امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21153
بروزرسانی: یکشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵
به مناسبت 7 مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی برگزار شد

گزارش خبری /برنامه صبحگاه و مانور عملیاتی امداد و نجات سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، به مناسبت هفتم مهرماه، روز ایمنی و آتش‌نشان، آیین بزرگداشتی برای از بزرگ‌مردانی که برای نجات جان هم نوعانشان به دل خطر می‌زنند، در شهرداری مبارکه برگزار شد.

در این آیین  ، مهندس سید محسن هاشمی شهردار مبارکه، با تبریک ویژه به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به کسانی که لباس مقدس آتش‌نشانی را به تن کرده و نیروهای داوطلب و آموزش‌دیده برای خدمت‌رسانی در این سازمان، گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم تا از سازمان آتش‌نشانی شهرداری تشکر ویژه کنیم که در طول این 6 ماه گذشته، باجان و دل‌مشغول انجام‌وظیفه بودند و حضور به‌موقع آن‌ها در اتفاقات و حوادثی که رخ داد باعث شد مشکلات به خیر و خوبی برطرف شود.

 وی نجات جان انسان‌ها در سازمان آتش‌نشانی را افتخاری بزرگ دانست و تأکید کرد: کسانی که این لباس مقدس را به تن کرده‌اند باید قدر و اهمیت آن‌ها را بدانند و افتخار کنند که به‌عنوان خادمی کوچک برای کمک به همشهریان خودمان در شهر مبارکه مشغول خدمت هستیم.

شهردار مبارکه با اشاره به استقرار صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان مبارکه، گفت: وجود این صنایع زمینه‌ساز خطرات و حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی در شهرستان می‌شود، همان‌گونه که درگذشته حوادثی تا شعاع 50 تا 60 کیلومتری مبارکه و در شهرک‌های صنعتی هم‌جوار اتفاق افتاده و آتش‌نشانی شهر و شهرستان مبارکه برحسب نیاز در آن‌ها حضور پیداکرده است.

نیازمند هماهنگی بین سازمانی

وی پیش‌گیری و کنترل این حوادث را نیازمند هماهنگی بیشتر بین سازمان‌های آتش‌نشانی شهرها و صنایعی که به هر نحوی به این خدمات ایمنی نیاز دارند، دانست و تأکید کرد: گاهی این هماهنگی آن‌گونه که بایدوشاید دیده نمی‌شود، درخواست شهرداری مبارکه، برنامه‌ریزی برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای صنعتی با سازمان آتش‌نشانی است تا اگر بحران یا مشکلی پیش آمد بتوانیم به‌موقع وارد عمل شویم.

مهندس هاشمی با تقدیر از همکاری اصناف مختلف، آموزش‌وپرورش و قشرهای گوناگون در آموزش‌های همگانی آتش‌نشانی، گفت: حرکت خوبی در آموزش شروع‌شده اما تجربه نشان داده که هر جا که مشارکت مردمی وجود داشته باشد، کارها به نحو احسن و باکیفیت بهتری پیش می‌رود، به همین دلیل از همه اقشار می‌خواهیم که برای آموزش‌های اولیه امداد و نجات و حوادث آتش‌نشانی همکاری کنند.

برای آموزش همگانی گام‌های بلندتری برداریم

شهردار مبارکه با اشاره به نقش مؤثر آموزش‌های همگانی در افزایش ایمنی شهر و شهروندان، توضیح داد: این آموزش‌ها باعث می‌شود اگر حادثه‌ای در شهر اتفاق افتاد، مردم به‌عنوان تماشاگر سر صحنه حاضر نشوند بلکه به نیروهای امداد و نجات یاری برسانند تا کمتر اتفاق بیفتد که یک‌لحظه درنگ، اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند.

