امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20435
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۱۲

در نشست صمیمی با اصحاب رسانه عنوان شد :اولویت شهرداری خدمت‌رسانی به‌تمامی مردم در سطح شهر است/از انتقادات و پیشنهادات مردم استقبال می‌کنیم

سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک این روز به‌تمامی فعالین رسانه‌ای ، خبرنگاران را طلایه داران عرصه اطلاع‌رسانی دانست و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

شهردار مبارکه به گسترش شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت : در این مقطع و با رشد شبکه‌های مجازی کار برای خبرنگاران سخت ترشده است چراکه انعکاس خبر از سوی یک خبرنگار برای جامعه مهم‌تر است .

سید محسن هاشمی با تشکر از رسانه‌ها طی همراهی در یک سال گذشته با مدیریت شهری افزود: از پیشنهادات و انتقادات مردم و رسانه‌ها در جهت رشد و شکوفایی شهر استقبال می‌کنیم .

وی گفت : از روز اول انتصاب سعی بر این بوده با برنامه‌ریزی دقیق و با توجه به موانع و مشکلات از بحران‌ها عبور کنیم زیرا زمانی که در دست داریم زمان آزمون‌وخطا نیست و باید همه جهت رفع مشکلات سعی و تلاش داشته باشیم .

شهردار مبارکه با اشاره به مشکلات عمده‌ی شهرداری‌ها افزود : با قطع اعتبارات ارزش‌افزوده و آلایندگی‌ها مشکلات شهرداری‌ها بیشتر شد و روند کار در برنامه‌ریزی‌ها را با تغییر روبرو کرد به‌نحوی‌که  جلب مشارکت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از نظرات مردم در دستور کار قرار گرفت و اعتقادداریم که مشارکت‌های مردمی به‌مثابه چراغی روشن و فرا روی مدیریت شهری است.

هاشمی با تشریح عملکرد شهرداری طی مدت تصدی یک‌ساله گفت:بحران‌های موجود برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری را منسجم‌تر کرد و با تشکیل جلسات در شورای اسلامی  تنها راه غلبه بر بحران‌ها تلاش مضاعف در خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش به شهروندان مورد تأکید قرار گرفت.

مواردی همچون استفاده از نخبگان ، معتمدین ، کارشناسان و صاحب‌نظران شهر به‌منظور تدوین سند چشم‌انداز 5ساله و 15ساله شهر  ازجمله رویکردهای مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مبارکه است.

شهردار مبارکه در این خصوص تأکید کرد که تدوین سند چشم‌انداز ۵ و ۱۵ ساله مختص یک دوره شورا و شهرداری نیست و چون در این سند از مشارکت‌های مردمی و صاحب‌نظران استفاده می‌شود  در دوره‌های بعد نیز به‌عنوان یک دیدگاه قوی که پشتوانه مردمی علمی و تخصص دارد مور استناد و استفاده قرار خواهد گرفت .

شهردار مبارکه به آغاز خصوصی‌سازی‌ها در شهرداری اشاره کرد  و افزود :کاهش هزینه‌ها در مدیریت شهری سرلوحه‌ی کار قرار گرفت و در جلساتی که با معاونت‌ها برگزار شد راهکارهای کاهش هزینه‌ها با توجه به خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش به مردم آغاز شد.

وی گفت : تغییر در نحوه خدمات‌رسانی سیستم حمل‌ونقل سبک شهرداری ، واگذاری تابلوهای تبلیغاتی ، بهره‌برداری بخش خصوصی از  باغ بانوان ،اماکن تاریخی و میراثی و موارد این‌چنینی  ازجمله کارهایی بود که در جهت  کاهش هزینه‌های شهرداری  صورت گرفت و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است .

هاشمی افزود: نگاه مساوی به تمام محلات از روز اول در برنامه مجموعه مدیریت شهری بوده است و تا این لحظه در دیدارهایی که با مردم در محلات داشته‌ایم تا حدودی مشکلات مردم را در این محلات شناسایی و درصدد رفع آن‌ها هستیم .

شهردار مبارکه با تشریح برنامه‌های صورت گرفته جهت مقابله باکم آبی نیز گفت : با تشکیل مدیریت بحران در شهرداری و ابلاغ دستورالعمل‌هایی مشکل خزان درختان در سطح شهر رفع گردید.

