امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20172
بروزرسانی: شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹

دیدار مردمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در مسجد جامع مبارکه به مناسبت دهه مبارک فجر

 شهردار مبارکه گفت : طبق قانون بیش از ۳۰۰ وظیفه  برای شهرداری  تعریف و  مشخص شده و  انجام این وظایف خدمت به مردم است.

سید محسن هاشمی در جمع نمازگزاران مسجد جامع مبارکه، همدلی و اعتماد متقابل شهروندان و مدیران شهري را عامل موفقيت اين شهر دانست و اظهار داشت: بیش از300وظیفه قانونی برای شهرداری ها تعریف شده است و می توان گفت  خدمات این ارگان تمام ابعاد زندگی مردم  را در بر می گیرد.

هاشمی با بیان اینکه شهرداریها در ایجاد انسجام و همدلی نقش مهمی دارند، گفت: شهرداری خاکریز اول در کسب رضایتمندی شهروندان است.

شهردار مبارکه اظهار داشت: رویکرد شهرداری مبارکه رویکرد مشارکتی است و در نهایت شهر باید به دست مالکان حقیقی خود  یعنی مردم اداره شود.

 هاشمی گفت: برای خدمت به مردم نیاز به مشارکت و کمک فکری مردم وجود دارد و شهرداری ها به تنهایی نمی‌توانند خدمتی ارائه کنند.

مهندس هاشمی با بیان اینکه شهرداری مبارکه با رویکرد ارتباط با مردم و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان وارد شده است، تصریح کرد: یقینا شهرداری با آن حجم کار شاید نتواند رضایت صددرصدی مردم را ایجاد کند، اما رضایت حداکثری را می تواند جلب کند.

شهردار مبارکه گفت: باید در مدیریت شهری اعتماد مردمی وجود داشته باشد و مردم به شهرداری اطمینان کنند.

وی در ادامه همدلی و همراهی شهروندان با مدیریت شهري را عامل کليدي پیشبرد پروژه هاي شهري ارزيابي کرد و افزود: مردم مبارکه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با نقش چشمگير خود، سرآمد بوده اند.

مهندس هاشمی،  برنامه ریزی صحیح ، تدوین سند چشم انداز و مشارکت مردم در مدیریت شهری را عاملی مهم برای توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: باید به کمک شهروندان عزیز و همدلی مسئولین محترم به سمت توسعه پایدار شهر حرکت کنیم.

 شهردار مبارکه گفت: شفافیت در مباحث مالی شهرداری یکی از راههایی است که مردم می توانند اعتماد و اطمینان خود را نسبت به شهرداری افزایش دهند.

 وی اظهار کرد: برای مردم اهمیت زیادی دارد که بدانند درآمد شهرداری از چه محلی تامین شده و هزینه های شهرداری صرف چه اموری می شود.

 وی با بیان اینکه سه مولفه اصلی در زمینه درآمد شهرداری مبارکه وجود دارد تصریح کرد: عوارض آلایندگی کارخانجات اطراف شهر و شهرستان، عوارض ارزش افزوده و عوارض صدور پروانه و خدمات شهرداری مهمترین راه های کسب درآمد شهرداری مبارکه محسوب میشود.

شهردار مبارکه با اشاره به سخت تر شدن وصول عوارض توسط شهرداری گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، عوارض ارزش افزوده به صورت استانی شده است.

  وی با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری شهر مبارکه  گفت:   تقسیم عوارض  بر اساس سرانه جمعیت محاسبه شده و کمترین سرانه جمعیت در میان شهرهای همتراز، به مبارکه اختصاص پیدا می کند.

شهردار مبارکه در  پایان از تعامل بسیار خوب همه نهادها و ادارات شهرستان و به ویژه امام جمعه محترم شهر مبارکه، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، سرپرست محترم فرمانداری شهرستان و  حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر در پیشبرد اهداف شهر و شهرداری تقدیر کرد و برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت نمود.

 

در این مراسم دکتر سجاد خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تبریک دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن و تشکر از شهروندان در میزبانی از اعضای شورا ، گزارشی اجمالی از اقدامات انجام شده در ماه های اخیر را ارائه کرد .

وی حضور مستمر اعضای شورا و رسیدگی به درخواستهای شهروندان را از ویژگیهای شورای دوره پنجم دانست و گفت اعضای شورا بصورت مستمر در محلات مختلف حاضر و در ساعات اداری نیز در محل شورا پاسخگو بوده و خواهند بود .

رئیس شورا از ارائه خدمات و اجرای کارهای عمرانی و فرهنگی با در نظر گرفتن حقوق یکسان شهروندی و عدالت اجتماعی سخن گفت و حفظ بیت المال و امانتداری و جلوگیری از صرف هزینه های مازاد را از اصول جاری در شورا ی دوره پنجم دانستند .

دکتر خالوزاده در ادامه با اشاره به اینکه شورای پنجم از ابتدای شهریور ماه کار خود را شروع کرده و حدود شش ماه از آغاز فعالیت شورای شهر میگذرد افزود اعضای شورا در اولین قدم انتخاب شهردار بومی و متخصص را در دستور کار خود قرار داده و حدود ۱۵ نفر را دعوت کرده و در نهایت یکی از افراد دلسوز و از بدنه شهرداری را به عنوان شهردار انتخاب نمودند.

  خالوزاده با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار شورای شهر برخی اصول را مدنظر قرار دادیم گفت : توزیع عادلانه بودجه در قسمتهای مختلف شهر و محلات به عنوان دغدغه مردم مطرح بوده که که انشاالله در این دوره همه محلات به طور برابر و عادلانه از بودجه سهیم خواهند بود .