مهندس هاشمی، همچنین حضور به‌موقع آتش‌نشانان سر صحنه حوادث را قابل‌تقدیر دانست و گفت: با توجه به ترافیک بعضی خیابان‌های شهر، آتش‌نشانان در بیشتر مأموریت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن سر صحنه حاضر می‌شوند و انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی آموزش همگانی اصول ایمنی وامداد و نجات را باعث پیش‌گیری از حوادث احتمالی معرفی کرد و افزود: اگر همه شهروندان این آموزش‌ها را فرابگیرند از یک‌سو می‌توانند کمک‌حال آتش‌نشانان در حوادث باشند و از سوی دیگر، چه‌بسا این آموزش‌ها باعث جلوگیری از حوادث شود بنابراین ضروری است که با همکاری ادارات و نهادهای مختلف، برای آموزش همگانی گام‌های بلندتری برداریم.

وقوع 350 حادثه بزرگ و کوچک در نیمه نخست امسال

همچنین در ادامه این مراسم سید رسول موسوی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه  از وقوع 350 حادثه بزرگ و کوچک در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با آمادگی جسمی، روحی و فکری آتش‌نشانان، باوجود ترافیک سنگین در بعضی از معابر، موفق شدیم در کمترین فاصله زمانی سر صحنه حادثه حضور یافته و پرونده روشنی در مهار حوادث به‌جا بگذاریم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه با تسلیت ایام سوگواری محرم و صفر، تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد رزمندگان ایثارگران و خانواده شهدا به‌ویژه در سازمان آتش‌نشانی، ادامه داد: حضور 4 خانواده شهید در سازمان آتش‌نشانی، همواره برای ما افتخار خواهد بود، از سوی دیگر هم‌زمانی دو مناسبت بزرگ یعنی گرامی داشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را تبریک می‌گوییم.

وی با تقدیر از حضور مهمانان به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در شهر مبارکه، شهردار، فرمانده سپاه ناحیه مبارکه، معاون فرمانداری شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و جانشین فرماندهی انتظامی استان، روسای ادارات، اصناف و دیگر مهمانان در این آیین، گفت: در شش‌ماهه نخست سال 98 متأسفانه 350 حادثه کوچک و بزرگ اتفاق افتاد، اما آمادگی جسمی، روحی و فکری آتش‌نشانان باعث شد باوجود ترافیک سنگین در بعضی از معابر، در کمترین فاصله زمانی سر صحنه حضور پیدا کنیم و می‌توان گفت پرونده خوب و روشنی درزمینه حضور در حادثه و برطرف کردن مشکلات داریم.

مرگ 33 اصفهانی در اثر غرق‌شدگی

او با اشاره به غرق‌شدگی 33 نفر از هم استانی‌ها در 6 ماهه اول سال 98، یادآور شد: این حوادث ناگوار باعث شد نشست ویژه‌ای با حضور شهردار محترم برگزار کنیم و با حضور دائمی نیروهای سازمان آتش‌نشانی در پارک‌های کنار آب رودخانه، همچنین حضور نیروهای سازمان فضای سبز، توانستیم این حوادث را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه تعداد حادثه دیدگان غرق‌شدگی در مبارکه را 5 نفر اعلام کرد و گفت: 4 نفر از این تعداد، نجات یافتند و متأسفانه یک نفر از دنیا رفت.

وی با اشاره به آمادگی کامل آتش‌نشانان برای نجات حادثه دیدگان، افزود: خوشبختانه امسال درزمینه آموزش‌های همگانی اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده، بسیاری از سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و حتی نهادهای مردمی و مساجد به ما مراجعه کرده‌اند و کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی برگزار کرده‌ایم، همچنین دوره آتش‌نشانان افتخاری با همکاری 70 آتش‌نشان برگزار شد که این افراد آموزش‌دیده در آتش‌نشانی به کار گرفته خواهند شد.

