جمع آوری بذر و قلمه گونه هاي گياهي مقاوم از سطح شهر جهت تكثير در نهالستان، پيگيري ادامه پروژه اجرای آبیاری قطره ای، آموزش كارگران و كارشناسان در زمينه مصرف مناسب آب، حضورگياه پزشك سازمان در كلينيك گياه پزشكي فرهنگسراي غدير و حذف تدريجي برگ نو، چمن و غيره از اقدامات این سازمان در روز های پاییز خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های ویژه پاییز وزمستان می توان به ايجاد چالكود درختان جهت تقويت آنها و هرس درختان با توجه به شروع خواب زمستانی (در صورت نياز) ، براي اولين بار شروع عمليات ضد عفوني تنه درختان به منظور جلوگيري از قارچ ها و عوامل بيماري زا و همچنين پيگيري تأمين اعتبار جهت كشت درختان متناسب با اقليم منطقه در عرصه هاي فضاي سبز اشاره كرد.

مهندس رئیسی یکی از دیگر اقدامات این سازمان در این فصول را مبارزه با آفات گیاهی و نباتی عنوان کرد و بيان داشت : این عملیات با اولویت محورهای شناسایی شده انجام خواهد گرفتدر برخی از نقاط انجام سربرداري درختان نارون آلوده به آفت چوبخوار كه در دهه اخير دچار خسارت و آسيب فراوان گرديده اند در دستور كار قرار دارد. مبارزه با آفات به صورت مكانيكي و در برخی از نقاط به صورت سم پاشی با رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی توسط دستگاه توربولاینر و دستي نيز انجام خواهد شد.

مهندس بهشتی نژاد معاونت عمران شهرداری مبارکه نیز از آمادگی این معاونت برای فصول سرما خبر داد و گفت : با توجه به شروع فصل سرما و پیگیری شهروندان ، آسفالت ، لکه گیری و مرمت خیابانهای و کوچه های سطح شهر و محلات در دستور کار این معاونت قرار گرفت و برنامه ریزی ها و اولویت بندی های لازم انجام شد .

وی  با اعلام این خبر گفت : عملیات روکش آسفالت  و لکه گیری معابر اصلی و فرعی سطح شهر با هدف مناسب سازی سطح کوچه ها ، خیابان ها و رفع مشکلات  تردد عبور و مرور آغاز و همچنان ادامه دارد .

مهندس بهشتی نژاد به اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه مدیریت بحران اظهار کرد : حفظ جان و مال مردم در مقابل سیل های احتمالی از اولویت ها وطرح های اساسی وزیر بنایی شهرداری است. عملیات لاشه چینی مسیر سیل بلوار شهدای طاهری در راستای پیش بینی مواقع ضروری و هدایت سیلاب در حال اجرا است .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top