امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20401
بروزرسانی: پنج شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۶

عیادت شهردار و اعضای شورای اسلامی مبارکه از دکتر غلام محمد طاهری استاد و نویسنده برجسته شهرستان مبارکه

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه با عیادت از دکتر طاهری ضمن اطلاع از روند درمان ، سلامتی و شفای کامل این استاد گرانقدر را از درگاه الهی مسألت نمودند .

مهندس هاشمی وجود اساتید و نویسندگان  برجسته و اهل فضل در شهر را غنیمتی ارزنده دانست و گفت: چهره‌های سرشناس در حوزه‌های علمی ، فرهنگی و ادبی در شهر خود غریب‌اند و شناخته‌شده نیستند و قدر آنان نیز کم‌تر دانسته می‌شود.استاد طاهری از چهره های نمونه کشوری هستند که با توجه به جایگاه علمی ایشان ، هنوز در شهرمان سکونت دارند و خوشبختانه عزیمت ننموده اند. 

شهردار مبارکه تلاش برای معرفی و ماندگاری چهره های شاخص شهر در اذهان عمومی گفت: قبلا هم به این موضوع در جلسات متعدد پرداخته ایم و بعنوان یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری مطرح کردیم تا با اقداماتی از جمله نامگذاری معابر ، برگزاری همایش ها و ... با نام و عنوان چهره های شاخص و ماندگار شهر بتوانیم ضمن معرفی به نسل جدید نام و خدمات ارشمند این بزرگواران را در اذهان عمومی همیشگی کنیم . گرچه مفاخر و نخبگان عزیز مردم هستند، اما  متولیان امور باید اسباب عزت آنها رافراهم کنند تا مردم و به‌ویژه نسل جوان امروز ما بزرگانی چون فرهیختگان و نویسندگان را بیش از پیش بشناسند.

 دکتر غلام‌محمد طاهری مبارکه محقق، پژوهشگر ادبی و استاد دانشگاه، چهره شناخته شده‌ای است که تاکنون افزون بر نگارش چندین کتاب و ده‌ها مقاله در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در زمینه شاهنامه پژوهی نیز تالیفات متعدد و معتبری داشته اند که از آن جمله می‌توان به« شرح رستم و سهراب »منتشر شده توسط انتشارات سمت‌،« برگزیده شاهنامه به نظم و نثر» از انتشارات دانشگاه مجلسی و نیز برگزیده 6 داستان مشهور شاهنامه جزو «مجموعه مشهورترین شاهکارها» اشاره کرد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top