آتش‌نشانانی که جنازه های گم شده را پیداکردند

مهندس لطفی، معاون فرمانداری شهرستان مبارکه نیز در این مراسم، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبداله الحسین، و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشانی و ایمنی، گفت: گزارشی که از خدمات آتش‌نشانان ارائه شد، در برابر زحمات شبانه‌روزی این قشر ناچیز است، انصافاً آتش‌نشانی یک کار جهاد گونه است که مشکلات شهرستان را برطرف می‌کنند و از این نظر باید از تک‌تک آتش‌نشانان تشکر و قدردانی کرد.

وی جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود را باعث افزایش حوادث به‌ویژه غرق‌شدگی دانست و افزود: خوشبختانه آتش‌نشانان موفق به نجات جان چندین نفر شده‌اند اما متأسفانه غرق‌شدگی‌هایی در شهرستان‌های مجاور بالادست داشتیم که اجسادشان در رودخانه مفقودشده بود و جستجوی در آن مناطق نتیجه نداد اما با زحماتی که آتش‌نشانان مبارکه کشیدند، اجساد با سختی‌های فراوان و انجام عملیات دشوار، پیدا شدند که قابل‌تقدیر است.

 نقطه مقابل آتش افروزان

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان مبارکه نیز با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا به محضر ولی‌عصر (عج) و همه دوستداران اهل‌بیت(ع)، نیز در این آیین گفت: روز آتش‌نشانی و ایمنی را به همه تلاشگران این عرصه تبریک می‌گوییم، ازآنجاکه هر مجلسی که نام اهل‌بیت در آن برده نشود، خسارت است این شعر عربی را ترجمه می‌کنم که در آن آمده من 5 آتش‌نشان دارم، اول حضرت مصطفی(ص)، حضرت مرتضی(ع)، حضرت فاطمه(س)، چهارم حضرت مجتبی(ع) و پنجم حضرت سیدالشهدا(ع) که این‌ها آتش‌نشان هستند که آتش دوزخ الهی را خاموش می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با اشاره به نیاز برخی مؤمنان و شیعیانی که اهل گناهان بزرگ و معصیت هستند به شفاعت ائمه معصومین(ع)، ادامه داد: گناهکارانی که توفیق توبه و جبران پیدا نکرده‌اند و شاید مشکلات مرگ و برزخ و مراحل قیامت نتواند گناهانشان را جبران کرده و به آتش دوزخ الهی منتهی شوند، در آنجا مدتی می‌مانند تا اینکه درنهایت اهل بیت (ع) به فریادشان می رسند و آنها را نجات می‌دهند.

وی کار آتش‌نشانان را در همین راستا دانست و گفت: گروهی در همین عالم آتش‌افروزند، می‌بینید دنیا از دست آن‌ها چه بلاها و مصیبت‌هایی می‌کشد، کسانی که نامشان بشر و انسان است اما به جای این که حیات و زندگی، رفاه، راحتی و آسایش برای هم نوعانشان به ارمغان بیاورند، آتش بر می افروزند و سعادت و راحتی را از بشر می گیرند اما از مصیبت های روزگار این است که همین ها گاهی دم از دفاع از حقوق بشر می زنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مبارکه آتش نشانان را نقطه مقابل آتش افروزان آدم کش، کودک کش و خانمان سوز، خواند و افزود: شما از زمین تا آسمان با این آتش افروزان متفاوتید، ببینید چقدر فرق است بین دو جبهه انسان یکی آتش افروز و یکی آتش نشان.

وی زندگی بخشی و نجات حادثه دیدگان از غرق شدگی تا سوختن را دارای اجری الهی دانست و گفت: امیدوارم خدا به همه شما توفیق بیشتری عنایت کند چرا که انصافا به مردم زندگی می دهید، از این گذشته، بدترین نوع عذاب ها و سختی ها آتش است که شما گرفتار شدگان در آن را نجات می دهید، خدا به شما پاداش نیک عنایت فرماید و با آتش نشانان اهل بیت محشور شوید.

گفتنی است در ادامه این مراسم مانور عملیاتی امداد و نجات  توسط سازمان آتش نشانی شهرداری مبارکه با حضور مسئولین و شهروندان در پارکسوار ولی عصر (ع) برگزار گردید.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top