امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20436
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۱۶

شهردار مبارکه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه : مهم‌ترین وظیفه خبرنگار در دنیای امروز واقع‌نگاری و بیان واقعیت

جان نباشد جز خبر در آزمون       هر که را افزون خبر جانش فزون

خبرنگاران و اصحاب رسانه از صادقان و تلاشگران جامعه‌اند که با امکانات اندک، رسالت کلیدی خود را در جامعه به انجام می‌رسانند. خبرنگاران قلب تپنده یک رسانه هستند. هفدهم مردادماه سال 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به شهادت رسید. روز 17 مرداد در تقویم کشورمان به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

خبرنگاران وظیفه خطیر آگاهی بخشی را به دوش می‌کشند و جامعه‌ای به سمت آگاهی می‌رود که خبرنگاران پویا داشته باشد.. مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند: "هر حادثه وقتی در چاردیواریِ سكوت و بی‌اعتنایی و غفلت قرار بگیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد. پایدار شدن حوادث بستگی دارد به این‌که مبلّغان و خبررسانانی امین، صادق و باانگیزه داشته باشند"

اقتضای جان چو ای دل آگهی است     هر که آگه‌تر بود جانش قوی است

خبرنگاری شغلی متفاوت است. کهنگی و روزمرگی در شغل او بی‌معناست. امروز کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبان سخت‌تر شده است؛ آن‌ها مرتب باید حرف‌های نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت ممکن  نیستتربیت و آموزش خبرنگاران و گزارشگران چیره‌دست اهمیت بالایی دارد. خلاقیت و ابتکار، در حوزه خبرنگاری حرف اول را می‌زند که یک خبرنگار حرفه‌ای علاوه بر تخصص باید از خلاقیت و ابتکار بالایی برخوردار باشد.خوشبختانه شهرستان مبارکه یکی از برترین‌های استان در حوزه خبر و خبرنگاری است . این شهرستان رتبه اول عملکرد حوزه فرهنگ،هنر و رسانه استان اصفهان را در سال 96به خود اختصاص داد.

هم‌زمان با 17 مردادماه روز خبرنگار مدیریت شهری مبارکه میزبان اصحاب رسانه شهرستان مبارکه بودند .

شهردار مبارکه در این نشست، مهم‌ترین وظیفه خبرنگار در دنیای امروز را بیان واقعیت و واقع‌نگاری دانست و اظهار کرد :خبرنگار باید هر آنچه را که می‌بیند بیان کند و از بیان مطالب حاشیه‌ای که سبب انحراف می‌شود جلوگیری کند. اما مقدم‌تر از این وظیفه امانت‌داری است. ما در اسلام شرایط خاصی را برای ناقل اخبار داریم. او باید عدالت را در امر خبررسانی رعایت کند و از شرایط و حدود خبرنگاری تخطی نکند.

مهندس سید محسن هاشمی بابیان اینکه خبرنگاران گوش شنوا چشم بینا جامعه و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند افزود: با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترده شدن شبکه‌های اجتماعی ، هر شخصی با انتشار هر موضوعی در شبکه‌های مجازی خود را یک خبرنگار قلمداد می‌کند و این موضوع وظیفه خبرنگاران واقعی را دوچندان می‌کند. خبرنگاران ماکسانی هستند که حرمت قلم را همیشه نگه‌داشته و در مسیر رسالت خویش قدم برمی‌دارند.

وی ضمن تبریک این روزبه تمام فعالان عرصه خبر و اصحاب رسانه به ارائه گزارش مختصری از عملکرد مدیریت شهری طی یک سال گذشته پرداخت و خدمت صادقانه به مردم را مهم‌ترین هدف خود عنوان کرد .

شهردار مبارکه برنامه‌ریزی را مهم‌ترین راه‌حل عبور از بحران فعلی دانست و گفت: در شرایطی که اعتبارات ارزش‌افزوده و آلایندگی به شهرداری پرداخت نمی‌شود مجبور به تغییر برنامه‌ها شدیم ولی فرصتی برای آزمون خطا وجود نداشت . طی جلساتی با شورای اسلامی شهر از تجربه سایر شهرداری‌ها ، نخبگان ، کارشناسان استفاده کردیم و برنامه منسجمی تدوین شد. در تدوین برنامه پنج‌ساله ، چهار چالش مهم عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و زیست‌محیطی در رأس موضوعات قرار گرفت.