وی ادامه داد : حذف چمن در برخی از نقاط شهر ، اجرای شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار نوین ، استفاده از گونه‌های مقاوم با خشک‌سالی و … از مصوبات مدیریت بحران شهرداری بوده است.

شهردار در ادامه و طی پرسش‌های خبرنگاران در خصوص  میزان بدهی‌های شهرداری گفت: بدهی‌ها در سازمان روند معمولی دارد یعنی هر شهرداری در زمان قبول مسئولیت میزان بدهی‌هایی را نیز تحویل می‌گیرد و  با پرداخت آن‌ها و گردش امور ممکن است بدهی‌های دیگری ایجاد شود ولی در این مقطع با توجه به قطع ورودی‌ها مانند عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده این مشکلات اجازه گردش معمولی امور حاصل نشده  و مسائل مالی به‌صورت بحران نمایان شده است

اما با تلاش شبانه‌روزی تا این لحظه تمامی حقوق کارکنان به‌غیراز  ماه قبل پرداخت‌شده و ۲۰ میلیارد تومان مانده بدهی از دوره قبل با اسناد مالی موجود به زمان حال تسری یافته است که به حول و قوه الهی این موارد نیز در آینده پرداخت خواهد شد

سید محسن هاشمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید : با توجه به مشکلات شهرداری اگر به یک سال پیش برگردید آیا پست شهردار مبارکه را قبول می‌کنید گفت: بله با توجه به اصولی که برای پیشرفت شهرمان به‌عنوان یک مدیر بومی به آن معتقدم ،اگر بازهم به  یک سال قبل برگردیم  باافتخار نوکری و خادمی مردم شهرم را قبول خواهم کرد.

 

رئیس شورای شهر مبارکه : از همراهی و همدلی مردم استقبال می‌کنیم

در این نشست نیز دکتر سجاد خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به  هدف تشکیل شوراها گفت : سپردن اداره امور شهر به مردم و اداره آن توسط خود آن‌ها فلسفه تشکیل شوراهاست و شوراها  باید نقش همه‌جانبه و یکپارچه‌ای در اداره‌ی امور شهرها  ایفا کنند .

وی افزود: شورای شهر مبارکه دوره‌ی پنجم از روز اول تشکیل رسالت و وظیفه‌ی اصلی خود را در اداره‌ی امور شهر و پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی قرارداد تا شورا نقش متفاوت و ویژه‌ای را در انجام امور داشته باشد .

رئیس شورای شهر مبارکه با اشاره به اولین عملکرد این شورا گفت: انتخاب شهردار در شورای اسلامی شهر به‌صورت علمی و تخصصی موردبحث قرار گرفت و با جلسات متعدد معیارها موردسنجش قرار گرفت ،گزینه‌های متعدد بررسی و در آخر بدون هیچ‌گونه فشار از سوی شخص یا اشخاصی توانستیم اولین شهردار بومی شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را انتخاب  نماییم .

دکتر خالوزاده گفت : شورای شهر محدود به شهرداری نیست و تعاملات خود را با سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط با سیستم مدیریت شهری  برقرار کرده و گام‌های مثبتی برداشته‌شده است.

وی به توزیع بودجه بین محلات شهر اشاره کرد و گفت: بحث عدالت محوری در توزیع بودجه و رسیدگی به محلات مختلف و قسمت‌های شهر در دستور کار شورای پنجم بوده است .

رئیس شورای شهر مبارکه اولویت‌بندی پروژه‌های شهری را از مهم‌ترین کارهای صورت گرفته برشمرد و افزود: با تشکیل سه کمیسیون تخصصی عمران ، اقتصاد و سرمایه گذاری و فرهنگی برنامه‌ها و پروژه‌های شهری با حضور مشاوران خبره اولویت‌بندی گردید.

خالوزاده گفت: تاکنون و از ابتدای تشکیل شورای پنجم طی یک‌صد و دوجلسه تعداد ۲۲۶ مصوبه داشته‌ایم که همگی در راستای مسائل مدیریت شهری و تعاملات بین ادارات بوده و از همراهی و همدلی بیش‌ازپیش مردم در مباحث مدیریت شهری استقبال و آماده پذیرش نقطه نظرات آن‌ها هستیم.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top