 وی‌ با بیان اینکه در حال حاضر فصل بودجه است و در حال بررسی بودجه سال ۹۷ شهرداری هستیم اظهار کرد:این اصل را به عنوان اولین و مهمترین اصل در زمینه رفاه شهر و شهروندان مد نظر قرار دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: شفافیت مالی و عملکردی انتظار همه مردم است و شهروندان انتظار دارند عملکرد شورا و شهرداری به صورت مستمر به آنها گزارش داده شود.

 وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهردار در برخی از محلات حضور پیدا کرده و برنامه ریزی برای حضور در دیگر محلات هم در حال انجام است.

 خالوزاده گفت: اطلاع رسانی در فضای مجازی و حقیقی به مردم از وظایف و عملکرد شوراها است.

 وی با اشاره به اهمیت استفاده از پتانسیل نخبگان، خبرگان و متخصصین گفت: سه کمیسیون  اقتصاد، عمران و فرهنگی  را تشکیل دادیم که مسائل و مشکلات ابتدا در این کمیسیون ها بررسی و پس از آن به صحن علنی شورا ارائه می شود.

 وی افزود: چند کارگروه تخصصی با حضور نخبگان شهر تشکیل شده  که زیر نظر کمیسیون ها در حال کار و بررسی مشکلات و معضلات شهر می باشند .

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه تعامل با مسئولان و صنایع منطقه را در دستور کار قرار داده ایم گفت: ارتباط با صنایع مختلف به ویژه فولاد مبارکه در دستور کار قرار گرفت و چند بازدید دوجانبه از طرف مدیران فولاد مبارکه با مدیریت شهری مبارکه انجام شد و در این زمینه جلسات مشترکی هم برگزار شد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از قشر ضعیف جامعه در دستور کار شورا و شهرداری مبارکه قرار گرفته گفت: به افرادی که واقعاً بضاعت مالی ندارند کمک می‌کنیم.

  خالوزاده با بیان اینکه جذب سرمایه گذار و درآمد زایی پایدار یکی از مهم ترین  مباحث در مدیریت شهری مبارکه  است گفت: وضعیت اقتصادی شهرداری بحرانی است و بعضی از کارگران وابسته به شهرداری از شش ماه گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند.

 وی با بیان اینکه باید چاره ای در این زمینه اندیشیده شود گفت: حجم زیادی از بدهی‌های شهرداری مربوط به قبل بوده و هر ماه هم ۲ میلیارد به این بدهی اضافه می‌شود که توان کار شهرداری و شورای شهر را می گیرند.

 دکترخالو زاده گفت: شورای شهر مبارکه هم  در این دوره و در حد توان خود برنامه هایی را در زمینه های مختلف برای اجرا مورد بررسی انجام داده و خواهد داد .

  وی افزود: تعامل با شورا های سایر شهرستانها در دستور کار ما قرار دارد و در این  زمینه  جلسه ای با اعضای شوراها و شهرداران شش شهر شهرستان و شهر زرین شهر  برگزار کرده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: همچنین جلسه‌ای با شهرداران و اعضای شورای شهر  لنجان در مورد تعامل هرچه بیشر برگزار شده و اتحاد خوبی در این زمینه بین دو شهرستان شکل گرفته  است.

 وی‌گفت: در ۶ ماه گذشته ۵۳ جلسه در شورای شهر مبارکه برگزار شده و ۷۶ مصوبه در راستای رفاه شهروندان به تصویب رسیده است.

 خالوزاده گفت: کمیسیون اقتصادی شورای شهر در این مدت ۴ جلسه و ۲۰ مصوبه داشته و کمیسیون فرهنگی هم   ۹ جلسه  با ۳۰ مصوبه داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه کمیسیون عمران نیز ۴ جلسه و ۱۷ مصوبه داشته است گفت: در مجموع ۱۴۳ مصوبه و ۷۰ جلسه توسط شورای شهر مبارکه در ۶ ماه گذشته داشته‌ایم.

 وی با اشاره به مصوبه های مهم شورای شهر مبارکه گفت: تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله، کاهش نرخ عوارض شهرداری، فرهنگسازی و اجرای  طرح پسماند و تفکیک زباله از مبدا و بازیافت زباله، کاهش عوارض کسب و پیشه، جذب سرمایه گذار در برنامه های مختلف، احداث تابلوهای تبلیغاتی، توسعه گردشگری  در سطح شهر از طریق بخش خصوصی،  رفع مسائل و مشکلات آرامستان شهر، ساماندهی خانه های فرهنگ و فرهنگسرای شهرداری، ساماندهی دستفروشان در قسمتهای مختلف شهر، ساماندهی ترافیک  از مهمترین این مصوبات میباشد.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه  گفت :در ۶ ماه گذشته ۳ هزار نفر  از طریق ملاقات حضوری  با اعضای شورای شهر  دیدار کردند.

وی گفت: حتی با وجود وضعیت اقتصادی بد هم  ایمان داریم که با همدلی و هماهنگی می‌توانیم به توسعه  پیشرفت شهر کمک کنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه  با  بیان اینکه  از مردم تقاضا داریم حمایت خود را از مجموعه مدیریت شهری دریغ نکنند گفت: مردم مسائل و مشکلات را به شورا و شهرداری  ارائه دهند و در کارگروه های تخصصی   عضو  شوند   و یاریگر شهرداری و شوراها شوند .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top