امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21224
بروزرسانی: شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۴۸
هم‌زمان با هفته وحدت و میلاد رسول اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)

سالن اجتماعات گلستان شهدای شهر مبارکه افتتاح شد

سالن اجتماعات گلستان شهدای شهر مبارکه هم‌زمان با هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق (ع) به همت مهندس مرتضی ایرانپور خیر نیک‌اندیش و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع افتتاح شد.

برای ساخت این سالن که ظرفیت 750 نفر را دارد 50 میلیارد ریال در راستای تملک ،مجوزات و اجرای پروژه هزینه شده است.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم ، خانواده معظم شاهد و مسئولین شهر حضور داشتند ، شهردار مبارکه  در سخنانی با قدردانی از آقای مرتضی ایرانپور خیر نیک‌اندیش برای  ساخت سالن اجتماعات در گلستان شهدای مبارکه گفت : این خیر نیک‌اندیش با احداث این مجموعه زیبا سرمشق و الگوی خوبی برای سایر خیران مبارکه محسوب می‌شود. سید محسن هاشمی با اشاره به کمبود پارکینگ در آرامستان این شهر ، افزود : آرامستان شهر مبارکه با مسائل و مشکلات ازجمله کمبود پارکینگ و ایجاد گره ترافیکی در روزهای پنجشنبه همراه است. وی گفت: امکان انتقال و جابجایی آرامستان مبارکه وجود ندارد اما باید برای توسعه آن تلاش کنیم.

شهردار مبارکه ادامه داد: این آرامستان در شرایط کنونی با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و برخی مواقع مکان لازم برای دفن و خاک‌سپاری اموات هم وجود ندارد.

مهندس هاشمی: از همه مالکان اراضی اطراف این سالن تقاضا داریم برای تملک و آزادسازی این زمین‌ها ، شهرداری را درراه توسعه و تکمیل آرامستان یاری دهند.

وی با اشاره به این‌که خیران متعددی در شهر و شهرستان مبارکه علاقه‌مند به مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهرداری هستند افزود: مشارکت خیران و سرمایه‌گذاران می‌تواند به پیشبرد و اتمام زودهنگام طرح‌های عمران شهری و پیشرفت و توسعه شهر کمک کند.

هاشمی بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فارغ از مباحث خیرخواهانه و خداپسندانه، ازنظر اقتصادی انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

شهردار مبارکه با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در مدیریت شهری خاطرنشان کرد: درصورتی‌که امروز مدیران شهری، اداره و مدیریت شهرها را به مردم واگذار کنند صد درصد موفق‌تر خواهند بود.

وی بیان کرد: برای توسعه و آبادانی شهر و کشور همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و باهم همکاری داشته باشیم .

امروز نقش و رسالت خیران اهمیت مضاعفی پیداکرده است

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:رسالت و نقش خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرایط کنونی به دلیل مشکلات اقتصادی، بیش از گذشته شده و فعالیت این افراد اهمیت مضاعفی پیداکرده است.

زهرا سعیدی بابیان اینکه در دین اسلام تأکید زیادی به امور خیرخواهانه شده است گفت: کسی که داوطلبانه وارد کار خیر می‌شود جای تحسین دارد و باید موردتکریم قرار گیرد.

وی یادآور شد: خیرین می‌توانند دامنه فعالیت‌های خود را در ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، خدمات عام‌المنفعه، تحصیل، ازدواج و سایر اموری که جامعه به آن‌ها نیاز دارد هدفمند کرده و هدایت کنند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت احداث مترو و قطار شهری در این شهرستان تصریح کرد: عملیات اجرایی مترو و یکی از آرزوهایی دیرینه مردم شهرستان هم‌زمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) آغاز خواهد شد .

وی گفت: قطار شهری مبارکه با تلاش و کوشش بسیار دارای ردیف اعتبار ملی شد و یک‌سوم از هزینه‌های احداث آن از طرف فولاد مبارکه و یک‌سوم هم توسط راه‌آهن انجام خواهد شد.

خیرین نقش مهم و مؤثری در جامعه دارند

امام‌جمعه مبارکه دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: خیران نیک‌اندیش و نوع‌دوست  نقش مهم و مؤثری در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا موسوی اظهار داشت :  انتظار می‌رود که نیکوکاران و افراد متمکن شهرستان برای کارهای خیرخواهانه و عام‌المنفعه در این شهر همت بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه مبارکه بابیان این‌که ساخت این سالن اجتماعات خود نمونه‌ای بارز از حس نوع‌دوستی خیران آن دارد تصریح کرد: انسان‌ها باید در زندگی از خودخواهی پرهیز کنند و به نوع‌دوستی و انجام کارهای خیر و عام‌المنفعه توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: باید برای برپایی محافل شادی و نشاط حلال در این مکان برنامه‌ریزی کرد و محافل معنوی شهرستان را در این سالن زیبا برگزار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی خاطرنشان کرد: کسانی که در کارهای خیر و عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌کنند خدمتی ارزشمندترین در جامعه انجام می‌دهند و درواقع کاخی را بنا می‌کنند که با هیچ زلزله و طوفانی به آن آسیب نمی‌رسد.

احساس دِین به شهرستان مبارکه می‌کنم

خیر و کارآفرین برتر شهرستان مبارکه نیز در این مراسم گفت: احساس دِین و بدهکاری نسبت به مردم این شهرستان دارم و هر اقدامی که از دستم برآید برای این شهر و مردم آن انجام می‌دهم.

 مهندس مرتضی ایران پور افزود: بیش از 44 سال است که از این شهرستان خارج شدم اما همیشه قلبم با این شهر و مردم این شهر بوده است. وی گفت: هرروز به این شهر و همشهری‌هایم بیشتر نزدیک می‌شوم و بیشتر دوستشان دارم .

خیر و کارآفرین برتر استان اصفهان بابیان اینکه باافتخار خود را اهل شهرستان مبارکه می‌دانم اظهار داشت:تاکنون به شهرها و استان‌های بسیاری سفر کردم اما دوستی، همراهی و وفاقی که در بین مردم شهرستان مبارکه وجود دارد در کمتر جایی از کشور دیده‌ام.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره حسن ایرانپور به‌عنوان الگوی سخاوت و کار خیر خود و دیگر مردم شهرستان مبارکه تصریح کرد: این خَیر و انسان بزرگوار برای پیشرفت و آبادانی شهر مبارکه تلاش بسیاری کرد اما امروز در جمع ما نیست .

ایرانپور در ادامه بابیان این‌که انتخاب زمین و اجرای این پروژه کار سخت و دشواری بود خاطرنشان کرد: پس از انتخاب زمین برای اجرای پروژه تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مبارکه منعقد شد و کار را شروع کردیم و امروز به لطف الهی و هم‌زمان با ولادت باسعادت پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد (ص) و فرزند گرامی ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) این طرح به نتیجه رسیده و به بهره‌برداری رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم فاز دوم این پروژه را با آزادسازی و تملک زمین‌های اطراف سالن اجرا کنیم.























+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top