امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20497
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۱
دیدار مردمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در مسجد الزهرا (س) محله شیخ آباد

لزوم بهره گیری از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران برای توسعه شهر

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در دیدار مردمی با مردم محله شیخ آباد در مسجد الزهرا (س) ضمن تشکر از حضور اهالی محترم ، امام جماعت و هیات امنای این مسجد گفت: خوشحالیم که در جمع با صفای این اهالی هستیم.

دکتر خالوزاده محله شیخ آباد را یکی از قدیمی ترین و مهمترین محلات شهر عنوان کرد و اظهار کرد:این محله با توجه به موقعیت و قرار گرفتن در مرکز شهر ، نقش مهمی در ساختار شهری ایفا می کند . جلسات متعددی برای بررسی و رسیدگی به مشکلات این محله داشتیم . مبنای کار شورای اسلامی شهر در این دوره عدالت محوری و رعایت توازن در توزیع بودجه در بین محلات و مرکز شهر است . برای تمام محلات پروژه های تعریف شد و امیدواریم بتوانیم با عبور از شرایط بحران مالی شهرداری ها این پروژه ها را اجرایی نماییم .

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های نخبگان و مشاورین برای بهبود شرایط فعلی افزود : در این دوره سعی شد که بصورت علمی و با برنامه ریزی حرکت کنیم .شفاف سازی درآمدها و هزینه های از طریق اطلاع رسانی عمومی ، صرفه جویی در امکانات و منابع موجود ، حرکت به سمت خودکفایی و استفاده از پتانسیل های داخلی شهرداری برای انجام امانی پروژه  ها بعنوان دستورکارهای اصلی مطرح و اجرایی شد .

رئیس شورای اسلامی شهر فعالیت همه جانبه مدیریت شهری را ضروری دانست و گفت : مدیریت شهری باید در همه زمینه های ورزشی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و بهداشتی حضوری فعال داشته باشد در همین راستا کمیسیون های تخصصی فرهنگی ، عمران ، اقتصادی در شورای اسلامی تشکیل و در جلسات متعدد به مباحث تخصصی در حوزه های مختلف پرداخته شد .

دکتر خالوزاده وجود خیرین شهر را بعنوان یک پتانسیل قوی عنوان و تصریح کرد: یکی از مسائلی که مطرح شد بهبود زیرساخت های ورزشی در محلات شهر بود.ضمن برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران شهرستان با همکاری مدیریت شهری، جلساتی با ورزشکاران و اداره ورزش و جوانان داشتیم و مسائل و مشکلات حوزه ورزش، اولویت سنجی شد. در محله سرارود زمین برای زورخانه و سالن ورزشی توسط شهرداری در اختیار خیرین قرارگرفت و قرار بر احداث توسط خیرین شد . ان شااله این موضوعات تداوم داشته باشد و شاهد حضور و مشارکت خیرین برای احداث زورخانه وسالن ورزشی برای محله شیخ آباد نیز باشیم .مدیریت شهری برای واگذاری زمین مناسب برای اجرایی شدن این موضوع آمادگی کامل دارد .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه درآمد زایی پایدار را راهکاری برای حل معضل مالی شهرداری ها دانست و گفت: در شرایط فعلی باید پرشتاب به سمت درآمد زایی پایدار حرکت کرد . یکی از مهمترین راه های ایجاد درآمد نگاه ویژه به توسعه گردشگری است که این بحث درحال انجام است .ارگ تاریخی نهچیر و بهره برداری از این ارگ برای جذب گردشگر در دستور کار قرارگرفت و بعنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری نیز تعریف شد .

دکتر خالوزاده با اشاره به مشکلات مطرح شده اهالی محله شیخ آباد گفت : بحمداله اهالی ، مشکلات محله را همیشه و به موقع با مدیریت شهری مطرح کرده اند و خواسته های به حقی داشته اند . شروع کار برای حل مشکلا ت حمل و نقل عمومی را با یک دستگاه  ون شروع کردیم و در فکر توسعه آن هستیم .مسائلی همچون احداث کلینیک و داروخانه نیز مورد پیگیری بود که جلساتی با مدیریت محترم شبکه بهداشت و ریاست محترم بیمارستان حضرت محمد رسول ا...(ص) داشتیم ولی محدودیت هایی وجود دارد که به دنبال راهکار برای حل این مشکلات نیز هستیم .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه آزادسازی را مهمترین مشکل در مسیر اجرای پروژه ها عنوان و تصریح کرد :با توجه به اوضاع مالی شهرداری و هزینه بالا برای آزادسازی املاک واقع در مسیر پروژه ها ، همکاری ساکنین و اهالی بسیار راه گشا خواهد بود . از پروژه های متوقف شده ، ادامه خیابان الزهرا(س) و پانزده خرداد است که در صورت همکاری ساکنین برای تملک ، مدیریت شهری به صورت ارائه جایگزین زمین یا صدور پروانه ساختمان بصورت تهاتری با املاک واقع در طرح،این پروژه ها دوباره در مسیر حرکت قرار خواهند گرفت.

