امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 March 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 21385
بروزرسانی: پنج شنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹

گزارش خبری /آئین تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری مبارکه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در آئین تجلیل از بانوان شهرداری مبارکه که با حضور اعضای شورای شهر مبارکه، معاون شهردار و مدیر حراست شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه این بانوی بزرگوار علاوه بر الگو بوده در زندگی فردی برای همه افراد جامعه و به ویژه بانوان، الگوی بسیاری خوبی در مباحث اجتماعی و سیاسی هستند، اظهار کرد: حضور اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) در جامعه با رعایت شئونات حجاب و عفاف در حد اعلای فاطمی آن، الگویی جاودانه برای زنان مسلمان است که نشان می دهد نه تنها حجاب و عفاف مانعی در برابر حضور اجتماعی و سیاسی زنان نیست که با رعایت آن می‌توان حضوری اثرگذارتر در جامعه داشت و با هویت انسانی خود،اثربخشی اجتماعی و سیاسی داشت.

وی با بیان اینکه شناخت ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) در بعد فردی و اجتماعی برای نسل جوان جامعه امروز امری ضروری است، افزود: همه مسئولان باید این مهم را در دستور کار قرار دهند و شهرداری مبارکه نیز در این زمینه با فضاسازی لازم و استفاده از ابزارهای فرهنگی برنامه‌ریزی لازم را خواهد داشت.

شهردار مبارکه در ادامه به نقش زنان در جامعه و به ویژه در مدیریت شهری اشاره کرد و ادامه داد: رشد شتابان شهر و شهرنشینی و گسترش مسائل و مشکلات زندگی شهری باعث شده تا نیاز به حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان در عرصه‌های مدیریت شهری بیش از پیش احساس شود.

وی افزود:  زنان همانطور که امور خانه را که مصداق کوچکی از امور شهری است، به راحتی مدیریت می‌کنند، می‌توانند در سطوح مختلف مدیریت شهری نقش و تأثیر چشمگیری داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 20 نفر از پرسنل شهرداری مبارکه را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از بانوان در مشاغل  مدیریتی  در دستور کار است.

وی تاکید کرد: باید به نقش بانوان در توسعه شهر و تربیت یک جامعه سالم توجه داشته باشیم و بر این اساس، تقویت زیرساخت ها یک اصل کلیدی و مهم است.

شهردار مبارکه در  ادامه به اهمیت حضور همه جانبه مردم در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود : به عنوان خادم کوچک شهروندان ضمن دعوت همگان به حضور پرشور پای صندوق های رأی ، با انتخابی آگاهانه نسبت به تشکیل مجلسی قدرتمند به کشور و میهن اسلامی خود ادای دین نمایند .

که نیروهای زحمتکش شهرداری با گسیل نیروهای مومن، متعهد و انقلابی به خانه ملت نسبت به کشور و میهن اسلامی ادای دین خواهند کرد و به شکل گیری مجلسی قدرتمند و توانمند نیرو خواهند بخشید.

زنان نقش اساسی در همبستگی و پیوستگی اجتماعی محلی دارند

همچنین فرشته صالحی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به همه بانوان و به ویژه کارکنان شهرداری و شورای شهر مبارکه با تأکید بر نقش خانواده و سلامت آن در پویایی جامعه اظهار کرد: در خانواده‌ای که مادر و همسر توانایی اداره خانواده را داشته باشد بقیه اعضا نیز می‌توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی بر اهمیت سلامت روحی و جسمی بانوان جامعه اشاره کرد و افزود: خانواده‌ای که مادر آن بیمار و افسرده است، فلج بوده و نمی‌تواند ثمره‌ای به نام فرزند سالم، فعال و اثرگذار به اجتماع عرضه کند.

عضو شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه توسعه فضاهای ویژه بانوان باید مورد توجه شهرداری مبارکه قرار گیرد، تصریح کرد: تاکنون دراین زمینه شاهد اقدامات خوبی بوده‌ایم و انتظار استمرار چنین برنامه‌هایی را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان نقش اساسی در همبستگی و پیوستگی اجتماعی محلی دارند، اضافه کرد:  این نوع پیوستگی به‌ویژه برای رسیدن به طرح اجتماعی و مدیریت موفق در جوامع چند فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

عضو ستاد اجرایی انتخاب شهرستان اظهار کرد: نقش موثر زنان در انتخابات، چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه در مقام انتخاب‌شونده، از جمله دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است و بنده به نوبه خود از تمامی شهروندان آگاه، فهیم و همیشه درصحنه دعوت می‌کنم تا پیرو منویات مقام معظم رهبری با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر خلق کنند و عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند  .

   صالحی با تاکید بر اینکه با در نظر گرفتن اولویت داشتن سبک زندگی اسلامی - ایرانی در سیاست گذاری‌های کلان اجتماعی، ‌ فرهنگی و تربیتی، سپردن بخش عمده‌ای از امور این چنینی به بانوان در بخش‌های مدیریتی و به ویژه مدیریت شهری، ‌ راهگشای پیاده سازی و ایمن سازی جامعه در برابر مشکلات اجتماعی و کاهش آسیب پذیری‌های شهری خواهد شد، تصریح کرد:  از سوی دیگر با توجه به آنکه زنان در سطح شهر‌ها با بیشترین آسیب پذیری در مقایسه با مردان روبه رو هستند، ‌ توانمندسازی آن‌ها در قالب ورود بانوان به بخش مدیریت شهری، مشارکت در طرح‌های اجتماعی و فرهنگی، ‌می تواند برنامه‌های مناسبی را برای پیاده سازی در جهت کاهش آسیب پذیری‌های اجتماعی مدون ساخت

 

.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top