هاشمی با اشاره به نقش مهم مشارکت شهروندان، نخبگان و مدیران اجرایی ، عنوان کرد: اگر از مشارکت آنان در نظرسنجی، رضایت سنجی و برنامه‌هایی که در نظر داریم استفاده کنیم، می‌توانیم سند راهبردی را به‌گونه‌ای تدوین کنیم که این سند به‌عنوان یک نقشه راه  برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

وی اجرای امانی پروژه‏ها را شروع حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای امانی پروژه‏ها در شهرداری علاوه بر به‌کارگیری بهینه و حداکثری از ظرفیت نیروها ،کاهش هزینهها ، افزایش درآمد و به دنبال آن بهبود شرایط مالی را برای شهرداری رقم میزند. در حوزه عمران طراحی و نظارت‌ها ،احداث پارک محله‌ای دهنو و پارک بین محله‌های هفت و هشت صفاییه،پارک‌سوار ، در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهری نیز طراحی المان‌های نوروزی ، تولید گل و گیاه و اشجار موردنیاز جهت کشت در سطح شهر ، در حوزه خدمات شهری، بهسازی، تعمیر و تجهیز کشتارگاه دام مبارکه، احداث سایت مشاغل مزاحم شهری نمونه‌هایی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بود .

شهردار مبارکه بابیان اینکه روند موجود در شهرها و مدیریت شهری نشان‌دهنده نیاز برای سرمایه‌گذاری است ، اظهار کرد: تأمین مالی بخش جدایی‌ناپذیر پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی در دنیای امروز است. با توجه به نقش گسترده شهرداری‌ها در اقتصاد کشورها همچنین تمرکز فعالیت‌ها در بخش شهری، لزوم تأمین مالی برای پروژه‌های شهری بیش‌ازپیش احساس می‌شود. از سوی دیگر شهر و شهرداری‌ها با حجم قابل‌توجه پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد روبرو هستند. ما وارث وضعیتی هستیم که ساختار مدیریت شهری دارد، اما نیازمند تغییراتی است. در این راستا دستورالعمل‌هایی آماده‌شده تا از تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی و استفاده شود. فراخوان‌هایی ازجمله قرارداد مشارکتی دو جایگاه سوخت در محلات صفائیه و نصیرآباد و احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 1 مگاوات  برخی از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید که بازخوردهای خوبی داشته است.با پروژه سرمایه‌گذاری نیروگاه خورشیدی کاهش هزینه زیادی در انتقال برق به سایت مشاغل مزاحم شهری خواهیم داشت .

وی با تأکید بر آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای دریافت ایده‌ها و پیشنهاد‌ها شهروندان تصریح کرد:با تمام مشکلات مالی که با آن روبرو هستیم بازهم با همکاری و تعامل مردم عزیز در بدترین شرایط هم می‌توان بهترین بود و خدمات ارزنده‌ای به همشهریان عزیز ارائه داد .بنده و تمام همکاران در سیستم مدیریت شهری و شورای محترم اسلامی شهر آمادگی کامل برای دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها مردم عزیزم  راداریم .

شهردار مبارکه از انتقاد مردم به طولانی شدن روند نتیجه‌گیری در شهرداری گفت : یکی از گلایه‌مندی‌های همیشگی مردم از شهرداری در سنوات گذشته ریشه در بروکراسی‌های معیوب اداری و مدت‌زمانی است که بدون هیچ دلیلی به‌واسطه گردش کارهای نادرست موجب نارضایتی مردم می‌شود. راه‌اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک، کمک بزرگی به شهروندان و شهرداری می‌کند زیرا با استفاده از این سیستم اطلاعات شهرسازی به‌صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار می‌گیرد. از تجربیات شهرداری‌های بزرگ همچون یزد و مشهد در این زمینه استفاده کردیم . بررسی‌های کارشناسی با حضور شرکت‌های فعال در این زمینه انجام شد و فاز اول این کار با عقد قرارداد کلید خواهد خورد.

شهردار مبارکه افزود : اگر در جای‌جای شهر و محلات شهر مشارکت ، همراهی و همدلی مردم باشد در شرایط سخت هم می‌توان دلگرم به کار بود و خدمات خوبی ارائه نمود . این اعتقاد بنده و مجموعه مدیریت شهری است . طی این دوره یک‌ساله با دست‌خالی و اوضاع‌واحوال نامناسب مالی با تکیه‌بر مهارت نیروها، پتانسیل‌ها و امکانات شهرداری و همدلی و همراهی مردم ، کارهای خوبی انجام‌شده است .

وی در پایان از همکاری و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر ،امام‌جمعه ،نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار شهرستان و روسای ادارات و ارگان‌های شهرستان و استان ، در پیگیری و حل مشکلات شهروندان عزیز تقدیر و تشکر نمود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه:  نقد منصفانه خبرنگاران ، یاری‌رسان مسئولان

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این نشست ضمن تبریک به اصحاب رسانه گفت:  خبرنگاران باید در بازتاب خدمت‌رسانی مسئولان نهایت صداقت وامانت را داشته باشند تا در راستای حل مشکلات مردم و جامعه بدون هیچ کم و کاستی اخبار را منعکس نمایند و همچنین با نقد منصفانه و خیرخواهی مسئولین را یاری رسانند .

