امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20234
بروزرسانی: یکشنبه, ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۹:۰۸

دیدار مردمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در محله درچه

شهردار مبارکه: عدالت محوری و نگاه یکسان به همه محلات از سیاست های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه،  سید محسن هاشمی در جمع  مردم محله درچه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این محل، گفت: توسعه متوازن محلات، عدالت محوری و نگاه یکسان به همه محله های شهر از سیاست های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه است.

شهردار مبارکه بابیان اینکه اولین جلسه دیدار شورای شهر و شهرداری با مردم محله‌های شهر در سال 97 به محله درچه اختصاص پیدا کرد افزود: خیلی خوشحالیم از اینکه در جمع مردم گران‌قدر و عزیز محله درچه هستیم .

وي بابیان اينكه حضور در محلات شهر را به‌طور جد در برنامه خود داریم تصريح كرد : بسيار علاقه‌مندیم مسائل و مشكلات را از زبان خود مردم بشنويم تا بتوانيم در جهت حل آن‌ها اقدام نماييم.

شهردار مبارکه اظهار داشت: رویکرد شهرداری مبارکه رویکرد مشارکتی است و درنهایت شهر باید به دست مالکان حقیقی خود  یعنی مردم اداره شود.

 مهندس هاشمی بابیان اینکه شهرداری مبارکه با رویکرد ارتباط با مردم و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان وارد شده است، تصریح کرد: یقیناً شهرداری با آن حجم کار شاید نتواند رضایت صددرصدی مردم را ایجاد کند، اما رضایت حداکثری را می‌تواند جلب کند.

شهردار مبارکه، برنامه‌ریزی صحیح ، تدوین سند چشم‌انداز و مشارکت مردم در مدیریت شهری را عاملی مهم برای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: باید به کمک شهروندان عزیز و همدلی مسئولین محترم به سمت توسعه پایدار شهر حرکت کنیم.

 شهردار مبارکه گفت: شفافیت در مباحث مالی شهرداری یکی از راه‌هایی است که مردم می‌توانند اعتماد و اطمینان خود را نسبت به شهرداری افزایش دهند.

هاشمی ‌گفت:  تا قبل از سال ۹۶ عوارض ارزش‌افزوده ناشی از فروش محصولات فولادی به شهرستان و شهر مبارکه اختصاص پیدا می‌کرد  اما از سال ۹۶ عوارض ارزش‌افزوده استانی شده و  برحسب سرانه جمعیت شهرها تقسیم می‌گردد.

 وی بابیان اینکه جمعیت شهر مبارکه ۷۰ هزار نفر است گفت:  برای احقاق حق مردم ساکت نمانده‌ایم  و تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام‌شده و ادامه دارد.

 شهردار مبارکه گفت:  وظیفه ما این بود که در هنگام تنظیم بودجه سال ۹۷ عدالت را در شهر مبارکه رعایت کنیم و حداقل پولی که قرار است به شهرداری بیاید را در  همه محله‌ها تقسیم کنیم.

وی بابیان اینکه حداقل پولی که در شهرداری مبارکه وجود دارد باید بین همه محله‌ها و به‌صورت عادلانه و یکسان تقسیم شود اظهار داشت: کار کارشناسی و بررسی‌هایی خوبی در زمینه رسیدگی و توجه به مشکلات محله‌ها و قسمت‌های مختلف شهر در تنظیم بودجه سال 97 انجام شد.

هاشمی گفت: امیدواریم بودجه سال 97 به‌طور کامل وصول شود و بتوانیم کارها و اقداماتی را که در بودجه پیش‌بینی‌شده را اجرایی نماییم.

وی بابیان اینکه محله درچه با دو مشکل اساسی  بافت فرسوده و زمین‌های بنیاد مسکن خارج از محدوده قانونی شهر مواجه است گفت: این محله بیشترین بافت فرسوده را دارد اما در نقشه و بافت فرسوده شهر دیده نشده ،  که با پیگیری و جدیت تمام در حال رفع این مشکل هستیم.

شهردار مبارکه افزود: زمین‌های بنیاد مسکن خارج از محدوده قانونی شهر مبارکه قرار دارد و در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم انجام‌شده است.

وی  بابیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهر در حال بررسی است و بازدیدهای و جلسات خوبی انجام‌شده است اظهار داشت:امیدواریم بتوانیم الحاق این محله را به نقاطی که خارج از محدوده قانونی است را انجام دهیم و بتوانیم این مشکل اساسی را حل کنیم.

شهردار مبارکه گفت: مهم‌ترین موارد و مشکلات محله درچه را در هفته جاری دسته‌بندی و با برنامه‌ریزی معاونت‌ها و واحدهای مختلف شهرداری در اولین فرصت اولویت‌بندی خواهیم کرد و مواردی که در حال حاضر قابلیت اجراشدن  دارد را در اولین فرصت اجرا خواهیم نمود.

 هاشمی گفت: امیدواریم در آینده با کمک و همکاری اهالی محله درچه بتوانیم کمبودها و کاستی‌های گذشته در این محل را جبران کنیم و بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های خوبی را در این محله اجرا کنیم.

وی بابیان اینکه محله درچه در آینده به‌عنوان یکی از محله‌های زیبای شهر مبارکه تبدیل خواهد شد خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری اهالی این محل و انجام‌وظیفه بنده و همکارانم به‌زودی این اتفاق برای محله درچه رخ خواهد داد.

