امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 March 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 21167
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۹
به مناسبت 16 مهرماه روز جهانی کودک صورت گرفت:

دیدار شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه با کودکان

 به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کودک، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه از یک مهدکودک و دو مرکز آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسم و معلول بازدید کردند .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در این بازدید با حضور در میان قشرهای مختلف کودکان، با اهدای هدایایی روز کودک را به آن‌ها تبریک گفتند. مهندس سید محسن هاشمی در این بازدید، روز کودک را فرصت اندیشیدن و توجه به مسائل کودک برای پدران، مادران، مربیان و دست‌اندرکاران این گروه سنی دانست و افزود: در دنیای کنونی، موضوع تربیت و پرورش صحیح کودک، از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی است به همین دلیل بسیاری از کشورها برای پرورش درست جسم و جان کودکان، سازمان‌های گسترده‌ای را به وجود آورده و کودکان را از جنبه‌های گوناگون، تحت مراقبت‌های علمی و عملی قرار داده‌اند.

شهردار، مناسب‌سازی فضاهای شهری برای کودکان و انجام اقدامات کالبدی، حقوقی، نرم‌افزاری، فرهنگی و اجتماعی را از نیازهای یک شهر برای پیوستن به شهرهای دوستدار کودک بیان کرد و گفت:  شهر دوستدار کودک، باید حقوق کودکان را در اولویت قرار دهد و به خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها توجه و آن‌ها را  اجرا کند.

وی همچنین توسعه فضای مناسب کودکان، افزایش ایمنی و ارتقا آسایش و رفاه کودکان در شهر، آموزش شهروندان، کارمندان و کودکان در خصوص حقوق خود را از دیگر شاخصه‌های شهر دوستدار کودک بیان کرد و تأکید کرد: شهر دوستدار کودک زمینه‌ساز رشد و ارتقا ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شامل امنیت، نشاط و سلامت کودکان است بنابراین شهرداری‌ها ازجمله مبارکه نیز باید در این مسیر گام بردارند.

هاشمی ابراز کرد: شهر باید دوستدار کودک باشد و در این راستا شهرداری آماده اخذ نظرات و پیشنهاد‌ها والدین و مربیان کودکان در بهبود طرح‌های اجرایی مدیریت شهری در موضوعات زیست‌محیطی، حمل‌ونقل، فرهنگی، تفریحی و اجتماعی خواهد بود و انشا الله در همفکری و اقدام با آموزش‌وپرورش و نهادهای مرتبط به این دست موضوعات نیز بپردازیم.

همچنین در حاشیه این بازدید، رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اهميت نقش کودکان در فضاهاي شهري گفت: مديران و طراحان شهري با حضور و مشاركت شهروندان ازجمله كودكان و نوجوانان، موظف به ايجاد فضا و مكان و محيطي شايسته مانند شهر دوستدار كودك هستند تا آسیب‌های فرهنگي از جامعه كودك و نوجوان اين شهر و ديار رخت بربندد، بنابراين مناسب‌سازی محيط شهري براي كودك و شهروند كوچك نشانگر احساس مسئوليت جامعه نسبت به اوست و موجب آموزش و مسئولیت‌پذیری در كودك و نوجوان می‌شود.

هدایت اله عباسیان دستيابي به اصول طراحي فضاهاي شهري ويژه کودکان را یکی از اهداف آموزش‌های شهروندي بیان کرد و ادامه داد: طراحي فضايي کودکانه و صميمي، بستري مناسب براي خلاقيت آن‌ها فراهم می‌آورد و به کودک فرصت لازم را برای کاوش در دنياي صداها و درک رنگ‌ها و حرکات می‌دهد درنتیجه، اين فعاليت به‌عنوان عامل اصلي رشد و يادگيري کودک، فرايندي است که در ارتباط با فضا و محيط کودک، به رشد همه‌جانبه او منجر مي‌شود.لازم به ذکر است نسیم نفر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه نیز در این دیدار مدیران شهری را همراهی می نمود.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top