دکتر سجاد خالوزاده اولین اقدام شورای اسلامی دوره پنجم را انتخاب شهردار عنوان و اظهار کرد: مهندس هاشمی به‌عنوان اولین شهردار بومی ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شورای اسلامی شهر انتخاب و سکان‌دار مدیریت شهری مبارکه شد.انتخاب شهردار بر اساس معیارهای علمی و شاخص‌های معینی بود . مهم‌ترین معیارهای انتخاب شهردار ، تخصص ، تعهد ، تجربه، مردمی بودن بود و پس از بررسی و سنجش‌ها به جمع‌بندی برای انتخاب مهندس هاشمی به‌عنوان شهردار رسیدیم . یکی دیگر از مهم‌ترین دستور کارهای شورای اسلامی دوره پنجم شهر مبارکه ،بررسی و تصویب اساسنامه‌های سازمان مدیریت و حمل نقل شهری ، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری مبارکه بود.

وی در ادامه تأکید کرد: در شعارهای خود محله محوری،  مشارکت اجتماعی، حقوق شهروندی مطرح می‌کردیم که این شعارها در اهداف و برنامه‌ها باید تحقق یابد.

خالوزاده با تأکید بر ضرورت دیدار و حضور هفتگی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در بین مردم گفت :برنامه‌ریزی کاملی برای دیدارهای مردمی شورای اسلامی و شهردار محترم با مردم انجام‌شده است . شورای اسلامی شهر در هفته یک روز را برای دیدار با مردم محله‌های شهر تعیین نموده و ضمن حضور در بین مردم و بازدید میدانی ، مشکلات محلات را شناسایی و این موضوعات را در جلسات شورای اسلامی طرح و در خصوص راهکارها و برنامه‌های لازم برای حل این موانع و مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و بلوارها در حیطه اختیارات و وظایف شوراها دانست و افزود: هرگونه تصمیم‌گیری درباره نام‌گذاری یک کوچه یا خیابان در محله‌ای از شهر منوط به نظرخواهی اهالی است و در نام‌گذاری‌ها تلاش می‌کنیم که  با نماینده اهالی و پیشنهاددهندگان به گفت‌وگو بنشینیم و درصورتی‌که نام پیشنهادی منافاتی با شرایط نام‌گذاری نداشته باشد آن اسم را تصویب کنیم، اما اگر به هر علت نام پیشنهادی دارای مشکل بود بابیان دلایل منطقی موضوع را به اهالی  اعلام کرده  ، نه این‌که یک‌طرفه و بدون در نظر گرفتن نظر آن‌ها تصمیم خودمان را ابلاغ کنیم.

خالوزاده با تأکید بر رونق و توسعه اقتصادی شهر تصریح کرد: در سیستم مدیریت شهری مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند در توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد، توجه به موضوع برنامه‌ریزی و بودجه، ارزیابی عملکرد و بهبود روش‌ها است که این‌ها در حیطه نظارت شوراهای اسلامی شهرها است . یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر رونق اقتصادی بازار در شهر است . بر همین اساس طی جلساتی با اصناف مشکلات کسبه و بازاریان بررسی شد . یکی از تصمیمات فراهم نمودن شرایط افزایش ساعات فعالیت بازار بود که شروع این کار را از خیابان امام خمینی (ره)  در دستور کار مدیریت شهری قراردادیم و در حال حاضر این طرح توسط نیروهای معاونت عمران در حال طراحی است .

خالوزاده با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی تفکیک زباله گفت : در کشور ما بحث تفکیک زباله به‌خوبی فرهنگ‌سازی نشده است. وقتی زباله ایجاد می شود در صورت عدم وجود برنامه در این زمینه  علاوه بر آثار مخرب زیست‌محیطی و بهداشتی ، بازیافت و استفاده تجاری از این طلای کثیف را عملاً دشوار و یا غیرممکن می‌کند . با تصویب طرح تفکیک از مبدأ به دنبال جلوگیری از آثار و مخاطرات زیست‌محیطی تولید زباله و تبدیل تهدید این موضوع به فرصت ایجاد درآمد مالی هستیم .

خالوزاده در پایان تعامل ، همکاری و تفاهم بین اعضای شورای اسلامی شهر و سیستم مدیریت شهری را به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت شهرداری  و شورای شهر معرفی کرد و گفت : موفقیت شهرداری و شورای اسلامی شهر آثار مثبت و تأثیرگذاری در زندگی شهروندان دارد. سعی ما در این دوره شورا حفظ ارتباط تنگاتنگ با مردم برای تحقق مشارکت مردمی و تسهیل امور شهروندان عزیز است .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top