شهردار مبارکه در  پایان از تعامل بسیار خوب همه نهادها وادارات شهرستان و به‌ویژه امام‌جمعه محترم شهر مبارکه، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، سرپرست محترم فرمانداری شهرستان و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر در پیشبرد اهداف شهر و شهرداری تقدیر کرد و برای همه خدمتگزاران به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت نمود.

 

رئیس شورای شهر مبارکه: پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهر در دستور کار شورای اسلامی دوره پنجم مبارکه قرار دارد

 دکتر سجاد خالوزاده  در جمع  مردم  محله درچه  با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: شورای اسلامی شهر مبارکه  در دوره پنجم از ابتدای شروع به کار  خود یک سری اصولی را  مدنظر قرار داد  و قرار شد در طول دوره پنجم در راستای این اصول حرکت کنند.

خالوزاده گفت:از ابتدای کار شورای شهر جلساتی برای بررسی مشکلات محله های مختلف شهر برگزار شد و  در راستای رفع این مشکلات سیاست‌گذاری‌هایی انجام گرفت.

رئیس شورای شهر مبارکه   بابیان اینکه هیچ‌کدام از محله‌های شهر برای اعضای شورای شهر و شهردار مبارکه تفاوتی ندارند  گفت:  نظر همه اعضای شورای شهر و شهردار مبارکه بر این است  که هیچ حقی از محله‌ها  ضایع نشود.

 وی بابیان اینکه  هرکدام از محلات یک سری معضلات و مشکلاتی دارند  اظهار کرد:  اینکه گفته می‌شود محله درچه  نماینده‌ای در شورای شهر مبارکه ندارد،  درست نیست.

 خالوزاده  بابیان اینکه  همه محله‌ها  و قسمت‌های مختلف شهر مدنظر اعضای شورای شهر و شهردار قرار دارند گفت: تفاوتی میان محله‌های شهر مبارکه برای ما در شورای شهر و شهرداری وجود ندارد.

 وی با اشاره به موضوع توزیع عادلانه بودجه سال ۹۷  شهر مبارکه گفت:  در بودجه سال ۹۷ برای هر محله حداقل یک پروژه و رفع یک نیاز اصلی  در نظر گرفته‌شده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه بابیان اینکه برخی از کوچه‌های  محله درچه  با مشکلاتی مواجه‌اند و حتی امکان عبور خودروی آتش‌نشانی در آن‌ها وجود ندارد اظهار داشت:  بهسازی کوچه‌ها،  خیابان‌ها و بافت فرسوده محله درچه در اولویت اصلی و  دستور کار شهرداری و شورای شهر مبارکه قرار دارد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها در شهرداری و شورای شهر مبارکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت:  همه مصوبات شورای شهر مبارکه در سایت این شورا  اطلاع‌رسانی می‌شود .

  خالوزاده بابیان اینکه  استفاده از پتانسیل نخبگان  و خبرگان شهر در  کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی شورای شهر و شهرداری  مبارکه مد نظر قرارگرفته،  تصریح کرد:  از همه افرادی که در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند و می توانند  به شهرداری و شورای شهر کمک کنند،  دعوت به همکاری خواهیم کرد.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه صرفه جویی را در همه واحدهای شهرداری و شورای شهر مد نظر  قرار داده ایم  گفت:  درآمدزایی پروژه‌ها و صرفه جویی در منابع شهرداری و شورای شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی گفت:  وضعیت اقتصادی موجود،  فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا قدم‌های را در راستای خودکفایی برداریم و کمتر به ارزش افزوده  و عوارض آلایندگی وابسته باشیم.

 خالوزاده  با بیان اینکه شهرداری مبارکه در سال های آینده به خودکفایی کامل خواهد رسید  افزود:  در این راستا سرمایه‌گذارانی را  دعوت به همکاری کردیم تا بتوانیم  از ظرفیت  و پتانسیل آن ها استفاده کنیم

 وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر مبارکه تعامل خوبی با ادارات مختلف شهرستان مبارکه برقرار کرده است  گفت:  در زمینه رفع مشکل مسکن که خیلی از اهالی محله درچه با آن مواجه هستند،  جلساتی با بنیاد مسکن برگزار شده و پیگیری های لازم انجام شده است  و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه  جلسه های خوبی در کمیسیون های فرهنگی،  عمرانی و اقتصادی  شورای شهر انجام شده است  گفت :  در زمینه مسائل فرهنگی جلسات مختلفی در شورای شهر برگزار شده است.

 وی با  بیان اینکه   مردم مهم ترین دغدغه  شهردار و اعضای شورای شهر مبارکه هستند افزود:  در همه مصوبات شورای شهر   توجه به مردم را مدنظر قرار داده ایم.

 خالو زاده  همچنین  گفت:  ساماندهی آرامستان ها   در مرکز شهر و محلات را  در دستور کار قرار داده ایم و در این زمینه جلساتی به صورت مرتب و منظم برگزار شده است.

 وی بابیان اینکه فضای سبز شهری مبارکه با بحران آب مواجه است گفت:  امیدواریم با نزول باران و رحمت  الهی مشکلات  برطرف شود  و بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری مشکلات را برطرف کنیم.

در اين ديدار مردمي كه با استقبال اهالي محله درچه روبرو شده بود ، شهروندان ضمن بيان مشكلات ، دیدگاه‌ها و انتقادات و پيشنهادات خود ، خواستار رسيدگي مجدانه و عاجل مسئولين براي رفع مشكلات خود و محله درچه  شدند و برخي از دیدگاه‌ها و مشكلات خود را به‌صورت مكتوب و شفاهي به شهردار مباركه و مسئولين حاضر در مسجد ارائه دادند .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top