در این دیدار شهردار مبارکه نیز ضمن تشکر از حضور پرشور اهالی محله شیخ آباد در این جلسه گفت: رسیدگی به مشکلات شهروندان یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری است و تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم که بحران مالی شهرداری سد راه خدمت رسانی نشود . 82 درصد از بودجه شهرداری های شهرستان در سال های گذشته  از محل عوارض آلایندگی و مالیات ارزش افزوده تأمین می شده که در حال حاضر  این عوارض ها  بصورت استانی بین 107 شهرداری توزیع می شود که سهم شهرداری‌های شهرستان با توجه به جمعیت بسیار ناچیز است .

مهندس هاشمی،  مسجد الزهرا (س) شیخ آباد را بعنوان نماد مشارکت فعال مردم این محله معرفی کرد و اظهار کرد: بسیاری از پروژه های که سالیان قبل عزیزان زحمت کشیده اند ناتمام مانده و از طرفی هزینه های جاری شهرداری با این میزان اعتبارات قابل پرداخت نیست . با توجه به اوضاع خاص اقتصادی ، عدم توانایی مردم در ساخت و ساز ها مطرح است که درآمد شهرداری در بحث صدور پروانه وپرداخت عوارض بهای خدمات را تحت شعاع قرارداده است . مشارکت شهروندان در این اوضاع راهگشای اجرای پروژه ها است . همین مکان مقدس نمود مشارکت مردم عزیز این محله از سال 76 است . همه جا گفتیم اگر مشارکت مردم باشد بسیاری از مشکلات قابل حل است .

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش هزینه های مدیریت شهری افزود : با برنامه ریزی های انجام‌شده برای هزینه‌های جاری شهرداری ، اتفاقات خوبی افتاد . آمار و ارقام گویای موفقیت مدیریت شهری در کاهش هزینه‌ها در سال 96 و شش‌ماهه اول سال 97 بود . ازجمله اقدامات صورت گرفته واگذاری حمل‌ونقل سنگین و سبک شهرداری به بخش خصوصی، اجرای پروژه‌ها با پتانسیل‌های داخلی شهرداری ، صرفه‌جویی واحدها و... بود .

مهندس هاشمی ادامه و اتمام پروژه‌های بلوار الزهرا(س) ، خیابان 15 خرداد را منوط به همکاری اهالی عنوان و اضافه کرد:اگر خدایی تاکرده قولی بدهیم که نتوانیم اجرایی کنیم بی‌اعتمادی ایجاد خواهد شد . درخواست‌های مردمی را بررسی و اولویت‌بندی می‌کنیم .برای ادامه خیابان 15 خرداد و تسهیل در عبور و مرور مسیر دسترسی گلستان شهدا ، پیشنهاد تعریض مسیر مطرح شد .کروکی تهیه شد ولی به تصویب شورای ترافیک نرسید . میدان واقع در طرح ایجاد ترافیک مضاعف می‌کرد و قرار شد همان طرح قبلی اجرا شود. به دلیل نبود اعتبارات امکان توافق با مالکین املاک و زمین‌های واقع در مسیر پروژه تاکنون میسر نشده است . مدیریت شهری آمادگی دارد به‌صورت تهاتری با صدور پروانه ساخت ، تغییر کاربری ، تفکیک یا واگذاری زمین در محله 2 صفائیه با  مالکین محترم توافق کند .

بحث بلوار الزهرا (س) نیز به همین‌گونه خواهد بود .اهالی عزیز در خصوص مسدود بودن خیابان طالقانی نیز مراجعاتی داشته‌اند در این مورد نیز شورای محترم شهر ، فرماندهی محترم پلیس راهور شهرستان نیز  بازدیدهای میدانی از این محل داشتندکه با توجه به شرایط فعلی به خاطر ایجاد ترافیک این بازگشایی امکان‌پذیر نیست و مقرر شد طرح جدید ترافیکی برای بازگشایی این خیابان مطالعه و انجام شود .

وی در پایان یاری خداوند متعال ، دعای مردم و همت مضاعف مدیریت شهری را، راه‌ عبور از مشکلات فعلی دانست و عنوان کرد : ان شااله به زودی بحران مالی فعلی را پشت سر خواهیم گذاشت و با سرعت بیشتری در مسیر توسعه شهر حرکت خواهیم کرد . با تمام توان به دنبال جذب اعتبارات برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به شهروندان هستیم .

کاظمیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مبارکه نیز در این نشست صمیمی ضمن تقدیر از اهالی محله شیخ آباد و برگزارکنندگان این جلسه گفت: برگزاری چنین جلساتی برای پاسخگویی مسئولین به مردم بسیار شایسته است .

کاظمیان فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در امور ورزشی ستودنی عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری همکاری بسیار خوبی با اداره ورزش و جوانان داشته است و در برگزاری همایش‌های پیاده‌روی ، برگزاری مسابقات ورزشی و همچنین برگزاری همایش بزرگ تجلیل از ورزشکاران شهرستان در اسفندماه سال گذشته بسیار نقش فعالی داشته است .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان محله شیخ آباد را محله‌ای قهرمان‌پرور معرفی کرد و گفت: از قدیم‌الایام این محله از ورزشکاران به نامی برخوردار بوده است و همچنان این روند ادامه دارد . چند نفر از روسای هیات های ورزشی شهرستان در حال حاضر از اهالی این محله هستند که بسیار پرتلاش و فعال هستند .

شایان‌ذکر است در پایان این نشست ، از ورزشکاران و قهرمانان کشوری  محله شیخ آباد توسط مدیریت شهری با اهدای لوح تقدیر،  قدردانی شد. 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top