امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 22050
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰
شهرداری مبارکه با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان برگزار می کند:

فراخوان/جشنواره نوروزی غذای سالم- خانواده سالم


 

در راستای ترویج استفاده از غذاهای سالم و اهمیت رعایت اصول تغذیه سالم خانواده ها به خصوص در دوران همه گیری کرونا و لزوم اصلاح عادات و الگوهای نامطلوب غذایی در زمینه ارتقای سلامت،بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن، شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در نظر دارد اولین جشنواره مجازی غذای سالم – خانواده سالم را با شعار: " در دوران کرونا، همه باهم ، با غذای سالم ، در خانه می مانیم " را با مشارکت شما عزیزان برگزار نماید .

 

محورهای انتخاب غذاهای برتر:

-  محور اصلی جشنواره معرفی غذاهای سالم است که  در منزل و با رعایت شرایط بهداشتی تهیه می شوند. بهسازی روش آماده سازی و طبخ، استفاده از جایگزین های مناسب غذایی سالم و بومی در تهیه این غذاها   و همچنین به کار بردن مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پایین آوردن استفاده از چربی و روغن های ناسالم،نمک و شکر و انواع سس های مضر از مهم ترین فاکتورهایی است که در داوری و انتخاب غذاهای برتر مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

- معرفی نوشیدنی های سالم و مغذی برای جایگزینی نوشابه های صنعتی گازدار و همچنین معرفی سس ها و چاشنی های سالم و بومی از مواردی است که دارای امتیاز فوق العاده در داوری غذاها خواهند بود.

-  سادگی و سالم بودن غذا و مواد تشکیل دهنده ی آن نیز از مهم ترین فاکتورهایی است که مد نظر داوران قرار خواهد گرفت.

- تزئین حرفه ای غذا،تعدد مواد تشکیل دهنده و گرانی آنها، جزو موارد دارای امتیاز نمی باشد.

- با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در منزل و ترجیحاً عدم صرف غذا در رستورانها و مراکز تهیه و توزیع غذا، علاوه بر شرایط بهداشتی تهیه و سلامت مواد تشکیل دهنده، بالا بردن ارزش تغذیه ای غذاهای آماده ی خانگی برای تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد غذایی ساده و سالم (به خصوص مواد غذایی سالم بومی) اهمیت بسیار زیادی در انتخاب غذاهای برتر خواهد داشت.

 

برای شرکت در جشنواره :

یک کلیپ  تصویری  (فایل ویدئویی با کیفیت و حداقل حجم) به مدت زمان ۱ تا  حداکثر 5 دقیقه طبق فرمت زیر تهیه کنید و از طریق پیام رسان های  روبیکا و ایتا  به شماره   09108471833 و یا ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   ارسال نمایید.

 

کلیپ می بایست شامل  موارد ذیل باشد:

 ۱- معرفی کامل شرکت کننده (زاویه دوربین به گونه ای تنظیم شود که تصویر شرکت کننده واضح و قابل شناسایی باشد)

۲- معرفی نام غذا، تصویر مواد اولیه و توضیح در خصوص آنها

۳- بیان خلاصه ای از روش پخت   

۴- تصویر نهایی غذا به همراه بیان چکیده ای از  ارزش غذایی  و فواید مصرف آن  در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن  و سایر توضیحات ضروری و مرتبط

 

توجه :

-هر شرکت کننده می تواند فقط یک نوع غذا (و در صورت تمایل در کنار آن، یک نوع نوشیدنی،سس و سایر چاشنی ها) را برای داوری و شرکت در جشنواره معرفی نماید  .

-انواع دسر مشمول شرکت در جشنواره و ارزیابی داوران نخواهند شد . کلیپ های با مدت زمان بیشتر از  پنج دقیقه و همچنین فایل هایی که تصویر و صدا دارای کیفیت پایینی باشند نیز، داوری نخواهند شد.

 

در پایان مهلت ارسال و پس از ارزیابی غذاها توسط تیم داوری، از افراد برگزیده به نحو شایسته تقدیر به عمل خواهد آمد.گزارش تصویری جشنواره شامل معرفی غذاهای سالم برتر  نیز ، در رسانه های جمعی منتشر خواهد شد.

 

مهلت شرکت در جشنواره و ارسال کلیپ :   14فروردین ماه 1400

دبیرخانه ی جشنواره : اصفهان مبارکه بلوار فتح المبین- مرکز آموزش فنی و حرفه ای

تلفن تماس : 52465950 -031

 

شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه

 اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان 

مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مبارکه 



+ 0
مخالفم - 1
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top